Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg står og er ved at sælge min bil. Den er på svenske plader, men blir solgt i DK (uden afgift selvfølgelig). Skal jeg aflevere plader et eller andet sted eller??? Jeg går ud fra at køber skal have begge registreringsattester eller?

Besvaret
Regning??? hvorfor må jeg ikke udlevere dem?
begge dele kræves som dokumentation for export - sådan er de bare i sverige BTW du skal også bruge en kopi af den nye danske reg. attest
Besvaret

Det er kun del 2 af reg.beviset der skal bruges til noget (det gule), det skal ind til transportstyrelsen. Det må kan du rulle og ryge som en cigaret, hvis du vil - eller du kan som køberen nok forlanger, give det til ham :-) Lav en købskontrakt, hvor begge skriver under på - i 2 eksemplarer. En til dig, som du sender ind til transportstyrelsen, og en til køber. Plader beholder du - og sender alt dokumentationen samlet ind til transportstyrelsen. Er de rigtige emsige, skal du også fremvise kopi af toldhandling/nyt eu-regbevis.

Besvaret

Her står de 2 måder det kan gøres på... Jeg har selv prøvet det, og du skal følge de vejledninger 100%... Hvis der mangler det mindste dokumentation nægter de. Selv den dokumentation som de danske myndigheder udsteder ved indregistrering er ikke god nok... Så følg Transportstyrelsens vejledning til punkt og prikke... http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Export-och-tillfallig-registrering/Export-av-fordon/

Besvaret

Jeg talte med en Bodil... hmmm kan ikke huske efternavn... fra skat.dk omkring denne problemstilling.. Jeg fik at vide, at vi skulle sende del 1 af den svenske reg. bevis og købsdokumentet att. til hende ... og gøre som man plejer/skal i Sverige.. Så ville der går 2-3 uger - så skulle det være fikset..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...