Guest katrine Skrevet April 22, 2004 Rapporter Skrevet April 22, 2004 Hej Jeg har fået arbejde i Lund og vil derfor gerne flytte fra DK til Malmø, vi har endnu ikke fundet en bolig. Vi har en pige på 2½ år som skal passes. Jeg har snakket med nogle forskellige mennesker i Malmø kommune og har fået at vide at vi skal have en adresse i Malmø før vi kan søge pasning, og at vi ikke kan forvente at få en plads før til efteråret. Kan det virkelig passe? Hvad gør andre folke mht til pasning af deres børn når de flytter til Sverige?. Er der nogle som kender til andre pasningsmuligheder end dem kommunen tilbyder?
Guest katrine Besvaret April 22, 2004 Rapporter Besvaret April 22, 2004 Hej Jeg har fået arbejde i Lund og vil derfor gerne flytte fra DK til Malmø, vi har endnu ikke fundet en bolig. Vi har en pige på 2½ år som skal passes. Jeg har snakket med nogle forskellige mennesker i Malmø kommune og har fået at vide at vi skal have en adresse i Malmø før vi kan søge pasning, og at vi ikke kan forvente at få en plads før til efteråret. Kan det virkelig passe? Hvad gør andre folke mht til pasning af deres børn når de flytter til Sverige?. Er der nogle som kender til andre pasningsmuligheder end dem kommunen tilbyder?
Guest katja Besvaret April 26, 2004 Rapporter Besvaret April 26, 2004 Hej. Vi er lige flyttet til Oxie med vores datter på 3 år. Min kæreste havde dog adresse i Sverige inden,men tror nu ikke at det havde nogen betydning. Vi sagde bare at det skulle gå stærkt. og min datter fik en plads efter halvanden måned. Du skal bare presse på, ( ligesom i DK...*s*) det gjorde vi hver dag... og det gav pote.Kender desværre ingen andre steder en dagis... eftersom i ikke har fundet en bolig... så er her et forslag. Oxie... her er rigtig dejligt, børnevenligt, og her bor faktisk overraskende mange danskere..ved selvfølgelig ikke om det er noget for jer, men vi er blevet meget positive overrasket, også mht. dagis.. Held og lykke med det. :-)
Guest katrine Besvaret April 27, 2004 Rapporter Besvaret April 27, 2004 Ja det er rigtigt at det nogle gange hjælper at presse på men... Problemet er jo at man ikke kan være sikker på en plads når de ikke vil love noget, så jeg ved ikke om vi tør satse og finde en bolig i kommunen. Problemet er at jeg starter med at arbejde allerede 1. juni, vi kan selv klare pasning indtil 1. juli, med derefter har vi et problem. Hvad gjorde i i de første 1½ mdr. hvor i ikke havde pasning?
Guest anna Besvaret April 28, 2004 Rapporter Besvaret April 28, 2004 Hej Vi bor også i Oxie og der står for tiden kun 1 barn på venteliste til dagis. En gang om måneden kommer der en folder, der hedder noget i stil med "Oxie nyt", og på forsiden af den kan man se hvor mange børn der står på ventelisten (i lang tid har der ikke været nogen venteliste). Desuden kan jeg fortælle at min søn´s stue på Oxievångs förskola, blev nedlagt den 12. januar og børnene fordelt på de andre stuer, da der ikke var nok børn i Oxie til at udfylde alle pladserne. P.s. Katja, i hvilken dagis går din datter? Hilsen Anna
dan Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Skal man bo i en kommune for at få plads i byens Dagis'er ? Vi overvejer om det ville være nemmere at få en sort dagpleje i København, så vi hurtigere henter barnet, men hvis nu en Dagis i fx. Malmø kunne have vores barn - så er det jo billigere. Og har nogen måttet ud i en sort dagpleje i Sverige ? Hvad koster de ?
Guest anna Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Dan - kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, men det burde være en mulighed, da det virker lidt underligt at stuer skal stå tomme et sted, mens der andre steder er lange ventelister. En ny udgave af "Oxie Stadsdelsnytt" er udkommet i dag, og vedr. venteliste står: "Inga barn i kö. Den 13.april kallades 65 barn till höstintaget. Det finns fler platser lediga i höst."
Guest janne Besvaret July 1, 2004 Rapporter Besvaret July 1, 2004 Nogle som er bekendt med nogle, som skulle kunne tänke sig aupair job i sverige?
Guest mia Besvaret July 31, 2004 Rapporter Besvaret July 31, 2004 Hej. Mig og min mand flytter til malmø pr. septemper, og vil meget gerne vide ang. pasning af vores lille dreng, det er fra januar 2005 og han er der 9 mdr, der skal vi nemlig begge starte på arbejde igen.... er der nogle der kan hjælpe med et godt sted han kan blive passet ????
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu