Jump to content

Studere i DK, bolig i SE

Recommended Posts

Besvaret

Der er (desværre) rigtig mange der, efter at ha kørt med de offentlige et stykke tid, køber en bil og dermed sparer meget tid over broen!:scared: Ved ikke om cutytunnelen vil gøre det bedre eller værre for øresundstoget, det bliver forhåbentlig til det bedre -og jeg vil se de lukker Svågertorp st. før end jeg tror på det! En cykel på Østerport er et must i din situation! Selvom der går 4-5 busser fra Universitetsparken til Nørreport, går de sgu aldrig, når man skal bruge dem. Der kan du spare en del transporttid -og frem for alt mindre stress! (been there!) Svensken har ikke kollegier som i DK, de har studentkorridorer, det er svært at få plads -og er ret sikker på de går til de studerende i SE. Er du ikke skrevet op på Egmont? -det ville da være perfekt! (eller rigshospitalets kollegium) Jeg ville gå efter at leje et værelse privat i Malmø (hvis muligt???) og så kunne cykle til Svågertorp (/centralen). At flytte til billigere områder sydpå mod trelleborg eller østpå mod Ystad betyder at du skal ind over Centralen for at skifte tog -total tidsspilde! Nordpå betyder Lundområdet (endnu dyrere!) eller længere nordpå =billigere, men så holder øresundstoget 10 min på Lund C -også tidsspilde.

Besvaret
Det tager ca 20 min max fra Lyngby til Østerbro på cykel....
Aahh, muligvis i medvind -og det blæser tit på lyngby motorvejen, men ikke begge veje:p Men ellers enig, havde også valgt Lyngby -kunne du finde noget billigt der NG010???
Besvaret

Altså, nu er der lidt over 10 km fra Kgs. Lyngby til Østerbro, så du cykler en del hurtigere end jeg gør. Desuden har vejret her i November fået mig til at mene at cykelafstanden bliver endnu længere, for når det regner bliver man våd og cyklen bliver smadret af vand og sand. Det kan så løses ved at tage det offentlige de dage hvor de er slemmest. Men kan godt se at jeg måske skal starte i Danmark og så vente med at flytte til der er bedre økonomi. Det vil jeg tænke lidt mere over... Takker for jeres meninger. Forsat god aften.

Besvaret

Det jag tror att folk försöker råda dig till är att inte flytta medan du studerar. Det är så mycket mer till studietiden än bara att bo. Det är sammakomster, grupparbeten, fester... kärester? Att bo i Sverige kommer inte att fungera, tror jag. Även om du kan spara lite pengar, så troro jag att du tröttnar i längden. Det är lite skillnad om man ska köpa hus, ha familj osv.

Besvaret
Altså' date=' nu er der lidt over 10 km fra Kgs. Lyngby til Østerbro, så du cykler en del hurtigere end jeg gør. Desuden har vejret her i November fået mig til at mene at cykelafstanden bliver endnu længere, for når det regner bliver man våd og cyklen bliver smadret af vand og sand. Det kan så løses ved at tage det offentlige de dage hvor de er slemmest.[/quote']Præcis, og der er Lyngby -Universitetsparken også godt pga. 150S de dage vejret er skidt:) (Når jeg tænker over det, mener jeg kørte afstanden Østerbro (Nordhavn)-DTU på omkring 35-40 min)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...