Kvalm Skrevet January 11, 2011 Rapporter Skrevet January 11, 2011 Spændende om vi kommer at se nogle af modellerne hér i området - prisen ser okay ud: www.dinepenge.dk/bil/dansk-bildesigner-tager-500.000-kr.-hybrid-sportsvogn Samme importør i S som i DK: www.fiskerautomotive.com
Vogue Besvaret January 11, 2011 Rapporter Besvaret January 11, 2011 Spændende om vi kommer at se nogle af modellerne hér i området - prisen ser okay ud: www.dinepenge.dk/bil/dansk-bildesigner-tager-500.000-kr.-hybrid-sportsvogn Samme importør i S som i DK: www.fiskerautomotive.com Kunne godt fristes af den :th2: Meeeen jeg tror desværre at man kommer til at savne lyden af motoren Dog er den yderst prisvenlig, så mon ikke vi får en del at se på vejene
Basse Besvaret January 11, 2011 Rapporter Besvaret January 11, 2011 Ved sq ikke det med motorlyden- tror faktisk at acc og moment vil skabe adrenalin nok til man kan leve uden motorlyden hehe Går den ikke 0-100 på 4 sekunder eller der omkring ? - spørgsmålet er bare om det er kvalivarer og hvor mange børnesygdomme den har. Det kan godt gå hen og blive rigtig sjov at "suse" forbi ens medtrafikanter hehe Ville ikke udelukke at være interesseret, men ikke til den pris - det passer ikke lige min økonomi. Men det er et rigtig god bud på fremtidens sportsvogn syns jeg. Ikke kedelig som andre hybrider i udseende eller performance.
Kvalm Besvaret January 11, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret January 11, 2011 Kunne godt fristes af den :th2: Meeeen jeg tror desværre at man kommer til at savne lyden af motoren Dog er den yderst prisvenlig, så mon ikke vi får en del at se på vejene Prisen gør sikkert, at køberne er til stede ! Ved sq ikke det med motorlyden- tror faktisk at acc og moment vil skabe adrenalin nok til man kan leve uden motorlyden hehe. Går den ikke 0-100 på 4 sekunder eller der omkring ? - spørgsmålet er bare om det er kvalivarer og hvor mange børnesygdomme den har. Det kan godt gå hen og blive rigtig sjov at "suse" forbi ens medtrafikanter hehe Ville ikke udelukke at være interesseret, men ikke til den pris - det passer ikke lige min økonomi. Men det er et rigtig god bud på fremtidens sportsvogn syns jeg. Ikke kedelig som andre hybrider i udseende eller performance. Den har en accelerationstid på 5,9 sek, og jeg synes, den ser rigtig godt ud. Rækkevidden er endvidere tilstrækkelig til, at man kan køre en tur til Jylland, så jeg har konfigureret en bil og skrevet mig på mailingslisten :th2:
Basse Besvaret January 12, 2011 Rapporter Besvaret January 12, 2011 Prisen gør sikkert, at køberne er til stede ! Den har en accelerationstid på 5,9 sek, og jeg synes, den ser rigtig godt ud. Rækkevidden er endvidere tilstrækkelig til, at man kan køre en tur til Jylland, så jeg har konfigureret en bil og skrevet mig på mailingslisten :th2: Vi har faktisk en del eludtag på min parkeringsplads, så man kunne sagtens lade om natten uden problemer :-) Og ja, den ser tæske godt ud - 5,9 sek er jo en fin tid, og når den så ikke bruger ret meget benzin så er den jo billig i drift. Gad vide hvad forsikringen lyder på ?
Kvalm Besvaret January 12, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret January 12, 2011 Vi har faktisk en del eludtag på min parkeringsplads, så man kunne sagtens lade om natten uden problemer Gad vide hvad forsikringen lyder på ? Samme vedr. ladning hér, men mangler så til gengæld eet på arbejdspladsen :-( Forsikringenspræmiens højde kunne vel tage udgangspunkt i Homer's Maserati? (bortset fra nyvognsprisen indflydelse på præmien)
Homer Besvaret January 12, 2011 Rapporter Besvaret January 12, 2011 Samme vedr. ladning hér, men mangler så til gengæld eet på arbejdspladsen :-( Forsikringenspræmiens højde kunne vel tage udgangspunkt i Homer's Maserati? (bortset fra nyvognsprisen indflydelse på præmien) Hvad har min Maserati nu gjort?? Tror denne slags biler for en kategori helt for sig selv. Batterierne er SVINEdyre, og der er en masse miljømæssige issues med at håndtere dem. Har selv overvejet samme bil eller Tesla S (http://www.teslamotors.com/models) som er nogenlunde ligeværdig, men jeg gider ikke at have 1. generation af sådan noget stads...
