Jump to content

Dagpenge - forældre penge ????

Recommended Posts

Skrevet

hejsa igen igen jeg skal nok have dagpenge fra sverige af (pga graviditet) får man så også forældre penning eller hvad er det? har ikke kunne finde ud af det på forsäkringskassan hjemmeside, er der nogle der ved hvordan det fungere???

Besvaret

hejsa igen igen jeg skal nok have dagpenge fra sverige af (pga graviditet) får man så også forældre penning eller hvad er det? har ikke kunne finde ud af det på forsäkringskassan hjemmeside, er der nogle der ved hvordan det fungere???

• 3 weeks later...
Guest katrine
Besvaret

Hej Louise Jeg ved ikke 100% hvordan det fungerer, jeg arbejder selv på at undersøge om jeg er berettiget til at barnledig på min datter, men forældrepenning er vist nok nogenlunde det samme som barselsdagpenge. Al barsel betales jo af forsækringskassan og man er typisk berettiget hvis man arbejder i Sverige. Hvis du er arbejdsløs og berettiget til dagpenge i Sverige vil jeg også mene at du er berettiget til forældrepenning. Det er dog sådant at man skal have boet i Sverige i en vist tid inden fødslen (jeg er ikke helt klar over hvor længe) hvis man fra starten af skal være berettiget til de 80 % af lønnen. Ellers er man de første 180 dag af barslen kun berettiget til grundbeløbet på 180 kr/dag. REsten af tiden er man berettiget til det fulde beløb. Hvis du allerede bor i Sverige vil de kunne svare dig helt konkret når du ringer til Forsækringskassan.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...