forsvensket Skrevet August 22, 2010 Rapporter Skrevet August 22, 2010 Hejsa Vi er igang med at starte processen huskøb. Da jeg aldrig har købt hus andre steder end i England - og dette er næsten 20 år siden - så har jeg et par spørgsmål. Vi har fået et låneløfte til bottenlånet. Har selv til resten (næsten - det sidste ligger der i oktober måned). Hvordan gør man her? Betaler man de 10% kontantinsats når man siger: Vi vil gerne købe! og så resten (bottenlån og de resterende af udbetalingen) når man får nøglerne? Eller skal man betale hele beløbet når kontrakten skrives og man så en måned eller to senere får nøglerne - er alt betalt ? Jeg tænker renter og den slags betaler vi jo i sådanne tilfælde for måneder, hvor vi reelt ikke ejer huset? Nogen med erfaringer? Ideer? Mange tak for al jeres hjælp i den her svenske jungle :) G
Ras Besvaret August 22, 2010 Rapporter Besvaret August 22, 2010 10% når kontrakten underskrives, resten ved overtagelse af huset.
sup3rior Besvaret August 22, 2010 Rapporter Besvaret August 22, 2010 Typisk er det sådan at du betaler kontantinsatts (10%) en kortere periode efter kontrakten er underskrevet... Disse deponeres hos mægler... De resterende 90% overføres ved overdragelsen af nøglerne til ejendommen...
forsvensket Besvaret August 22, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2010 Tak for svar :) Det giver også bedre mening :) G
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu