Jump to content

rasmusrene

Members
  • Antal indlæg

    318
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af rasmusrene

  1. Hej du det er kun moderen der har myndighed over barnet, når barenet er født bliver i kaldt op til kommunen til en samtale hvor moderen kan fortælle at det er dig der er faderen, så stiller de et på spørgsmål til om i nu var sammen i den periode barnet er unfanget :-) og så skriver i begge under og har så fælles myndighed..
  2. http://www.carlf.se/start
  3. Comhem er faktisk den eneste fortrydelse vi har haft i det, præcis et år idag, vi har boet her i Sverige, vores bredbånd har stort set aldrig virket og da det endelig er kommet op og virker har jeg i snit en hastighed på 6,6mbit og betaler for 24mbit, vores telefon har virket som vinden blæser og i dag virker den så slet ikke, jeg ringer til Comhem og får at vide at det er fordi at telefonen er blevet sat op til det nye modem som de har sendt mig,,,Que?? jeg har ikke bestilt eller hørt noget om at de ville sende mig et nyt, men efter noget overtalelse går hun modvilligt med til at sætte telefonen op på det gamle og så ringer jeg ind når jeg har modtaget det nye og får det sat op............. Hvilket også ville være den rigtigt måde at gøre det på i den virkelige verden..... Det er et amatør firma...
  4. Så må man jo vente til man lovligt bor i Sverige.....
  5. Sikke fint besøg på disse kanter :-)
  6. Bor rundt hjørnet så ka nikke se torvet desværre :-) Men der plejer ikke at ske en dyt, men der er vel noget demo af en slags Fri Brurma eller hvad de kan finde på .
  7. Coop er åben :-)
  8. Fordi min usb nøgle ikke er større end at den sidder som en lille nøglering, i de få tilfælde hvor jeg ikke er i banken hjemmefra hvilket jeg nok er i 99% af tilfældende, i mine nøgler og hvergang jeg skal foretage en handling behøver jeg ikke at sidde og skrbe en kode frem.
  9. Tror ikke at Skat bekymrer sig om hvem der med navn står på aftalen kun hvad der kan dokumenters og der kan jo ved at samkøre f.eks. time/lønsedler med udskrifter fra broen bevises hvem der har kørt. I kan jo også inbyrdes lave en faktura på de ture din kone kører på "din" brobizz så har hun jo betalt for turen og derfor kan hun få fradrag.
  10. Jeg må da indrømme at jeg da klart syntes bedre om det danske system i Nordea med koden på en usb nøgle eller på computeren og så sin egen kode, end det skraberi i Sverige...
  11. Kører fra Värnhemtorget til Rødovre 55 km ca 35 min hver vej men kører også på job mellem 2 og 4 og hjem igen mellem 12 og 14.
  12. Den er jo synet i år d. 5. juli
  13. Enhver håndværker med respekt for sig selv har vel sådan et rum :-)
  14. Nogle der kan hjælpe syntes ikke jeg kan finde noget, kan jeg have 2 pendler aftaler til samme bil? Kan finde meget om 2 biler på en aftale men ikke den anden vej rundt? Takker
  15. Du fick 7 av 10 möjliga Bra! Du har finfin koll på Skåne. 3421 personer har gjort testet
  16. X2 Vi har også været fuld tilfredse, har haft en skade på bilen da jeg blev skubbet af motorvejen og ingen problemer men noget som helst..
  17. Vores datter er født d. 22-10 og vi har fået plads til hende d 1-11 i den dagis vi havde ønsket.
  18. X2 eller 3
  19. Hej jeg har brugt læge og sygehus et par gange efter jeg på arbejde klippede min finger af jeg blev opreret på Umas og har efterfølgende gået til kontrol og genoptræning, det koster et gebyr på 300svkr hvergang men du kan max komme til at betale 3 gange på et år så skal man bugettere med læge besøg så kan man sige at det koster 900svkr om året...
  20. Det jo det den er og du er jo bedre til den end mig, jeg fik 11 sider med blandet ting da jeg søgte og ikke den du fandt og passer tiden er dit link fra 2005, måske der er sket lidt siden.... Men det skal da lige undersøges om den staid er der.... Takker
  21. Hej er der nogen der ved om der i Malmø området er et gør det selv værksted som i sydhavnen?? Eller bruger man bare ikke den slags herovre :-)
  22. Jeg har også prøvet i en bus at forklare en gammel dame at jeg ikke gad rejse mig for hende for helt ærligt i mine øjne havde jeg lige været knap 15timer på job og hun har ikke lavet en rygende fis i løbet af dagen men skal selvfølgelig med bussen midt i myldretiden og så stå og snakke om hvor dårlig ungdommen er når man ikke gider rejse sig.......... Gaaaab siger jeg bare.
  23. rasmusrene

    ID hysteri

    Vi har heller ikke haft nogen problemer overhovdet, vi var meget nervøse ved at flytte herover efter at have læst på debatsiderne herinde og vi må sige at alt er gjort til skamme, også ID kort, da vi første dag var i banken for at åbne konto og bestille visakort osv. bestilte vi samtidig vores ID kort og modtog dem ca 4 uger senere. Mette og Rasmus
  24. Hej vi er en familie som bor i malmø og som har en lille han kanin på ca 3år, men da vores datter desværre har mistet interessen for ham er han meget ensom. Han er klar til afhentning hvis nogle skulle være interesseret der medfølger bur, vand, madskål, neglesaks :)
×
×
  • Tilføj...