Jump to content
Blomstnr1

Barsel/penge/børnecheck ?

Recommended Posts

Hej med jer. Jeg skal også til at skaffe dokumentationer fra SE til DK vedr. børneydelse i DK. Har snakket med borgservice i DK i dag, da jeg lige har været igennem det her sidste år ( august kom det hele på plads, og vi fik pengene med tilbagevirkende kraft helt fra Januar 07 ) Og nu skal jeg til det igen. Mit spørgsmål til dem var: Kan det være rigtigt?? og deres svar var: JA. Det skal jeg gøre hvert år. Skal I også? Eller er det kun Bornholms regionen som forlanger det?
Indtil sidste år skulle vi igennem møllen hvert år, men i 2007 kom pengene automatisk uden at vi gjorde noget... Krydser fingre den 21. igen :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Indtil sidste år skulle vi igennem møllen hvert år' date=' men i 2007 kom pengene automatisk uden at vi gjorde noget... Krydser fingre den 21. igen :th2:[/quote'] Hvis i ikke har indsendt det i skal, så stopper pengene i Juli udbetalingen. Gjorde det et år for os, hvor jeg havde "glemt" det. Grunden til at de blive ved med at udbetale så længe, var i følge min fraflytter kommune, at de godt vidste at man var lang tid om det i Sverige, og det ikke skulle gå ud over os. Hvis man ikke er berettiget til det, ja så kommer der jo bare et girokort, på det man har fået for meget fra DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i dag prøvet at forklare dem at vores situation er stadigvæk uændret siden august sidste år, men det godtog de ikke. Jeg skal hvert år skaffe E411 fra FK til dem. Hvor er det belastende. Sidste år tog det mig 8 mdr, og nu skal jeg til det igen??? Er der slet ikke noget jeg kan gøre for at slippe? Eller en smutvej?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har i dag prøvet at forklare dem at vores situation er stadigvæk uændret siden august sidste år' date=' men det godtog de ikke. Jeg [b']skal hvert år skaffe E411 fra FK til dem. Hvor er det belastende. Sidste år tog det mig 8 mdr, og nu skal jeg til det igen??? Er der slet ikke noget jeg kan gøre for at slippe? Eller en smutvej?
Der er ikke noget at gøre, men de stopper ikke dine udbetalinger nu fra DK, så du skal jo bare ind den til FK og aflevere den, og bede dem om at sende den til DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis i ikke har indsendt det i skal' date=' så stopper pengene i Juli udbetalingen. Gjorde det et år for os, hvor jeg havde "glemt" det. Grunden til at de blive ved med at udbetale så længe, var i følge min fraflytter kommune, at de godt vidste at man var lang tid om det i Sverige, og det ikke skulle gå ud over os. Hvis man ikke er berettiget til det, ja så kommer der jo bare et girokort, på det man har fået for meget fra DK.[/quote'] Jamen sidst vi indsendte var ved årsskiftet 2006/07 og siden har vi fået pengene fast hvert kvartal....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen sidst vi indsendte var ved årsskiftet 2006/07 og siden har vi fået pengene fast hvert kvartal....
Så sker der jo nok ikke noget :) Da jeg skulle ind i det Svenske system for et par år siden, der sendte FK automatisk brev til Hvidovre Kommune om at jeg nu modtog herfra, så jeg har svært ved at se hvordan man skal kunne snyde med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
...og sandelig om ikke dette kvartals ydelse også kom helt af sig selv... :) Så er der også råd til vinterdæk i år!!
Ja, sådan er det så desværre ikke gået her. Vi fik de udfyldte blanketter med de påkrævede stempler tilbage fra EU-kontoret i starten af december og afleverede dem straks til Borgerservice Amager. Så gik vi naturligvis ud fra at der ville komme 2xbørnepenge ind på kontoen - men nej! Har så ringet til Borgerservice Amager, det er desværre ikke deres bord, men Socialkontoret Amager. Borgerservice kunne dog se i journalen at Socialkonoret har modtaget de påkrævede papirer d. 4. december - mere kunne de ikke se. Damen på Borgerservice gav os telefonnummeret til Socialkontoret og vi har så ringet et utal af gange både fredag, i går og i dag, men der er ingen der tager telefonen. Vi har desuden tjekket at det er det rigtige telefonnummer og vi har nu sendt to mails til dem - men intet er sket. :confused: F*** hvor er jeg bare træt af at de ikke kan finde ud af det - hvor svært kan det være...om ikke andet - hvorfor pokker tager de dog ikke den s**** telefon (jeg mangler flere ualmindeligt vrede smilies at sætte ind her) Suk...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...