Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa, Jeg har nu efter længere tid gerne vil flytte til Malmö, for eventuelt at læse videre eller for at få et job i København. Jeg kan se at der er rigtig mange, som gør det samme som jeg netop har tænkt på at gøre. Men jeg søger lidt mere information om hvordan det hele hænger sammen. Altså når jeg arbejder i Danmark, men bor i Sverige, så skal der vel betales dansk skat? Og et spørgsmål omkring transport, har jeg jo tænkt mig at anskaffe mig en billig bil på svenske plader. Er det så lovligt at ligge og kører til Danmark i den osv.? Og er der ellers noget jeg skal tage hensyn til? Eventuelt noget i glemte, da i flyttede? OBS: Det skal lige siges at på nuværende tidspunkt er jeg kun 18 år gammel og studere i dag på Aalborg Handelsskole på 2 år. Men derfor er det vel ikke urealistisk at flytte derover når mit studie her er færdigt? Mvh Juul90 :th2:

Besvaret
Det skal lige siges at på nuværende tidspunkt er jeg kun 18 år gammel og studere i dag på Aalborg Handelsskole på 2 år.
Saxogade eller Turøgade? Gik selv i Turøgade (HHX) '93-'96.
Men derfor er det vel ikke urealistisk at flytte derover når mit studie her er færdigt?
Næh... du vil i hvert fald ikke være den eneste aalborgenser herovre. :) Og husk ikke udelukkende at lade dig lokke af de billige biler. ;) Det bliver lynhurtigt "hverdag" at eje BMW, Mercedes, Audi, osv.
Besvaret
Saxogade eller Turøgade? Gik selv i Turøgade (HHX) '93-'96.
Jeg går også selv på Turøgade på en ny IT-linje der er startede op sidste år :)
Næh... du vil i hvert fald ikke være den eneste aalborgenser herovre. Og husk ikke udelukkende at lade dig lokke af de billige biler. Det bliver lynhurtigt "hverdag" at eje BMW, Mercedes, Audi, osv.
Jeg må da være så ærlig at sige at det er da nok 20% ud af de 100% der trækker for at tage derovere. Pga deres billige biler! Men resten er også fordi at jeg synes Sverige er et dejligt land, med gode muligheder og søde damer ;)
Besvaret
Hejsa, Jeg har nu efter længere tid gerne vil flytte til Malmö, for eventuelt at læse videre eller for at få et job i København.
Hvis du skal læse videre på en uddannelse og du skal have SU, så skal du vente med at tilmelde dig til du bor i sverige, da du så slipper for at betale skat af din SU.
Besvaret
OBS: Det skal lige siges at på nuværende tidspunkt er jeg kun 18 år gammel og studere i dag på Aalborg Handelsskole på 2 år. Men derfor er det vel ikke urealistisk at flytte derover når mit studie her er færdigt?
Det spørgsmål kan du da kun selv besvare.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...