øresunds Skrevet July 11, 2012 Rapporter Skrevet July 11, 2012 Jeg har for et par dage siden lagt et stykke smykke jeg har til salg på blocket.se, da smykken er dyr havde jeg ikke forventet så mange seriøse henvendelser og det har der så heller ikke været. Der var så en, og han ligger ud med at spørge mig om jeg havde kvitto på smykken, da han ellers ikke ku får den dækket af forsikring, og det jo også fair nok. vi skriver så lidt frem og tilbage og jeg fortæller ham, at han kan få den vurderet hos en smykke butik og bruge den som kvittering og det var så også fair nok. han byder så et par tusinde under min udbudspris og det siger jeg så fint til. Så kommer det til betalingen :). Jeg inviterer ham til malmö på et kig, og han kan så ikke på grund af det ene og det andet, og det så fint men han får så at vide at jeg selvfølgelig ikke sender smykken før jeg har fået pengene indsat på kontoen og det går han så med til. Mærkeligt tænker da det en okey sjat det drejer sig om. Nåh idag får jeg så email fra ham om at pengene er overført, jeg får også vedhæftet en kvitto på at pengene er overført til min konto gennem seb bank og at jeg gerne må sende den inden 15 på til hans adresse. Jeg skriver så tilbage, at jeg sender så snart at jeg kan se at pengene er kommet ind på kontoen. Det er han så ikke glad for, da han har sendt en kvitto på overføringen (som jeg er overbevist om er hjemmelavet) og at jeg først har pengene imorgen kl 8. Jeg skriver så jamen det jo fint, har jeg pengene kl 8 sender jeg smykken så snart posthuset åbner og han har den senest fredag. Og nu kommer alle undskyldningerne, jamen han vil melde mig til blocket, og at jeg simpelhen ikke var seriøs og at han nu ville trække pengene tilbahe osv osv. Haha en hustler tænker jeg. Hvordan fanden kan man trække en overføring tilbage som man har godkendt? Det kunne han self ikke svare på. Nåh det korte og det lange er, at jeg før er blevet svindlet på blocket og har også skrevet en indlæg om det, han var så også blevet politi anmeldt det er i hvert fald et år siden og intet er sket. Pas på der er rigtig mange svindlere på blocket! Jeg kan ikke huske hvad ham den første hed som jeg blev svindlet af, men det skal jeg nok skrive så folk er obs på det. Jeg googler altid folk så jeg ved lidt mere om dem, især i tilfælde som denne. Og jeg har da læst at han før har lænset et par folk derude. Navn: Fernando Dieras Email: wwwfdwww@hotmail.com Adresse: kustroddaregatan 2 41451 göteborg (den kan man så ikke bruge til noget da det ikke er en fysisk adresse men en postboks) og han skriver kun gennem mail
fdhin Besvaret July 12, 2012 Rapporter Besvaret July 12, 2012 Desværre er der også mange som negligerer at klikke på "Handle tryggt" linket i bunden af siden, hvor man får disse fremragende tips: Handla tryggt! Betala aldrig i förskott och skicka aldrig varan innan du fått betalt. Använd Blocketpaketet eller Internetgirot! Lämna aldrig ut ditt bankkonto när du säljer. Du vet inte vem som sätter in pengarna och kan bli återbetalningsskyldig. Använd säkra betalmetoder som Blocketpaketet eller Internetgirot! Att säljaren lämnar ut sitt person- eller kontonummer skyddar dig inte från att bli lurad. Begär originalkvitto och skriv köpekontrakt. Var extra vaksam... Om erbjudandet låter för bra för att vara sant. Om motparten stressar dig att genomföra affären. Lämna aldrig ut ditt bankkonto eller kreditkortsnummer. Vid stora belopp - göra upp affären på en bank eller använd bank-/postväxel. Og https://www.internetgirot.se/ som de anbefaler, er jo en god sikkerhed for både køber og sælger, og så kan den anvendes både til fysiske varer, og indskud til lejligheder og lignende. Alle værktøjerne til at sikre sig selv findes derude. Det er bare et spørgsmål om at insistere på at benytte dem.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu