Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Her er et spørgsmål ang. import som er forkortet en del ned. Jeg vil gerne importere en fed american car as always fra over there. Jeg har gjort det før med en der havde veteranstatus, og der slipper man for tolden og momsen er kun 5%. (Vi snakker forresten om at importere til DK, jeg boede i DK dengang jeg importerede den, bor i Sverige nu) Nu har jeg i sinde, at importere en ny, lad os sige en 2010 model. Så ryger tolden jo op på 10% og moms på 25% af bilens pris, fragt, forsikiring yadda yadda yadda.. MEN MIT SPØRGSMÅL ER: Kan jeg ikke bare importere skidtet, betale tolden og momsen til skattefar, og lade bilen stå i DK hos mine forældre på prøveplader i deres garage, hvor jeg har min gamle adresse. Vil ikke betale nogen form for registreringsafgiften på bilen i DK. No F.. way. Hvis dette er en mulighed, vil jeg nemlig godt "snige" den over til sverige (hvor jeg bor nu), og få den på plader der. OG TIL DET ER MIT SPØRGSMÅL SÅ: Hvilke "dyre domme vil jeg så mangle at betale" i sverige? Hvad med momsen og tolden? Den er jo blevet betalt i DK? (Og forresten, hvis den der 6000km/halv år gammel-importregel kommer til at spille nogen form for rolle, hvor jeg skal betale mere, skal jeg nok sørge for at den får kørt over de 6000km, inden den ryger til Sverige) <- skrevet i parantes, da det nok ikke bliver aktuelt, regner med at den er over et halvt år eller har kørt de 6000km Håber på nogle svar. Har kigget lidt selv på nettet, men lige netop dette her, har været lidt svært at finde. PS. Jeg ved godt man kan spare lidt moms ved at importere den til tyskland først, men for mig lyder det bare som mere arbejde. Så vil hellere betale det ekstra og få den leveret til døren. Kender en mega fin eksportør som bor i Cali . mvh

Besvaret

Momsen sparer du ikke noget på ved at importerer til DK først, ved ikke med tolden. Bilen skal også gøres klar til at kører i SE/DK -noget med blinklys,lygter,sikkerhedsseler mv. så vidt jeg ved ? Tror ikke der er noget at spare, ved at tage den til DK først, uden at være helt sikker.

Besvaret

tænkte ikke så meget på at spare Hej igen tak for det foreløbige svar. Men er ikke sååå interesseret i at spare. Det bare min måde at gøre det på jeg tænkte, istedet for jeg skulle rode mig ud i noget svensk kompliceret sprog, og svenske papire og køre til gøteborg for at hente bilen, når jeg kan få den leveret til min dør i DK af min kontakt i CA, USA. I know mht syn. Den skal selvfølgelig gøres klar til de DK/SE veje. Men spørgsmålene lyder stadig på, om der er nogen form for dyre "afgifts-domme" jeg vil mangle og betale i Sverige? / Hvor meget der mangler at blive betalt for at få den på svenske plader. mvh

Besvaret
jeg tænkte, istedet for jeg skulle rode mig ud i noget svensk kompliceret sprog, og svenske papire mvh
det ändrer sig jo ikke .. om du imporeterer fra dk eller us til sverige det er nok de samme papirer osv du skal ha iorden... og sikkert präcis samme proces du skal igennem den skal alligevel registreringsbesiktes her uanset hvor den kommer fra og bare fordi den har väret uregistreret en tur igennem dk ändrer nok ikke noget somhelst

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...