Pippi 10 Anmeld indhold Skrevet April 14, 2010 Jeg har planer om at flytte hinsidan, men lurer på hvad det egentlig koster at få min gamle Peugeot 106 style fra 1996 indregistreret i Sverige? En ny bil kræver formentlig flere penge op ad lommen i udbetaling end en indregistrering af den gamle + de månedlige afdrag.... ??? Det er muligt at svensker vil se lidt skævt til én der kører i sådan en lille bil ha ha - men den er købt og betalt (her i DK), og er i god stand. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2010 ... den er købt og betalt (her i DK)' date= og er i god stand. I så fald får du penge ned i lommen for at tage den med til SE. Søg herinde... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2010 Hvis du er glad for din bil, skal du da bare være ligeglad med hvad andre tænker! :) Men du kunne jo også for sjov prøve at undersøge, hvad din bil er værd, og overveje at sælge den i DK og købe en anden i Sverige. I praksis er det nok lettere, og det kunne jo være du kunne få noget lidt sjovere herovre... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pippi 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2010 ...ja det gav mig ikke meget svar Hvad hedder svensk skat.... hvis det er dem som varetager den slags? Så må jeg jo selv prøve at finde svaret. :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2010 Har du rent faktisk prøvet at søge bare en lille smule herinde?? Et sted at starte kunne måske være her. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2010 Det er slet ikke "Svensk skat" du skal have fat i, da det som sådan ikke koster noget at indregistrere en bil i Sverige (ingen registreringsafgifter). Hvis du vil eksportere din bil FRA Danmark og tage bilen med, kan du få bilen vurderet hos "Dansk skat" og få registreringsafgiften tilbage (det som den er værd idag, hvilket ikke kan være meget). Jeg vil gå så langt som til at sige: glem det. Sælg den i Danmark og køb en anden i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pippi 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2010 Har du rent faktisk prøvet at søge bare en lille smule herinde?? Et sted at starte kunne måske være her. ;) Ja jeg har har søgt herinde *S* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pippi 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2010 Det er slet ikke "Svensk skat" du skal have fat i, da det som sådan ikke koster noget at indregistrere en bil i Sverige (ingen registreringsafgifter). Hvis du vil eksportere din bil FRA Danmark og tage bilen med, kan du få bilen vurderet hos "Dansk skat" og få registreringsafgiften tilbage (det som den er værd idag, hvilket ikke kan være meget). Jeg vil gå så langt som til at sige: glem det. Sælg den i Danmark og køb en anden i Sverige. AAhh, det er sådan det hænger sammen. Tak for svaret. Som sagt skal der penge op ad lommen hvis jeg skal købe en ny bil i Sverige... min gamle bil kan nok kun lige blive til udbetaling, så..... Men der er lidt at tænke over da. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2010 Som sagt skal der penge op ad lommen hvis jeg skal købe en ny bil i Sverige... min gamle bil kan nok kun lige blive til udbetaling' date=' så.....[/quote'] Det kommer jo an på HVILKEN bil du køber! Du behøver jo ikke nødvendigvis at købe ny, du kunne købe en god brugt? Din Pøsjo er jo et eller andet værd, aner ikke hvor meget. Men i et salg vil du jo også få penge for værdien af registreringsafgiften, som er indregnet i enhver alm. dansk bil. Lad os for sjov sige, at du kan få 25.000,- DKK for den ved salg i DK. Det er med dagens kurs rundt regnet 32.500,- SEK. Dem tager du med til Sverige og køber bil for. Det burde være nok til en Pøsjo 206, f.eks. med lidt god vilje og måske en lille sjat oveni. Du kan også bare købe en tilsvarende 106'er, hvis du er glad for den, og købe god vin for det du sparer :) Uanset hvad er det nemmere end at skulle eksportere din nuværende bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites