Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Min søns børnehave er i gang med et projekt hvor de skal lave et udekøkken. I forbindelse med dette har de opsat så 'mosaik fliser' i en eller anden form for fugemasse/gips, som ikke vil størkne. Dette skyldes sikkert at der er for koldt og vådt i tiden. Mit spørgsmål er nu, hvordan sætter man fliser op udendørs i nu?

Besvaret

med ganske almindeligt flisekläb til udendörsbrug... husk at klinkerne/mosaiken sakl kunne tåle frost

Min søns børnehave er i gang med et projekt hvor de skal lave et udekøkken. I forbindelse med dette har de opsat så 'mosaik fliser' i en eller anden form for fugemasse/gips, som ikke vil størkne. Dette skyldes sikkert at der er for koldt og vådt i tiden. Mit spørgsmål er nu, hvordan sætter man fliser op udendørs i nu?
  • 4 weeks later...
Besvaret

Som jeg læser det er fliserne allerede sat op eller ? Hvis ja er det så fugemassen imellem fliserne der volder problemer eller er det hele dæklaget som er fejlagtigt lagt i gips eller andet diffust som du meddeler ? Hvis det kun er fugemørtelen i gips (normalt cementbaseret masse som er det rigtige) - Så hvis dette er lavet i gips - og skal genoprettes brug en højtryksrenser til at fjerne gipsen det går let - og brug så det rigtige fugemasse (cementbaseret) det kan laves hele året ....ved frost skal det dog til dækkes med en isoleringsmåtte (simpel og billigst) roockwool lagt i nogle plastikposer, llad det ligge et par dage til det har afhærdet. Alternativ er at man kan lave en overdækning og sætte en frostvagt på (el panel) fås mig bekendt i (www.jula.se) den tænder automatisk for varmen når den når temp. kommer på frostpunktet. Hel og lykke med projektet

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...