Jump to content

"Kulbilsklubb" / delebil for sjov ?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har solgt min cabriolet her i sommers og savner en bil for sjov. Leger med tanken om at lave "delebilsklub", hvor måske 4 personer deler bil og har den på skift 1-2 uger. Er der nogen derude, der har erfaring med det, eller er interesserede? Pris på bil: Evt. ca. 50.000 SEK/person, afhængig af ønsker.:new:

• Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Jeg har solgt min cabriolet her i sommers og savner en bil for sjov. Leger med tanken om at lave "delebilsklub"' date=' hvor måske 4 personer deler bil og har den på skift 1-2 uger. Er der nogen derude, der har erfaring med det, eller er interesserede? Pris på bil: Evt. ca. 50.000 SEK/person, afhængig af ønsker.:new:[/quote'] Hvis du laver sådan en i privat regi skal du satme sørge for at have noget ordentligt kontraktværk på plads så ingen kan rende fra deres ansvar... Alternativt eksisterer der vidst sådan nogle "foreninger" her i SE hvor det er firmaer som driver det... Kan bare ikke lige huske hvad de hedder, men der er sikker nogle andre på debatten som kan :D
Besvaret

Jeg har snakket om det med et par kammerater.... Det bedste setup i mine øjne er 2-4 personer der splitter alting lige. Ydermere, så er det ALLE der betaler ved skader. Træder man ud mister man sine penge 100%. Alle har lige ret til bilen....er der én dag, hvor der er trackday og begge er tilmeldt, så kører man 50/50. Man sørger selv for transport frem og tilbage og alle udgifter der ikke er relaterede direkte til bilen, afholdes af den enkelte. Det var det setup som vi snakkede om...

Besvaret
Jeg har snakket om det med et par kammerater.... Det bedste setup i mine øjne er 2-4 personer der splitter alting lige. Ydermere, så er det ALLE der betaler ved skader. Træder man ud mister man sine penge 100%. Alle har lige ret til bilen....er der én dag, hvor der er trackday og begge er tilmeldt, så kører man 50/50. Man sørger selv for transport frem og tilbage og alle udgifter der ikke er relaterede direkte til bilen, afholdes af den enkelte. Det var det setup som vi snakkede om...
Lyder som en god plan :)
Besvaret
Det vil sige, du gerne vil betale for skaden, hvis en anden har lavet den ? Det er da ikke fair. Setup'et skal da være at den der laver skaden, betaler for den. Resten deles i mellem alle.
Besvaret
Det vil sige, du gerne vil betale for skaden, hvis en anden har lavet den ? Det er da ikke fair. Setup'et skal da være at den der laver skaden, betaler for den. Resten deles i mellem alle.
Vi er 3 der deler om en motorcykel og kører 6 timers endurance. ALLE udgifter deles lige. Surt hvis 1. mand styrter og smadre motorcyklen, men sådan er det jo..
Besvaret

Man kan sagtens købe en bil sammen, der er bare nødt til at være klare linjer omkring hvem der ansvarer for hvad... Jeg holder til at den som smadrer også er den som betaler... Er jeg skyld i en skade kan jeg ikke se hvorfor de andre skal betale - og den anden vej rundt, hvis en af den smadrer noget hvorfor skal jeg så betale...

Besvaret

Forsikring ved delebil ? Tak for indlæg. Min tanke var, at alle omkostninger deles lige på den måde, at der betales f.eks. 3 kroner per kørt km., der så går til benzin, reparationer, forsikring mv. Ved skade betaler skadevolder selvrisiko mv. Ved I hvordan forsikringsselskaber har det med delebil. Der skal vel være én ejer, der så forsikrer bilen og udlåner til de andre deltagere.

Besvaret
Tak for indlæg. Min tanke var, at alle omkostninger deles lige på den måde, at der betales f.eks. 3 kroner per kørt km., der så går til benzin, reparationer, forsikring mv. Ved skade betaler skadevolder selvrisiko mv. Ved I hvordan forsikringsselskaber har det med delebil. Der skal vel være én ejer, der så forsikrer bilen og udlåner til de andre deltagere.
3 kr. pr. km der skal dække alt det er vist utopisk medmindre det er en Aygo I skal dele - den koster lige knap 3 kr. pr. km har FDM regnet sig frem til :D For et forsikringsselskabs vedkommende er det præcis det samme som hvis du udlånte din private bil...
Besvaret

Ret beset vil du slippe med 1/4 istedet for 100%....af beløbet. Og hvad gør man så hvis manden der smadrer bilen ikke har penge til rep? Så har alle 4 ingen bil. På den her måde fordeler man risko og ingen kan føle sig trådt over tæerne. Ingen er desuden afhængig af at vedkommende der har krøllet bilen også får den fikset....

