Emmi Skrevet July 29, 2011 Rapporter Skrevet July 29, 2011 Hej venner, jeg sidder med et problem. jeg havde her for ca 4 mdr siden købt en "brugt" bil fra 2009, som har en del problem, men sælgen (Förenade Bil) mener ikke at der skulle være problem. til at starte med var fejlen, at soltaget var utæt (så meget at når det regnede så dråbbede det ind i bilen) samt vindlyde fra soltage og dørene. men de mente ikke der var noget galt, men alligevel skiftede de nogle pakninger på soltaget. men stadig er der problemer med soltaget og dørene, der er stadig vindlyd. jeg har sammenlignet min bil med andre, spurgte andre på nettet, indvidere fik jeg bmw tyskland til at kigge på den og selv der sagde de at det ikke var normalt. Förenade Bil har nu haft min bil inde til service og for at tjekke fejlen (skal lige siges at de har haft den over 1 uge) men stadig siger de at der intet at komme efter. så jeg ville lige høre hvad mine rettigheder er. er det muligt at annuller/ophæv købet eller?
sup3rior Besvaret July 30, 2011 Rapporter Besvaret July 30, 2011 Du skriver et pænt anbefalet brev til dem hvor du gør dem opmærksom på at du har købt en bil med fejl og at de nu har haft X antal forsøg til at afhjælpe den... Da det ikke er lykkedes ønsker du derfor at hæve købet... Og skulle de vælge IKKE at imødekomme dette vil du tage juridiske skridt... Så kommer de nok ud af busken... Er du medlem af Motormännen?
Emmi Besvaret July 30, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2011 Nej det er jeg desværre ikke, men de køre vel med samme princip som Fdm gøre i dk. at hvis købet er sket under medlemskabet så er de villige til at hjælpe, hvis ikke så gider de ikke hjælpe. eller har det ingen betydning med Motormännen, om man bliver medlem før eller efter købet.?
Don A Besvaret July 30, 2011 Rapporter Besvaret July 30, 2011 Nej det er jeg desværre ikke, men de køre vel med samme princip som Fdm gøre i dk. at hvis købet er sket under medlemskabet så er de villige til at hjælpe, hvis ikke så gider de ikke hjælpe. eller har det ingen betydning med Motormännen, om man bliver medlem før eller efter købet.? tjek med dem, kan jo være de gerne vil hjælpe hvis du melder dig ind. men ved jo aldrig
fdhin Besvaret July 30, 2011 Rapporter Besvaret July 30, 2011 Dansk og svensk købelov er ikke så forskellige siden den slags er harmoniseret gennem EU. Det er jo et forbrugerkøb rent juridisk, så du kan prøve at checke hos Konsumentverket.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu