Flemming40 Skrevet September 4, 2009 Rapporter Skrevet September 4, 2009 Jeg går og overvejer, om min næste bil skal være en Golf GTI DSG eller en Audi A3 2,0 TFSI S-tronic. Jeg véd godt, at jeg skal ud og prøvekøre dem begge, men jeg vil høre, om der er nogen af jer, der har erfaringer med én eller begge og hvad de i givet fald er.
Basse Besvaret September 4, 2009 Rapporter Besvaret September 4, 2009 Jeg går og overvejer, om min næste bil skal være en Golf GTI DSG eller en Audi A3 2,0 TFSI S-tronic. Jeg véd godt, at jeg skal ud og prøvekøre dem begge, men jeg vil høre, om der er nogen af jer, der har erfaringer med én eller begge og hvad de i givet fald er. Jeg har ejet en Golf V GTI DSG fra 2008. Super lækker bil at køre i. De 2 biler er stort set identiske syns jeg, så det er nok mere et spørgsmål om hvad du vil betale for dem, og hvor meget du vil betale i service. Golfen er den billigste mener jeg. Jeg kender ikke S-tronic gearkassen, men DSGen er for fed at køre med.
TNI Besvaret September 4, 2009 Rapporter Besvaret September 4, 2009 Og jeg er med på en lytter, går i samme tanker - men hælder mest til Golf'en - og Sportronic er vel en DSG på Audi'sk - eller? TNI
Flemming40 Besvaret September 4, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 4, 2009 Og jeg er med på en lytter, går i samme tanker - men hælder mest til Golf'en - og Sportronic er vel en DSG på Audi'sk - eller? TNI Uden dog at have prøvet nogen af dem endnu, hælder jeg på spec-siden også til Golfen. Ved et nogenlunde sammenligneligt udstyrsniveau er Audien en del dyrere, for en del af tilvalgsmulighederne i Audien er standard på Golfen. Men det endelige valg kommer selvfølgelig også til at afhænge af kvalitetsfølelsen i de to biler og hvor sjove de er at køre.
Kim H Besvaret September 4, 2009 Rapporter Besvaret September 4, 2009 Golf VI har et års tid på bagen - Audi A3 er noget mere bedaget - og en ny udgave på en ny "platform" er på tegnebrættet - kommer måske i slutningen af 2010
Flemming40 Besvaret September 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 14, 2009 En inspirerende anmeldelse af GTI'en.....NOT Tre gæt på, hvilken type bil ham selv kører rundt i? http://sydsvenskan.se/bil/tester/article549623/Pojkdrommen.html
Basse Besvaret September 14, 2009 Rapporter Besvaret September 14, 2009 En volvo diesel af en art - magen til farvet artikel skal man lede længe efter. Sidde og snakke forvaringsrum og brændstof forbrug i en GTI bil, og trække det frem, istedet for cool/funfaktor. tsk tsk tsk. Men sjovt han sammenligner accelerationen med et hestespark - for det er ikke engang tæt på at være et hestespark jo. Man kan mærke den tydeligt, men det er ikke et los i røven man får. Tror han kører i for mange kedelige biler til hverdag, så skal der ikke så meget til at imponere ham hehe.
Flemming40 Besvaret September 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 14, 2009 Jeg må da indrømme, at jeg i mine mere "kedelige" øjeblikke tænker på at købe en Golf GT fremfor GTI'en, for den er en rimelig kvik bil med en god benzinøkonomi.(ikke et ondt ord sagt om GT'en)....men så vågner jeg og kommer på bedre tanker
Basse Besvaret September 14, 2009 Rapporter Besvaret September 14, 2009 Jeg må da indrømme' date=' at jeg i mine mere "kedelige" øjeblikke tænker på at købe en Golf GT fremfor GTI'en, for den er en rimelig kvik bil med en god benzinøkonomi.(ikke et ondt ord sagt om GT'en)....men så vågner jeg og kommer på bedre tanker [/quote'] GTen er en diesel ? og GTIeren er benzin. Tænker du her på den kvikke 1.4 TSI med 170hk ? eller hvad den nu har anno 2009. GTIeren er ikonet, og pengene værd imo. 1.4 TSIeren er for de nærrige, der bare vil ha en kvik alm golf. Eller ikke har råd til den rigtige GTIer.
Juff Besvaret September 14, 2009 Rapporter Besvaret September 14, 2009 GOLF GTD 2.0 170 HK Samme pris og chassis som gti...
Juff Besvaret September 14, 2009 Rapporter Besvaret September 14, 2009 nå ja... Golf GT 1.4 TSI 160 HK har den åbenbart nu...mystisk Kanske det har noget med GTD 170 HK og GTI210 HK at gøre
Flemming40 Besvaret September 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 14, 2009 GTen er en diesel ? og GTIeren er benzin. Tænker du her på den kvikke 1.4 TSI med 170hk ? eller hvad den nu har anno 2009. GTIeren er ikonet, og pengene værd imo. 1.4 TSIeren er for de nærrige, der bare vil ha en kvik alm golf. Eller ikke har råd til den rigtige GTIer. GT'en er sikkert en fin bil, men som du siger, er den mere for de prisbevidste (både fsva indkøb og benzinøkonomi). MEN GTI'en er, som du så rigtigt siger, ikonet, som jeg efterhånden har fået overtalt mig selv til, at jeg bare må eje.
Basse Besvaret September 14, 2009 Rapporter Besvaret September 14, 2009 GT'en er sikkert en fin bil, men som du siger, er den mere for de prisbevidste (både fsva indkøb og benzinøkonomi). MEN GTI'en er, som du så rigtigt siger, ikonet, som jeg efterhånden har fået overtalt mig selv til, at jeg bare må eje. Jeg syns den var ok fed at køre i, og med DSG er det en cool pendler øse :-) Eneste problem den har, er at den ligner for meget alle de andre golfer. Men for kender, kan man tydeligt se forskel :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu