Badi Skrevet December 24, 2009 Rapporter Skrevet December 24, 2009 Hej Alle Jeg tænker lidt på om jeg skal købe en diesel- eller en ny benzin (har nemlig benz nu)! Jeg kører ca. 15-17.000 km/år! En gang om året tager jeg den helt store tur syd på ca. 6000km! Ellers har jeg ca. 8 km til job og 8 retur! Jeg kører også meget i byen m.m.! Spørgsmålet er så om det kan betales for mig at købe en passat 2.0 tdi eller passat 2.0 fsi/tfsi??????!! Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe fordi jeg er ved at blive skør og ved ikke hvad jeg skal gøre? Er der måske nogen der ejer sådan en fætter passat tdi 2.0 fra 2007 - NY og ved hvad det koster i skat (trafikstyrelsen ved jo ingenting) Kan det blive dyre i skat hvis ikke man skifter partikelfilter og hvad koster det overhoved at skifte partikelfilter, hvornår skal man skifte den altså på hvor mange km???? På forhånd tak!
dkrath Besvaret December 24, 2009 Rapporter Besvaret December 24, 2009 Nok et af de mest diskuterede emner herinde... søg og du skal finde! God jul
Badi Besvaret December 24, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 24, 2009 Har sku prøvet at søge men kan ikke finde så meget :-( (måske søger jeg forkert) Ved heller ikke om det kan skade dieselbilen hvis man kører de små ture??? Glædelig jul til dig også!
Basse Besvaret December 24, 2009 Rapporter Besvaret December 24, 2009 Diesel kan ikke betale sig med så få km om året - måske hvis du køber en yaris d4d, men alt andet lige ikke i 2,0'er og op efter. Tager man skatten og den ekstra købspris med i billedet, blir det dyrer end benzin :-) Jeg selv kører ca. 17.000-20.000 km og skal det skulle betale sig for mig med 75 km tur/retur på job hver dag, skal jeg ned i en yaris d4d. Tænker man 100% økonomisk, så er det jo fint. Men hvis man gerne vil have lidt acc. i bilen og komfort - så ryger økonomien med så få km om året. Der er trods alt kun 1 kr. imellem diesel og benzin efterhånden - og benzinmotorene, hvis man holder sig til 2.0 moderne motorer, kører langt på literen. 2.0 TFSIeren skulle kører 11-12 blandet f.eks. 2.0 TDI kører hvad ? 16-17 km/l ? Men en 2.0 benzin koster kun 1600 sek om året ca. i afgift og diesel koster 3-4.000 sek? - så der skal godt nok køres mange km :D
michael k Besvaret December 24, 2009 Rapporter Besvaret December 24, 2009 Diesel kan ikke betale sig med så få km om året - måske hvis du køber en yaris d4d, men alt andet lige ikke i 2,0'er og op efter. Tager man skatten og den ekstra købspris med i billedet, blir det dyrer end benzin :-) Jeg selv kører ca. 17.000-20.000 km og skal det skulle betale sig for mig med 75 km tur/retur på job hver dag, skal jeg ned i en yaris d4d. Tænker man 100% økonomisk, så er det jo fint. Men hvis man gerne vil have lidt acc. i bilen og komfort - så ryger økonomien med så få km om året. Der er trods alt kun 1 kr. imellem diesel og benzin efterhånden - og benzinmotorene, hvis man holder sig til 2.0 moderne motorer, kører langt på literen. 2.0 TFSIeren skulle kører 11-12 blandet f.eks. 2.0 TDI kører hvad ? 16-17 km/l ? Men en 2.0 benzin koster kun 1600 sek om året ca. i afgift og diesel koster 3-4.000 sek? - så der skal godt nok køres mange km :D den 2.0tdi jeg havde i touranen körte 18-22 ved blandet körsel og jeg körer ikke pänt.. så vil mene at der er en ret så stor forskel men den kostede tilgengäld også 5000 om året i årsskat
Badi Besvaret December 24, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 24, 2009 Tak for svaret drenge!! Jeg tror jeg køber en Audi A6-Avant 2.0TFSI så kommer jeg ikke galt af sted :-D! Nu når vi er i gang er der nogen der om service på en Audi er meget dyre i forhold til fx. VW golf/passat ???? Har også lige regnet på disel/benzin og det kan altså ikke svre sig at købe disel når jeg kører så lidt som jeg gør! Så nu bliver det en benzin med krudt i numsen :-D
michael k Besvaret December 24, 2009 Rapporter Besvaret December 24, 2009 mht hvad en 2.0tdi passat koster i skat så er det klart at trafikstyrelsen ikke kan hjälpe dig .. men havde du prövet transportstyrelsen havde du kunne få svaret på 2 sekunder Fabrikat: VW PASSAT TDI 140DPF DSG Fordonsår: 2007 Fordonsslagsklass: I Årsskatt, kr: 5148
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu