DKSEFR Skrevet November 27, 2009 Rapporter Skrevet November 27, 2009 Hej alle Jeg opbevarer min bil i garage og ønsker den skal stå tørt og godt men hvad ligger der i det? Det er jo fugten som er problemet her om vinteren. Hvad er optimalt for en bil? Jeg har p.t. 15 grader og en luftfugtighed på 60%. Jeg ved at et optimalt indeklima siger max ca. 45% men hvad gælder for en garage. Hvor langt op % mæssigt kan man gå uden det giver problemer?
Rikke Rost Besvaret November 27, 2009 Rapporter Besvaret November 27, 2009 Hvis jeg havde en hverdagsbil, så ville jeg lade den stå udenfor om natten. Salt samt fugt osv fra turen på de vinterslatede veje, går helt amok i varmen i en opvarmet garage. Skal den stå i en opvarmet garage, så skal den sættes ind helt nyvasket og inden der kommer salt på vejene. Ellers er det at be' om rustskader i stor stil...
DKSEFR Besvaret November 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 27, 2009 Men det er vel ikke varmen der giver problemer, det er vel fugten. Er den tilpas lav så kan det da ikke skade bilen....eller?
Rikke Rost Besvaret November 27, 2009 Rapporter Besvaret November 27, 2009 Saltet arbejder bedst i varmen.....Er det frostvejr, bliver det tilnærmelsesvis inaktivt. En opvarmet garage er skide god til en rigtig sommerbil. Ikke én der kører hele vinteren igennem. Der er det 10 gange smartere med vask et par gange om ugen og så lade den stå ude.....Jeg gør meget ud af at højtryksrense min oppe på den GDS ved Bauhaus. Komme godt ind ved lister osv, hvor man ved børsterne ikke kommer. Og så lige på tanken ét par gange om ugen til den store vask med undervogn og det hele. Dét har virket indtil videre. Skulle jeg opbevare min bil for vinteren, blev den kørt i garage inden der kom salt på vejen.
carbon-customs Besvaret November 29, 2009 Rapporter Besvaret November 29, 2009 How to Prepare Your Car for Long-Term Storage comment digg it del.icio.us print email Rate This Article: Thanks. Your vote has been counted. Difficulty: Moderately Easy Here's what you need to do to make sure your car will start and run smoothly after being stored. Instructions STEP 1: Choose a garage or other storage facility that's dry. Damp air will cause rust over a long period of time. STEP 2: Fill the gas tank and add a fuel-stabilizing additive to prevent the gas from oxidizing and deteriorating. An empty or low gas tank will rust internally as moisture may accumulate inside the tank. STEP 3: Relieve the weight from the tires by putting the car up on jack stands (available for about $15 a pair - you'll need two pairs). Check with the owner's manual and/or your mechanic about the safest place to place the jack stands. STEP 4: Wash and wax the car well to prevent corrosion. STEP 5: Disconnect the battery (although it will probably need to be replaced later, anyway) so the alarm doesn't go off. For shorter term storage (when you're not in the area) you can ask a friend to start up the car every few weeks and let it run for five or 10 minutes (don't run a car in a garage without proper ventilation - carbon monoxide can kill). STEP 6: Cover your car with a good quality car cover or tarp. Ads by Google Replace Car Battery Expert Advice & Consumer Vehicle Maintenance Tips at Castrol.com Castrol.com Garage Equipment Supply Affordable/Certified Bend-Pak Lifts Free shipping. Online Shopping. www.gesusa.com/ges4less/ Car Leather Care How to clean, condition and maintain your car's leather. www.ProperAutoCare.com Kwik Fit Car Batteries With a bigger choice, lower prices & expert advice, come to Kwik-Fit www.kwik-fit.com Overall Things You'll Need Fuel Filters Car Covers Or Tarp Car Battery Chargers Fuel Additives Oil Filters Car Oil Car Batteries Car Wax Car Jacks Topics Addressed How to prepare car for long term storage Preparing care to be stored for extended period Tips for long term car storage Report This Article for eHow Staff Review ARTICLE HAS BEEN FLAGGED User Comments & Tips by eHow Friend on 3/20/2006 Thanks. Your vote has been counted. Moisture damage prevention - Most full service auto parts stores, like Napa, can order full size desiccant bags (the size of a sock) that you place inside your car which will effectively soak up atmospheric moisture to prevent mildew damage if you live in a humid area. Oil of spearmint placed on a number of cotton balls placed on rubber floor mats (not carpet) will also keep the interior smelling nicely for a long while, as well with a side benefit of repelling mice which find the oil to be a skin irritant.
Thage Løbner Besvaret November 29, 2009 Rapporter Besvaret November 29, 2009 Men det er vel ikke varmen der giver problemer' date=' det er vel fugten. Er den tilpas lav så kan det da ikke skade bilen....eller?[/quote'] Lidt fysik: Jo varmere der er jo mere fugt vil der være i luften - absolut fugtighed. Jo mere fugt i luften jo mere vand er der til at gå i forbindelse med metaller og errodere. Paspå med aflæse luftfugtighed på et meter, der er 2 slags Relativ og Absolut - check på Wikipedia hvis du er interesseret. En god kold (5-8 grader/frostfri) velventileret garage, hvor vandet ikke bobler op gennem gulvet vil være ok Thage
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu