Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey ville lige høre om der var nogle der kender til nogle gode stedder at gå til hundetræning, også med lidt større hunde, bor i skurup og kører gerne for det.. Takker

Besvaret
Hey ville lige høre om der var nogle der kender til nogle gode stedder at gå til hundetræning' date=' også med lidt større hunde, bor i skurup og kører gerne for det.. Takker[/quote']Hej med-skurupsbo:) Hvilken form for hundetræning har du tænkt dig? http://www.skurupsbrukshundklubb.se/ er mest nærliggende. Desværre er kvaliteten i brugshundsklubberne meget varierende, Ystad brugshundsklub skulle være bedre ifølge min (rottweiler)opdrætter, men jeg træner selv i Skurups BHK (da jeg tænkte det samtidigt var en god måde at lære lokalbefolkningen af kende), og har selv oplevet den (manglende) kvalitet, når man har lidt større hunde, men det kommer an på instruktøren... Hvis du er interesseret i både lydighed og spor er der af og til pladser hos min opdrætter, men vi er i øjeblikket kun rottweilere (der har dog tidligere været andre racer)
Besvaret

hey Sanne, jeg skulle nok starte med en omgang lydighed for begyndere det er snart så længe siden jeg har trænet med tøsen , hvornår træner i og hvor

Besvaret
hey Sanne' date=' jeg skulle nok starte med en omgang lydighed for begyndere det er snart så længe siden jeg har trænet med tøsen , hvornår træner i og hvor[/quote']Så er brugshundsklubben et godt bud :) De starter nye kurser i august, der er indskrivning d. 2/8. Der findes både almen lydigheds- og konkurrencelydighedskurser (begyndere og øvede). Begynder Konkurrencelydigheden er også ret så almen og sidste gang jeg gik på det (har taget kurset 2 gange) var der kun familiehunde, så det var ikke så meget fokuseret på "konkurrence" men mere på kontakt mellem fører og hund og rent "basic" hvordan man får hunden til det ene og det andet (=sitt, ligg, hopp osv) Nå ja, ved ikke hvordan du har det med det svenske, men det er selvfølgelig svenske kommandoer der bliver brugt, men du kan jo bare bruge danske (det er jo også tilladt til konkurrencer). Jeg ved ikke hvad indeholdet i almen lydighed er, men det er nok mere som titlen antyder og ikke decideret træne de moment i lydighedsklasserne, som man gør på konkurrencelydighedskurserne. Så -det du skal gøre er at gå ind på brugshundsklubbens hjemmeside, gå ind under "kurser" og skriv en interessemail til den angivne mailadresse. Så får du et brev hjem/mail om at du er optaget på det på gældende kursus du har søgt og så dukker du op på indskrivningsdagen, hvor du betaler for kurset og får kursusplan. (adressen står også på hjemmesiden) Dagene for de forskellige kurser skifter hver termin (alt efter instruktør), men der er altid fri træning onsdag aften for klubbens medlemmer. Måske vi ses :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...