Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Til dem som skulle få lysten til at frekventere midtbyen efter 23.00, så vær opmærksom på at Stortorget er lukket for biltrafik efter det tidspunkt... Og det koster 1.000 spänn overtræde det :mad: Og politiet er for øvrigt ligeglade med at man viser sig som en god bilist og tager hensyn (dvs. gør alt hvad man kan for at komme af vejen for en udrykning) og derfor overser skiltet med indkørsel forbudt... Det er så sidste gang jeg gider humme mig for en panser...

Besvaret
Jeg kan lige forestille mig dig stå dér......og SYDE af arrigskab! Jeg havde nok gjort det samme....
Det tror jeg også godt ham betjenten kunne fornemme... Og jeg er pænt skarp på at diskutere, så da han kom til kort med sine ord fik han travlt med at få bøden ekspederet... Han kunne ikke argumentere for retfærdigheden i den... Men tilgengæld blev han pænt mopset over da jeg forelagde ham at konsekvensen af den bøde han skrev var at jeg fremover ville nægte at flytte mig for et udrykningskøretøj...
Besvaret

Altid ærgeligt at få en bøde når man mener det ikke er retfærdigt men jeg har lidt svært ved at få det til at stemme. Du havde IKKE til hensigt at køre ind på Stortorget? Da du så er på den lille vej op imod torvet fra Centralen må du vel ha regnet med at benytte en af de små sidegader. Så undrer jeg mig bare over hvorfor du ikke gjorde det. Spørger kun fordi du hælder din galde ud herinde og nægter at flytte dig en anden gang hvilket jo er en direkte syg holdning. Et lille ps. Har fra adskillige betjente at de gider rent faktisk ikke skrive bøder ud men begynder folk at ville diskutere med dem så er det helt sikkert den kommer. Man kommer meget bedre ud af situationen ved at opføre sig voksent og erkende at hov der gjorde jeg vist noget jeg ikke skulle ha gjort og det beklager jeg. Så er der en chance for man slipper med en løftet pegefinger.

Besvaret
Altid ærgeligt at få en bøde når man mener det ikke er retfærdigt men jeg har lidt svært ved at få det til at stemme. Du havde IKKE til hensigt at køre ind på Stortorget? Da du så er på den lille vej op imod torvet fra Centralen må du vel ha regnet med at benytte en af de små sidegader. Så undrer jeg mig bare over hvorfor du ikke gjorde det. Spørger kun fordi du hælder din galde ud herinde og nægter at flytte dig en anden gang hvilket jo er en direkte syg holdning. Et lille ps. Har fra adskillige betjente at de gider rent faktisk ikke skrive bøder ud men begynder folk at ville diskutere med dem så er det helt sikkert den kommer. Man kommer meget bedre ud af situationen ved at opføre sig voksent og erkende at hov der gjorde jeg vist noget jeg ikke skulle ha gjort og det beklager jeg. Så er der en chance for man slipper med en løftet pegefinger.
Jeg havde til hensigt at køre ind på torget da jeg ikke var bekendt med at der var indkørsel forbudt... Og på grund af det udrykningskøretøj så jeg ikke skiltene da jeg havde travlt med at flytte mig samtidig med at der var diverse andre biler (både parkerede og kørende) samt fodgængere som klovnede rundt der lige skulle undgåes at køre ind i.... Og jeg ryger ikke direkte i diskussionsmode men efter at have forklaret betjenten hvordan tingene hang sammen og han så stadig fastholdt bøden har jeg ikke noget at tabe ved at tage en diskussion med manden... Og det er jo ikke en syg holdning at undlade at flytte sig fremover, det er en konsekvens... Du skal huske på at bøder og afgifter fra statens side er ment som adfærdsregulerende midler (eks. er bøden for at køre for stærkt jo en måde at forsøge at forhindre det på, ved at være afskrækkende) og ved at give mig en bøde i dette tilfælde fortæller staten jo mig at den adfærd jeg har lagt for dagen ikke er korrekt... Dvs. næste gang udviser jeg anden adfærd da jeg ikke ønsker flere bøder...
Besvaret

Lyder ikke som den smarteste knippelsvinger du mødte i nat så. Desværre findes der en del af dem. Man burde forvente med den forklaring og i og med der er et udrykningskøretøj på stedet at en bøde for ulovlig indkørsel ikke sådan liiige havde en betjents førsteprioritet.

Besvaret
Kan man ikke anke bøden? Ingen regler uden undtagelser' date=' som man siger.[/quote'] Det kan man sikkert, men det har jeg prøvet en gang tidligere så det ved jeg man ikke får noget ud af... Jeg inklusiv en flok vidner modsagde alle ÉN betjent i hans forklaring, men bøden blev alligevel fastholdt...
Besvaret
Det kan man sikkert' date=' men det har jeg prøvet en gang tidligere så det ved jeg man ikke får noget ud af... Jeg inklusiv en flok vidner modsagde alle ÉN betjent i hans forklaring, men bøden blev alligevel fastholdt...[/quote'] Sikke da en emsig stodder!!.... Det er ligesom om, nogen bare SKAL udnytte deres magt... det er frygteligt...
Besvaret
Sikke da en emsig stodder!!.... Det er ligesom om' date=' nogen bare SKAL udnytte deres magt... det er frygteligt...[/quote'] Ja, men det værste var da at jeg tabte den i retten på trods af dette... Og man kan ikke anke bøder videre fra byretten skal jeg så hilse at sige...
Besvaret
Ja' date=' men det værste var da at jeg tabte den i retten på trods af dette... Og man kan ikke anke bøder videre fra byretten skal jeg så hilse at sige...[/quote'] Det er frygteligt hvordan systemet fungere nogle gange... Både i DK såvel som SE....
Besvaret
Det tror jeg også godt ham betjenten kunne fornemme... Og jeg er pænt skarp på at diskutere' date=' så da han kom til kort med sine ord fik han travlt med at få bøden ekspederet... Han kunne ikke argumentere for retfærdigheden i den... Men tilgengæld blev han pænt mopset over da jeg forelagde ham at konsekvensen af den bøde han skrev var at jeg fremover ville nægte at flytte mig for et udrykningskøretøj...[/quote'] Med udrykningskøretøj, håber jeg ikke du mener ambulance eller brandslukningskøretøj - det kan jo kræve menneskeliv..
Besvaret
Med udrykningskøretøj' date=' håber jeg ikke du mener ambulance eller brandslukningskøretøj - det kan jo kræve menneskeliv..[/quote'] Hvilken opførsel mener du ellers jeg skal ligge for dagen når jeg bliver idømt straf for netop at gøre dette?
  • 3 weeks later...
Besvaret
Hvilken opførsel mener du ellers jeg skal ligge for dagen når jeg bliver idømt straf for netop at gøre dette?
Du flytter dig selvfølgelig - med mindre du vil ha menneskeliv på samvittigheden, så tungt kan principper vel ikke vægte...
Besvaret
Du flytter dig selvfølgelig - med mindre du vil ha menneskeliv på samvittigheden' date=' så tungt kan principper vel ikke vægte...[/quote'] Det er ikke principper, det er min pengepung som taler... Idet jeg ikke har et pengetræ i haven er jeg nødt til at lære af hvad politiet beder mig om, i det her tilfælde at undlade at vige for et udrykningskøretøj... Idet de skriver en bøde for netop det fortæller de mig jo at det ikke er acceptabel adfærd jeg har udvist...
Besvaret
Det er ikke principper' date=' det er min pengepung som taler... Idet jeg ikke har et pengetræ i haven er jeg nødt til at lære af hvad politiet beder mig om, i det her tilfælde at undlade at vige for et udrykningskøretøj... Idet de skriver en bøde for netop det fortæller de mig jo at det ikke er acceptabel adfærd jeg har udvist...[/quote'] Ok, så siger vi det er det din pengepung som taler, hvilket vel bare gør det værre. Pengepung over menneskeliv! Ja, sådan er vi jo så forskellige. Især når man tænker på at et bøde/afgift jo trods alt er en beskeden størrelse og noget alle burde ha råd til hvis de har bil. Man kan jo også komme ud for uheld der koster selvrisiko eller en uventet reparation. Så selvfølgelig skal du flytte dig hvis der kommer en næste gang - alt andet vil da være lige så tåbeligt som de regler der åbenbart tilsiger politiet at skrive en afgift.
Besvaret
Ok' date=' så siger vi det er det din pengepung som taler, hvilket vel bare gør det værre. Pengepung over menneskeliv! Ja, sådan er vi jo så forskellige. Især når man tænker på at et bøde/afgift jo trods alt er en beskeden størrelse og noget alle burde ha råd til hvis de har bil. Man kan jo også komme ud for uheld der koster selvrisiko eller en uventet reparation. Så selvfølgelig skal du flytte dig hvis der kommer en næste gang - alt andet vil da være lige så tåbeligt som de regler der åbenbart tilsiger politiet at skrive en afgift.[/quote'] Den sammenligning kan du ikke lave... Staten anvender bøder og afgifter for at straffe uønsket adfærd, eks. deler de bøder ud for overskridelser af hastighedsgrænsen idet den adfærd ikke er ønsket... Ved at bødefælde i denne situation får jeg at vide at min adfærd ikke er ønskværdig... Ligesom staten pålægger afgifter på eks. alkohol idet den ikke ønsker et for stort indtag af dette... Og så kan du mene at det lille beløb har enhver da råd til at betale, og ja som et enkeltstående beløb gør rører det mig ikke... Men hav i mente at jeg kører en del, og i gennemsnit møder ét udrykningskøretøj om dagen dvs. potentielt 1 bøde om dagen for at overtræde en eller anden given lov idet jeg flytter mig... Det er derfor jeg siger at fremover flytter jeg mig kun såfremt jeg ikke overtræder nogen lovgivning ved at gøre det, da jeg ellers hurtigt kan få en velvoksen portion bøder med hjem...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...