Greenking Skrevet January 14, 2010 Rapporter Skrevet January 14, 2010 Da jeg har kigget meget på ny bil de sidste 2 mdr., og er meget besluttet på det skal være en Audi vil jeg høre lidt erfaringer omkring deres motorer og hvad man skal vælge.. Mit første valg faldt på en A6'er avant (som beskrevet i en af mine andre tråde) med 2.0Tdi motoren - hvad har folk at sige om den? En lidt nyere tanke falder på en A5 sportback med 3.0tdiq motoren, mest fordi 2.0tdi ikke fås med quattro og automatgear samtidig. men har jeg hørt de vil lancerer i midten af 2010, nogle der kan bekræfte det? Så det første spørgsmål går egentlig mest på, 2.0tdi vs 3.0tdiq? her tænker jeg stabilitet, ydelse og kilometer på literen? (hvor langt kører i på literen, i hvilke biler og hvilken kørsel?) og det andet, A5 sportback, hvordan er den? og hvad kan i anbefale? Jeg har kun set den hos forhandleren og må sgu indrømme jeg var utrolig overrasket over hvor rummelig den er og hvor stort bagagerummet er. Design mæssigt er jeg solgt :) håber nogle kan hjælpe til at jeg træffer den helt rigtige beslutning inden jeg smider 500k+ efter en ny bil :-) Mvh Kasper
mickiii Besvaret January 14, 2010 Rapporter Besvaret January 14, 2010 Fed bil du kigger på :) Har en 2009 A4 Avant 2.0TDI, og den er for sløv til min smag. Dog så er det 143HK versionen vi har, og den findes vist nok også i en 170HK version, som jeg dog ikke har prøvet.
mickiii Besvaret January 14, 2010 Rapporter Besvaret January 14, 2010 Fed bil du kigger på :) Har en 2009 A4 Avant 2.0TDI, og den er for sløv til min smag. Dog så er det 143HK versionen vi har, og den findes vist nok også i en 170HK version, som jeg dog ikke har prøvet. Hov glemte lige at nævne økonomien i den. Mildest talt imponerende, ved normal kørsel til og fra arbejde ligger den imellem 17 - 21 km/l.
Greenking Besvaret January 14, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 14, 2010 Fed bil du kigger på :) Har en 2009 A4 Avant 2.0TDI, og den er for sløv til min smag. Dog så er det 143HK versionen vi har, og den findes vist nok også i en 170HK version, som jeg dog ikke har prøvet. Det er 170hk versionen jeg har kigget på... det er kun marginalt de opgivne tal fra Audi afviger fra hinanden, så mon ikke brændstoføkonomien er noget nær det du pointere.
Rikke Rost Besvaret January 15, 2010 Rapporter Besvaret January 15, 2010 En 2,0tdi er sløv.....du får en meget mere harmonisk og velkørende bil med 3,0tdi'eren. Ydermere er de som regel også meget nemmere at få solgt, da det er de store modeller folk kigger efter brugt.
Greenking Besvaret January 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 15, 2010 En 2,0tdi er sløv.....du får en meget mere harmonisk og velkørende bil med 3,0tdi'eren. Ydermere er de som regel også meget nemmere at få solgt, da det er de store modeller folk kigger efter brugt. okay, jeg vil selvfølgelig også helst have 3,0eren, men økonomien skal også lige hænge sammen på det punkt da den er ca. 100.000sek dyrere og brændstofforbruget større, sikkert også vægtafgift og forsikring.. derfor jeg også søger hvad den egentlig kører på literen i virkeligheden, det ser jo meget fint ud med opgivet 17,5km/liter på landevej i A5sportback 3,0tdi, men jeg har min tvivl, altså med mindre man ligger og køre morfar med 90-110 i timen... mht, at få den solgt igen er min plan at have den i 7 år til den er betalt ud og så skal det jeg kan få for den gå til udbetalingen på den nye..
PJKB Besvaret January 15, 2010 Rapporter Besvaret January 15, 2010 Vær opmærksom på at Både BMW og Mercedes har lanceret ny model i A6-klassen, hvor Audi´s A6 er ca.5 år gammel. Dvs du risikerer at køre i "yesterday news" inden længe og det influerer på brugtvognsværdien!!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu