mickiii Skrevet March 16, 2011 Rapporter Skrevet March 16, 2011 Hej, Ville blot lige hører om det er mig der piver eller ej vedr. en pris på service. Har en Mini Cooper 08, kørt 63.000 km, og det er nu tid til service. Følgende skal serviceres: Bagbremser (evt. skift af skiver) Olieskift Luftfilter Tændstifter Mikrofilter (A/C) Opgivet pris: SEK 8.000, hvis skift af skiver skal jeg ligge kr. 3.500 oveni. Det er hos Förenade Bil i Malmö. Er det bare mig, eller lyder det helt vildt?
Swan Besvaret March 16, 2011 Rapporter Besvaret March 16, 2011 Min BMW 335i skulle til 20.000 km eftersyn, mener det var 3800sek (betalte 0 kr da det er en inden for 3 år) for olieskift og skift af bremsevæske og kabinefilter. Men 8000 sek lyder måske liiiige lidt vildt..
ednob Besvaret March 16, 2011 Rapporter Besvaret March 16, 2011 Service Pris Prøv at høre hos mekonomen.
NGO Besvaret March 16, 2011 Rapporter Besvaret March 16, 2011 Det lyder dyrt for så lille en bil. Men et stort standard service (ingen dele udover olie of filtre) koster jo efterhånden 4000+ på de fleste nye biler. (f.eks. 4300 på en standard Kia Ceed) Så lægger vi lige 2000 oveni for skift af tændrør og tilsvarende 2000 for nye bremseklodser. ja så kommer man hurtigt op omkring de 8000,- Forhandlerne har været smarte og har defineret faste priser for alle service og udskiftning af standard dele. så man lægger bare de 3 x fastpriser oven i hinanden + moms. Så bliver det meget hurtigt et uhyrligt stort beløb. Eneste man kan glæde sig over er at det normalt koster endnu mere i DK.
mickiii Besvaret March 16, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 16, 2011 Hmm, ja det er måske nogenlunde rimeligt når alt kommer til alt så. Syntes bare det lød ret dyrt da han lige remsede det hele op...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu