PJKB Skrevet March 5, 2010 Rapporter Skrevet March 5, 2010 Har købt en bil fra ny hos MB i Malmø i 2006, men har nu firma. Hvis jeg sælger den til mit firma, er der noget at gøre med momsen som allerede er betalt? Eller er det bedre at sælge den privat og købe en tilsvarende uden moms i gennem firmaet (halve moms kan fratrækkes)?
Rikke Rost Besvaret March 5, 2010 Rapporter Besvaret March 5, 2010 Du kan ikke trække momsen af en bil der allerede er momset.... Så det skal være en der kommer uden moms fra starten af. Men i princippet kan du godt...
Basse Besvaret March 5, 2010 Rapporter Besvaret March 5, 2010 Du kan ikke trække momsen af en bil der allerede er momset.... Så det skal være en der kommer uden moms fra starten af. Men i princippet kan du godt... Du mener vel, at det kun er fabriksnye biler der kan trækkes momsen ud i regnskabet - for moms det skal han betale uanset hvad. Men han kan vælge at tage det med som købsmoms og modregne i evt. salgsmoms, i momsregnskabet. Men sælger virksomheden ikke ydelser der er momspligtige, så går den heller ikke, sir gammel lærdom mig. Brugte biler kan man ikke modregne momsen på. Er det selvstændig virksomhed, så kan du stadig tage den ind i virksomheden - men afskrivningsværdien i regnskabet skal være dokumenteret, dvs. prissætning af forhandler, og kører du i den privat skal du med tage værdi af fri bil som en indtægtspost i regnskabet før skat. Har du undersøgt om det ikke er bedre du udbetaler kørselsgodtgørelse for din erhvervsmæssige kørsel til dig selv ? altså en udgiftspost i regnskabet før skat. Håber nogle af vores bruger der arbejder med faget kan komme på bane og sige ja,nej,måske - for det er godt nok en 3-4 år siden jeg sidst sad med regnskaber og den slags :D
Andreas- AutoPerformance Besvaret March 5, 2010 Rapporter Besvaret March 5, 2010 I Sverige har man inte avdragsrätt för moms på personbilar (EJ heller fabriksnya bilar), halv moms kan du "dra" på en av leasninkostnad och en första förhöjd hyra, men vid kontantköp kan INGEN moms avdragas. Ring mig gärna om du vill ha mer information.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu