Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Er der nogen der her har prøvet at få en amerikansk bil - med røde blinklys vel at mærke - til bilprovningen ? Gik det igennem eller hvad skulle ordnes? Jeg tænker at det hele måske kan ordnes med påmontering af externe orange blinklys. Da jeg fik bilen tog bilforhandleren gennem syn med de externt monterede blinklys. Nu kan jag bare ikke finde dem nogle steder. ... slemt. Ingen butikker har dem i området.

Besvaret
Hej! Er der nogen der her har prøvet at få en amerikansk bil - med røde blinklys vel at mærke - til bilprovningen ? Gik det igennem eller hvad skulle ordnes? Jeg tænker at det hele måske kan ordnes med påmontering af externe orange blinklys. Da jeg fik bilen tog bilforhandleren gennem syn med de externt monterede blinklys. Nu kan jag bare ikke finde dem nogle steder. ... slemt. Ingen butikker har dem i området.
Ja det har jeg prøvet i 2007. Det var ikke helt let og der gik 4 måneder inden jeg havde fået alt på plads. Skulle jeg gøre det igen ville det dog nok gå lidt hurtigere da jeg ligesom dig famlede lidt i blinde. Bilen skal registreringsbesiktigas og besiktningen udføres af Svensk Bilprovning, det er ikke alle bilprovnings værksteder der tilbyder registeringsbesiktning og der kan let gå mange uger før de har tid. Registreringsbesigtinngen er selvsagt meget mere omfattende end en vanlig bilbesiktning. Bilen kontrolleres op imod europæiske krav og dette betyder at de fleste biler skal have ekstra blinklys, nye forlygter, ekstra reflekser, tågebaglys og der skal derudover skaffes en del dokumentation på bilens motor m.v. som du dog relativt let kan skaffe fra det pågældendes bilmærkes officielle importør i Sverige hvis en sådan findes.
Besvaret

Hvad var det for en? Nu har jeg lige været inde for at se hvad der står om bilen under mine sider på Transportstyrelsen. Jeg har fisket flg frem : - "F99B IMPORTERATS FÖR EGET BRUK" - T31F FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS AVGASRELATERADE SÄRSKILDA ÅTAGANDEN OCH INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR FÖR AVGASRENINGENS HÅLLBARHET ENLIGT A60-REGULATION. Det første er jeg ikke helt sikker på, men tror det har noget at gøre med det næste der står også. Jeg har dog fået monteret ny katalysator og jeg mener det skulle ordne det. Jeg fandt indtil flere papirer fra Bilprovningen. Bilen var gået igennem hver gang. Jeg er anden ejer i Sverige. Bilsælgeren (fra en brugtbiks i Malmö) monterede eksterne orange blinklys på inden han gik til kontrol, så jeg er næsten sikker på at det er det eneste der kræves. Jeg har set flere modeller af min her i Malmö med røde blinklys. Det må kunne lade sig gøre at få den igennem på de røde lys alene. (Det er en Trans Am). Jeg kan ikke forstå at den skal registreringsbesiktas. Er det ikke noget man gør, når man importerer bilen? Jeg tror bare den skal til bilprovning. Jeg har endog fået en indkaldelse til 4. november. Det eneste jeg tror de kan underkende den på er baglygterne. Alt andet er gået igennem før. Jeg har lidt på fornemmelsen at hvis den person der har den til syn er lidt amerikanerbil-entusiast, så vil han acceptere det. Hvis jeg er uheldig og får en pedantisk medarbejder, så vil det måske ikke godtages. Jeg kan ikke finde mere information på det her F99B andet end her http://www.transportstyrelsen.se/Global/Regler/TSFS/TSFS_2009-59.pdf?epslanguage=sv F99B Importerats för eget bruk (Anges för fordon som omfattas av föreskrifterna (TSVFS 1985: 56) om undantag för fordon importerade för eget bruk.)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...