Jump to content
Guest Juff

Barsel igen/erfaring

Recommended Posts

Guest Juff

Hej med jer Ja så er det vores tur til at blive forældre. Vi bor begge i malmö og arbejder begge i dk. Vi ved at når man arbejder i dk, er dansk statsborger og ligger sin skat i dk, er man berettiget til danske socialydelser. Vi har læst her og der at støtten fra a-kasse/staten slutter efter 24 / 26 eller 32 mdr ? Disse indlæg var dog fra 2004. Er der nogen af jer i samme situation som er på barsel eller har været på barsel som har erfaring med dette ? Det er lidt svært at få afklaret :-( Tak for hjælpen :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

ØHHHmm forstår ikke helt spørgsmålet, men er det barselsydelsen i er ude efter ??? det afhænger jo af det der er forhandlet på din arbejdsplads, nogle får fuld løn under barsel 1 år ex Novo Nordisk, andre får 5 mdr, og så resterende mdr fra kommunen. så det skal du tale med din arbejdsplads om, men husk du er sikkert nød til at holde et års barsel :) da de først vil passe børnene herovre når de er et år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du må høre med din arbejdsgiver hvor mange uger med løn du har ret til ellers får du barselsdagpenge i 32 uger uanset om du så holder 32 eller 46 uger - Jeg mener at du kan holde mere end 46 uger men at du stadig ikke får mere end 32 uger med dagpenge. Her i huset holder far barsel i 32 uger hvor efter jeg tager 1 år på svensk barsel da jeg går efter de regler. Farmand kan få løn i 10 uger og dagpenge i 22. Spør din fagforening hvor meget du kan få. Mvh hr&fru mckinnell på barsel hhv. dansk og svensk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...