Jump to content
hpn

Vista vil ikke starte - blå skärm

Recommended Posts

Vi har fået et efterhånden omfattende problem med vores ene pc med Vista. Der kommer en blå skärm med fejlmeddelelse, at der er opdaget en fejl, og at Windows derfor ikke åbner for at forhindre skade på pc'en. PC'en var igang med gendannelse, da strömmen blev afbrudt, og nu er det umuligt at få den igang. Vi har prövet recovery cd'er, prövet at gå i safemode, men den kommer hver gang med den blå fejl skärm. Vi kan simpelthen ikke komme videre. Nogle forslag?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan være en hel del årsager - men kunne du starte med at specificere hvad den blå skærm skriver. Mere præcist, så er der en række tal næsten nederst á la: STOP: 0x000000E3 (0x805E9DE0,0x83A49D78,0X00000000,0X00000002)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jag hade en som höll på sådär hela tiden. Den körde i 2 månader, sen kom precis samma fel som du har (the Blue Screen of Death), och så fick man göra en full recovery, och så gick det två månader... Vi köpte en ny maskin. Men den var ca 4 år, så det kändes inte så tungt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vores er kun 1 år gammel - men problemet ligger i, at den slet ikke vil starte fra dvd'en :( Vi kan slet ikke få den til at läse derfra. Vi prövede at sätte en xp cd i, som vi har til denne pc, og der vil den gerne läse samt installere. Hvad gör vi forkert? Jeg har kun det förste af koden skrevet ned: xxxSTOP: 0x0000c1f5 efterfulgt af en parantes med en masse 0’er og x’er

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vores er kun 1 år gammel - men problemet ligger i, at den slet ikke vil starte fra dvd'en :( Vi kan slet ikke få den til at läse derfra. Vi prövede at sätte en xp cd i, som vi har til denne pc, og der vil den gerne läse samt installere. Hvad gör vi forkert? Jeg har kun det förste af koden skrevet ned: xxxSTOP: 0x0000c1f5 efterfulgt af en parantes med en masse 0’er og x’er
Jeps - korrupte filer...men det er jo hvad man kan forvente, når strømmen afbrydes under installation. (Hvilket vel egentlig er lidt svært, når der er tale om en laptop. Man installerer ikke OS kun på batteri-kraft - medmindre der ikke ér mulighed for AC :o:rolleyes:) Kan det tænkes der forefindes en (skjult) recovery-partition på maskinen, som senere skal bruge DVD'en til re-installation? I så fald, så skal i jo vælge en eller anden form for recory-mode ved opstart. (Manualen kan fortælle nærmere om dette. Opskriften varierer jo fra mærke til mærke.) Hvilket mærke er der tale om? (også gerne model)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeps - korrupte filer...men det er jo hvad man kan forvente' date=' når strømmen afbrydes under installation. (Hvilket vel egentlig er lidt svært, når der er tale om en laptop. Man installerer [i']ikke OS kun på batteri-kraft - medmindre der ikke ér mulighed for AC :o:rolleyes:)
Nå ja, nu var det ikke en laptop, men en stationär, og så var det sönnike, der slukkede på den samlede stik-dåse afbryder :surprise: Vi har nu brugt hele dagen på det, og har installeret winXP for så derefter at re-installere Vista - så ville den gerne, og derfra tog vi recovery-dvd'erne og fik pc'en så god som ny :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nå ja' date=' nu var det ikke en laptop, men en stationär, og så var det sönnike, der slukkede på den samlede stik-dåse afbryder :surprise:[/quote']Beklager. Jeg ved ikke hvorfor jeg havde fået ind i hovedet at det var en laptop!? :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det havde været nok bare at tage XP-cden, slette partitionen, format og derefter kører recovory-cden Der sker det samme hvis man ghoster en computer og den slukker mens den er i gang... der ligger et eller andet og blokere og det løser sig ved at slette hvad man har haft gang i

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Findes der ikke en repair mode i Vista? (altså som i winXP). (Fra XP) Man sætter installations CDen/DVDen i drevet og starter op som man vil geninstallerer computeren. På et tidspunkt spørger den så om man vil gå i 'Repair mode'. Dette vil man selvfølgelig, og så er der nogle muligheder her, hvor man kan geninstallere de manglende filer, så du kan starte computeren og derefter opdatere normalt. Dog vil jeg foreslå at lave en geninstallering alligevel. Så ved man hvad man har :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Findes der ikke en repair mode i Vista? (altså som i winXP).
Jo. Men.... Den virker kun, hvis man IKKE har installeret IE 8. Prøver man at repaire alligevel, går den i udu. Og man må så lave en frisk installation (Hvis man altså ikke har nået at fjerne IE 8 inden... :rolleyes: )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg körte Vista ME var den eneste repair mode (beholde mine vigtige filer osv.) som altid virkede på min gl. at installere som "upgrade" så opdaterede den alle system filerne, ok alle servicepakkerne skulle så geninstalleres! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jo. Men.... Den virker kun' date=' hvis man IKKE har installeret IE 8. Prøver man at repaire alligevel, går den i udu. Og man må så lave en frisk installation (Hvis man altså ikke har nået at fjerne IE 8 inden... :rolleyes: )[/quote'] Ja det kunne da være perfekt. Desværre/Heldigvis har jeg ikke været i sådan en situation efter IE8 blev udgivet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har nu brugt hele dagen på det, og har installeret winXP for så derefter at re-installere Vista ...
Hvis du havde valgt
ville du gennemføre hele installationen med alle driver inkluderet på kun 20 min... livet er for kort til at bruge tid på windows....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du havde valgt
ville du gennemføre hele installationen med alle driver inkluderet på kun 20 min... livet er for kort til at bruge tid på windows....
Ikke korrekt, han ville stadig have problemet at skulle reinstallere efter han havde lagt ubuntu på..... Som påpeget kunne have have brugt 5 min på hvilket som helst freeware formateringsprogram Istedet for XP kunne han have brugt Gparted :th2: Du kan heller ikke sammenligne xp/vista med ubuntu 9.10 9.10 skal sammenlignes med windows7 mht drivere og der er ubuntu KLART dårligere hvis man har alt andet end et standard intel gfx

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...