Man kan sagtens købe en bil sammen, der er bare nødt til at være klare linjer omkring hvem der ansvarer for hvad... Jeg holder til at den som smadrer også er den som betaler... Er jeg skyld i en skade kan jeg ikke se hvorfor de andre skal betale - og den anden vej rundt, hvis en af den smadrer noget hvorfor skal jeg så betale...
Besvaret
Ret beset vil du slippe med 1/4 istedet for 100%....af beløbet. Og hvad gør man så hvis manden der smadrer bilen ikke har penge til rep? Så har alle 4 ingen bil. På den her måde fordeler man risko og ingen kan føle sig trådt over tæerne. Ingen er desuden afhængig af at vedkommende der har krøllet bilen også får den fikset....
Det er vel samme problem som hvis man deler omkostningerne ved en skade... Hvis den der smadrer ikke har penge hænger de andre alligevel på den... Men har man ikke penge til at betale for hvad man foretager sig, skal man ikke gå med i sådan noget :) Skulle jeg deltage i sådan noget betalte hver for sig hvis de smadrede noget...
Besvaret

Så lad os tage et eksempel.... Du har en M3. Den bliver tæsket rundt på ringen.... Den er i superstand. Du stiger ind i den og gi'r den gas...Helt uden skyld, springer motoren i luften. Den koster 50 jern... At betale ved kasse eins. Konklusionen er, at du kan komme til at betale dyrt for andres slidtage på bilen. Deler man lige over, så kommer alle til at betale alles slidtage....

Besvaret
Så lad os tage et eksempel.... Du har en M3. Den bliver tæsket rundt på ringen.... Den er i superstand. Du stiger ind i den og gi'r den gas...Helt uden skyld, springer motoren i luften. Den koster 50 jern... At betale ved kasse eins. Konklusionen er, at du kan komme til at betale dyrt for andres slidtage på bilen. Deler man lige over, så kommer alle til at betale alles slidtage....
Jeps, og man kan også risikere at der er en anden der kører ind i dig... Jeg er helt enig. Man deler.... Vi har dog lavet en anden aftale, at der er en ejer men 3 der deler raceudgifter og lign. Det betyder også i vores tilfælde at vi ikke er tre der deler ved evt. motorskade. Men, det har noget at gøre med at ejeren absolut ville ha' den vildeste motorcykel, hvor vi andre ville ha' en original (holder bedre end en hårdt pumpet motor)... så måtte han jo gå med til dette :)
Besvaret
Det er jo heller ikke noget du har smadret så...? En motorskade er jo som udgangspunkt ikke en selvforskyldt skade medmindre man selvfølgelig har ligget i 1. gear med max omdrejninger de sidste 4 timer... Lad os tage et andet eksempelt... I selvsamme M3 kører jeg rundt på en bane, kører fuldstændigt sindsygt ind i alt og alle og ender med at plante den i en barriere... Ville du så findet det fair at skulle betale for mig?
Besvaret

Jamen hvem af de 3 andre har så Anders??? Og til det sidste, så ja. Det er det det hele går ud på...

Det er jo heller ikke noget du har smadret så...? En motorskade er jo som udgangspunkt ikke en selvforskyldt skade medmindre man selvfølgelig har ligget i 1. gear med max omdrejninger de sidste 4 timer... Lad os tage et andet eksempelt... I selvsamme M3 kører jeg rundt på en bane, kører fuldstændigt sindsygt ind i alt og alle og ender med at plante den i en barriere... Ville du så findet det fair at skulle betale for mig?
Besvaret
Jamen hvem af de 3 andre har så Anders??? Og til det sidste, så ja. Det er det det hele går ud på...
Hvem af de 3 andre... Ikke forstået...? Så du ville ikke kny hvis du skulle erstatte en lambo, en 430 og et par mercere plus et par skader på de dertilhørende førere af disse biler hvis jeg havde kørt som en spasser...?
Besvaret
Så du ville ikke kny hvis du skulle erstatte en lambo, en 430 og et par mercere plus et par skader på de dertilhørende førere af disse biler hvis jeg havde kørt som en spasser...?
Øh... man erstatter sgu da ikke andre på banen.... Hvis det er på offentlig vej, så er der jo forsikring på bilen.
Besvaret
Øh... man erstatter sgu da ikke andre på banen.... Hvis det er på offentlig vej' date=' så er der jo forsikring på bilen.[/quote'] Nej, men nu blev der snakket om ringen hvor alm. forsikring gælder... Men de kan nægte erstatning hvis du har kørt groft uagtsomt...
Besvaret

Super god ide. Hvis nogen er interesseret i en Mercedes SL 55 AMG på delebasis har jeg en i garagen :-) Generel kommentar til tåden. * Den der laver skader på bilen er også den som betaler. F.eks. selvrisiko og hvor forsikringen ikke vil dækken. Hvis føren er påvirket af alkohol og forsikringsselskabet ikke vil dække er det personen som må dække omkostningerne. * Bilen må ikke komme på bane, da forsikringen ikke dækker. Mvh. Mr. Kubik

Besvaret

Ret beset er det jo sådan en forsikring fungere, ALLE betaler når du laver en skade. Den eneste forskel er jo at med forsikringen er der nogle velhavere i nålestribede der skummer det øverste af fløden.

Besvaret

Jeg har en A4 cab 3,0 I bare kan købe til delebil:laugh: Super idé - Kom i gang:)

Besvaret

Såfremt man var 4 om bilen..... Og nej. Nok derfor man ikke gør det med 3 andre fra AA klubben. Man gør det med nogen man kender og har en relation til.... Ergo så er hele tesen om at man er spritstiv batg rattet udelukket. Det er en banebil.... og skal ikke bruges til andet. Der er jo nogle helt faste regler for færdsel på ringen og overtræder føreren disse, så hænger han jo på den personligt uanset hvad.... Det kan det lille kollektiv ikke hjælpe med. Så det kommer jo helt af sig selv...

Hvem af de 3 andre... Ikke forstået...? Så du ville ikke kny hvis du skulle erstatte en lambo, en 430 og et par mercere plus et par skader på de dertilhørende førere af disse biler hvis jeg havde kørt som en spasser...?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...