Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Seriøt Er der overhoved ikke nogen der kan hjælpe mig? Jeg har en fradrag om måned på 3800 kr. min kone arbejder ikke hvorda kan jeg få hendes frsdrsg er der nogen som ved det ? Har ringet til skat forstå hende ikkr rigtigt da jeg ikke forstå rigtigt dansk

Besvaret

Seriøst Er der overhoved ikke nogen der kan hjælpe mig? Jeg har en fradrag om måned på 3800 kr. min kone arbejder ikke hvorda kan jeg få hendes frsdrsg er der nogen som ved det ? Har ringet til skat forstå hende ikkr rigtigt da jeg ikke forstå rigtigt dansk

Besvaret

Citat fra skat: Som ægtefælle har man mulighed for ved skatteberegningen at overføre en række bundfradrag til den anden ægtefælle, hvis man ikke selv kan udnytte dem. Et bundfradrag går på den måde ikke "til spilde". Den samlede skat, der skal betales, bliver på den måde mindre, end hvis man var to ugifte. Du skal bede Skat om at få din ægtefælles bundfradrag overført til dig. Jeg er usikker på, om du kan gøre det på forhånd eller om det først er i forbindelse med årsopgørelsen. Jeg ved, at man kan angive ægtefælles bundfradrag i årsopgørelsen.

Besvaret

vi blev gift sidste år, så jeg gik ned på SkatØresund kontoret i sydhavnen efter nytår og gav dem to udskrifter fra skatteverket (en for mig og en for fruen), som bevis på at vi var blevet gift. Han scannede papirerne og lagde en note ind i systemet om at vi er gift, og jeg fik dermed min kones fradrag for 2009 og frem. Man mister så i samme ombæring sin grænsegænger status, men det kunne i min situation bedst betale sig (konefradrag vs. rentefradrag). Jeg tror ikke TastSelv systemet kan håndtere dette, jeg kunne ihvertfald ikke se hvor man kan taste det ind. /Peter

Besvaret

Hej. Det skulle da gå automatisk. På selvangivelsen/forskudsregistreringen kan man opføre ægtefællens cpr og så skulle fradraget være hjemme. Jeg har dog registreret at man - af og til - glemmer i skatevæsenets datamaskine, så jeg har måttet rige til skat. Så blev det ordnet med det samme. Hilsener Thage

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...