Basse Besvaret January 12, 2011 Rapporter Besvaret January 12, 2011 Nej jeg venter også helst på 2nd gen. Men hvis man ser på toyotas hybrid, så er den faktisk nær fejlfri år efter år efter år, hvilket er ret imponerende når man tager i betragtning hvor meget elektronik i den. Og Kvalm, hvis den kan køre til jylland, så kan du nok godt komme på job og retur uden opladning - med mindre du rent faktisk arbejder i jylland til dagligt? hehe
Kvalm Besvaret January 12, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret January 12, 2011 Hvad har min Maserati nu gjort?? Karma ligner den lidt Tror denne slags biler for en kategori helt for sig selv. Batterierne er SVINEdyre, og der er en masse miljømæssige issues med at håndtere dem. Har selv overvejet samme bil eller Tesla S (http://www.teslamotors.com/models) Og hva forlanger de så i forsikringspræmie for en Tesla? ...jeg gider ikke at have 1. generation af sådan noget stads... Også min pointe
Homer Besvaret January 12, 2011 Rapporter Besvaret January 12, 2011 Og hva forlanger de så i forsikringspræmie for en Tesla? Tja, den ligner jo en Aston Martin, så de koster vel det samme at forsikre...
Kvalm Besvaret January 12, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret January 12, 2011 Tja, den ligner jo en Aston Martin, så de koster vel det samme at forsikre... Ja jeg forstod, du tilsyneladende tog den joke ilde op, men har du en pris på Tesla-forsikringen eller hva ??
Homer Besvaret January 13, 2011 Rapporter Besvaret January 13, 2011 Ja jeg forstod' date=' du tilsyneladende tog den joke ilde op, men har du en pris på Tesla-forsikringen eller hva ??[/quote'] Nej, nej - overhovedet ikke, og kan da endda se nogle af lighederne... Men har ikke pris på hverken det ene eller det andet...
Homer Besvaret January 28, 2011 Rapporter Besvaret January 28, 2011 Tesla S nu med film... http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1495372.ece
Kvalm Besvaret January 28, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret January 28, 2011 Tesla S nu med film... http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1495372.ece Ja det er sgu imponerende, hvad de har gang i. Jeg går lidt og pusler med hybrid-tanken (Karma og andre), men mange synes, det er for stor en satsning. Jeg synes ellers ikke, hybriderne fra f.eks. Lexus taber mere i værdi end andre biler...
dannemare Besvaret January 29, 2011 Rapporter Besvaret January 29, 2011 Forhåbentligt bliver dette et farvel til rædselsfulde batteri/el-biler ;) Cella Hydrogen Based Synthetic Fuel with No Carbon Emissions: UK-based Cella Energy has developed a synthetic fuel. Apart from promising a future transportation fuel with a stable price regardless of oil prices, the fuel is hydrogen based and produces no carbon emissions when burned. The technology is based on complex hydrides, and has been developed over a four year top secret program at the prestigious Rutherford Appleton Laboratory near Oxford. Early indications are that the fuel can be used in existing internal combustion engined vehicles without engine modification. Med andre ord: Vi får lov at beholde vores brølende forbrændingsmotorer, manuelle kobling, osv., osv., men med væsentligt mindre forurening til følge bye-bye, boring and atrocious battery cars...
sup3rior Besvaret January 29, 2011 Rapporter Besvaret January 29, 2011 Med andre ord: Vi får lov at beholde vores brølende forbrændingsmotorer' date=' manuelle kobling, osv., osv., men med væsentligt mindre forurening til følge [img']http://sentinel.dk/images/smiley/joyjoy.gif bye-bye, boring and atrocious battery cars... Skal vi komme med et vildt gæt på at Shell, BP eller deslige "pludseligt" opkøber det pågældende firma, og så hører vi ikke mere til det...?
dannemare Besvaret January 29, 2011 Rapporter Besvaret January 29, 2011 Skal vi komme med et vildt gæt på at Shell' date=' BP eller deslige "pludseligt" opkøber det pågældende firma, og så hører vi ikke mere til det...?[/quote'] Så skulle de da hellere videreudvikle på det og holde alle kort tæt ind til kroppen og så bare udbyde det ved siden af den alm. benzin. Det er vel ikke så tosset at være uafhængig af olien fra mellemøsten? :)
Basse Besvaret January 29, 2011 Rapporter Besvaret January 29, 2011 Tror de fleste olie selskaber, som ikke ejes af en eller anden sheik - vil være interesseret i at kunne udbyde syntetisk bensin som ovenstående. Så de netop bliver uafhængig af råolie fra mellemøsten. Især USAs økonomi vil have rigtig god gavn af det. Personligt håber jeg ikke det forsvinder ned i en kasse - Vil meget gerne beholde min benzindrevne bil.
sup3rior Besvaret January 29, 2011 Rapporter Besvaret January 29, 2011 Så skulle de da hellere videreudvikle på det og holde alle kort tæt ind til kroppen og så bare udbyde det ved siden af den alm. benzin. Det er vel ikke så tosset at være uafhængig af olien fra mellemøsten? :) I en perferkt verden ville det også være det som skete... Men der er store penge på spil i at udvinde og sælge olie... Tror de fleste olie selskaber, som ikke ejes af en eller anden sheik - vil være interesseret i at kunne udbyde syntetisk bensin som ovenstående. Så de netop bliver uafhængig af råolie fra mellemøsten. Især USAs økonomi vil have rigtig god gavn af det. Personligt håber jeg ikke det forsvinder ned i en kasse - Vil meget gerne beholde min benzindrevne bil. Prøv at se den her film, så får man en anden holdning til hvad olie-industrien mener om alternative brændstoffer: http://en.wikipedia.org/wiki/Who_Killed_the_Electric_Car
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu