coolio Skrevet April 17, 2010 Rapporter Skrevet April 17, 2010 Nogen som ved hvordan man kan fuld acces til internet, min router går fint nok på nettet, men den skriver at der kun er limited acces!, hvordan får man full acces?? har en dlink router og den funker fint nok, bare 1 md gammel, men kan ikke forstå hvorfor den skriver at der kun er dette limited acces på forhånd tak for hjælpen
briped Besvaret April 17, 2010 Rapporter Besvaret April 17, 2010 Normalt når du får en besked i Windows med "Limited or No Access" betyder det at du ikke har fået nogen IP tildelt via DHCP, så har Windows defaulted til en 169.254.x.x adresse. Nu skriver du selv at du har en D-Link router tilsluttet. Jeg vil gætte på at du foran D-Link routeren har et modem eller lign. fra din internetudbyder. Mit gæt vil her være at routeren ikke får nogen IP-adresse fra din internetudbyder, eller at routeren er sat forkert op. Eks. Comhem tildeler kun 1 dynamisk IP adresse (med mindre man har deres 100 Mbit, så har man op til 4). Hvis så du tidligere har haft en anden computer eller anden router tilsluttet til modemmet fra Comhem, har den anden enhed allerede anmodet om at få den dynamiske IP adresse, og andre enheder kan så ikke få tildelt en IP adresse før den første har opsagt lease eller lease er udløbet. Mener Comhem har en lease timeout på 20 minutter.
Kim79 Besvaret April 17, 2010 Rapporter Besvaret April 17, 2010 Nu ved jeg ikke om der er en sammenhæng. Men jeg havde også problemer her til formiddag. Har Telia 100 mbit fiber i Bunkeflostrand. De skrev at der er problemer flere steder for øjeblikket.. Men da deres hjemmeside ikke kan gennemskue at det ikke er alle som har pstn kunne jeg ikke få noget at vide om min linje. Jeg blev mistænksom da min hastighed pludseligt faldt til 5 - 10 mbit (var godt igang med at bruge min hastighed) Smed så kabel direkte i væggen da jeg mistænkte min, efterhånden gamle, router. Det gjorde ingen forskel og 10 min efter var der slet intet net. Testede på 3 maskiner (2 linux og en windows) som jeg alle ved fungerer. to af dem bruger jeg også andre steder. Pludselig en times tid senere var alt tilbage og jeg kunne smide min router på igen uden problemer. Det begyndte naturligvis at virke klokken 10 da deres support åbner. Så gad ikke ringe for at høre om der var eller havde været problemer da jeg er ganske sikker på at der var.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu