Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

I aftes stod min biturbo pludselig af, ifølge bmw i Fosie. Den har lige rundet 9500 mil så det bliver formentlig ordnet på forsikringen, men det gør mig lidt urolig at den slags dør efter 3 år og 9500 mil. Andre der har oplevet lignende? Hvad står sådan en udskiftning i? Kan man ligesågodt nu benytte chancen for at få noget større turbo på? Nogen der har erfaringer? Overvejer om man skulle skifte bilen helt ud... Låner i mltiden en 320dsom faktisk kører meget pænt, men lyden og oplevelsen er godt noget andet...

Besvaret
Min gamle bil, BMW 525 d, stod turboen af efter ca. 4 år og 160.000 km. Bare "reserverdelen" stod i 15.000sek.
Hvis bilen har fulgt de regelmæssige service-eftersyn, gir BMW ofte kulance - har jeg oplevet med flere af mine BMW'er...
Besvaret

Døde de helt dine turboer eller begyndte de bare at have en meget ubehagelig rallende lyd? For jeg har skiftet en del turboer på 335´erne, men det har altid været fordi de stod og klaprede i "wastegaten", aldrig fordi de bare ikke ville leve længere. De plejede at køre fint, men lød meget ubehagelige..

Besvaret

Udstødningen klaprede helt vildt men det synes jeg altid den har gjordt!? Lyden kom når jeg slap gassen, men ved nærmere eftertanke er det måske turboerne der har larmet...?

Besvaret

Præcis den lyd min bil har haft i laaaaang tid. Desuden gik benzin pumpen for et halvt år siden. Det ser jeg nu på en af de relaterede videoer at det også er en kendt fejl og at de har tilbagekaldt 130000 biler for at tjekke det.... Bare ikke min!?

Besvaret

Det er vist kun i USA de er tilbagekaldt - da de mener problemet ligger i at USA har mere etanol i deres benzin. Men det er en laaaaaaang diskussion. Søg på "bmw n54 hpfp" på google..... Fejlene forekommer også i EU, men dog mere sjældent..

Besvaret

tillykke, din bil er blevet ramt af en klassiker, og jeg håber dælme der stadig er garanti eller forsikring der dækker, for det er bestemt ikke sjovt at betale af egen lomme. Jeg kan så trøste dig med at mekanikeren ikke synes det er særlig sjovt at skifte sådan et par turboer.

Besvaret
tillykke' date=' din bil er blevet ramt af en klassiker, og jeg håber dælme der stadig er garanti eller forsikring der dækker, for det er bestemt ikke sjovt at betale af egen lomme[/quote'] Start med at ta kontakt med Niklas, Autobahn i Svedala. Han ka nogle tricks både på den ene og den anden måde inkl. dét at inddrage BMW Sverige - har jég erfaring for -> www.autobahnsvedala.se
Besvaret

Efter en hurtig snak med mit forsikringsselskab tyder det på at de snupper regningen som formentlig bliver på ca 29.000 SEK. Det er jeg jo glad for, men burde de ikke rive BMW rundt og lade dem betale noget af gildet? Jeg er jo bange for at det sker igen, og bliver derfor fristet af at skifte bilen ud. Er der nogen form for garanti på sådan en udskiftning af turbo/større reparationer?

Besvaret
Efter en hurtig snak med mit forsikringsselskab tyder det på at de snupper regningen som formentlig bliver på ca 29.000 SEK. Det er jeg jo glad for' date=' men burde de ikke rive BMW rundt og lade dem betale noget af gildet? Jeg er jo bange for at det sker igen, og bliver derfor fristet af at skifte bilen ud. Er der nogen form for garanti på sådan en udskiftning af turbo/større reparationer?[/quote'] Du får 2 års fornyet reklamationsret på de dele som skiftes til nye, og deri naturligvis 2 år mod at den samme fejl...
  • 2 weeks later...
Besvaret

Så blev bilen endelig færdig. BMW i Fosie lovede at de ville kontakte mig ved flere lejligheder med gjorde det først da den endelig var færdig. Men det vidste jeg jo allerede med dem via andres bedømmelser af dem. Anyways bilen kører nu som ny og jeg er som nyforelsket i min gamle bil efter at have trillet rundti en Volvo V50 i 14 dage. Jeg spurgte om nogle performance upgrades men deres viden på området var nærmest ikke eksisterende! Jeg ved nu at det IKKE er hos BMW jeg skal have opgraderet min bil... Jeg overvejer kraftigt at finde noget sporstudstødning, nogen der kender nogen eller noget interessant? Og så har jeg hørt om en jb4 (http://www.burgertuning.com/jb4_pnp_BMW_performance_tuner.html) men er det noget der er pengene værd og som ikke smadrer min motor, transmissionlinie? Kan man nøjes med at hive mindre tuningseffekt ud af den end de 100 hk som der står på siden?

Besvaret
Jeg spurgte om nogle performance upgrades men deres viden på området var nærmest ikke eksisterende! Jeg ved nu at det IKKE er hos BMW jeg skal have opgraderet min bil... Jeg overvejer kraftigt at finde noget sporstudstødning, nogen der kender nogen eller noget interessant? Og så har jeg hørt om en jb4 (http://www.burgertuning.com/jb4_pnp_BMW_performance_tuner.html) men er det noget der er pengene værd og som ikke smadrer min motor, transmissionlinie? Kan man nøjes med at hive mindre tuningseffekt ud af den end de 100 hk som der står på siden?
På Følgende forum er der en intens dansk tråd (omkring s. 130 og frem), som omhandler tuning af BMW 335i: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=106243
Besvaret

Du må IKKE chippe en 335i motoren. Det er alt for risikabelt. Jeg har undersögt det rigtig meget og talt med en del mekanikere omkring det. Iövrigt rög begge turboer på min gamle 535d og jeg droppede at chiptune min X6 35i som har samme motor som din. Det er en af de eneste motorer man ikke skal chippe. Så det er ikke fordi jeg er imod chipning. Hvis Du endelig vil have flere HK, så välg BMW´s org. performance upgrade som (kun) giver 20HK........... Der findes sikkert en del chippede 335i hvor det går fint, men risikoen for ulykker er bare meget större på den motor!!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...