saravilslev Skrevet September 15, 2011 Rapporter Skrevet September 15, 2011 Hej Alle Jeg har brug for et råd. Vi skal have isat vinduer i vores lejlighed, og for at vi kan benytte os af ROT fradraget skal vi jo tjene penge i Sverige. Sagen er den, at lejligheden står i mit navn, men at det kun er min mand der arbejder i Sverige, mens jeg arbejder i DK. Så mit spørgsmål gælder; hvordan får jeg min mand skrevet på som medejer - er det noget der kan gøres uden at det kommer til at koste en formue? Jeg kan ikke rigtig finde info om det svensk, mens jeg ved at det koster penge at få tinglyst i Danmark. Jeg håber at I kan hjælpe Kh Sara
Homer Besvaret September 15, 2011 Rapporter Besvaret September 15, 2011 Du skal have fat i Lantmäteriet: http://www.lantmateriet.se/templates/LMV_FaqList.aspx?id=15368 I praksis giver du din mand en gave (ved ikke om det har skattemæssige konsekvenser). Der skal udfærdiges et gavedokument med "bestyrkt kopia". Det betyder at vitterlighedsvidner skal bevidne (og underskrive) dokumentets ægthed. Ring evt. til dem hvis du er i tvivl.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu