lene Skrevet January 27, 2005 Rapporter Skrevet January 27, 2005 Hejsa.. Jeg overvejer at flytte til Sverige men må lige vide hvordan reglerne er mht vuggestue plads. Er det rigtig at man først kan blive skrevet op til vuggestue når man har adresse i Sverige, og der så derefter er ca. 6 måneders ventetid? Hej fra Lene
lene Besvaret January 27, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret January 27, 2005 Hejsa.. Jeg overvejer at flytte til Sverige men må lige vide hvordan reglerne er mht vuggestue plads. Er det rigtig at man først kan blive skrevet op til vuggestue når man har adresse i Sverige, og der så derefter er ca. 6 måneders ventetid? Hej fra Lene
Miriam Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Hej Lene Det er rigtigt at en af de voksne skal have et cpr. nr før dit barn kan blive skrevet op. Barnet behøver i princip ikke at være flyttet over endnu, da man kan givet han/hende et fiktivt nr. Du skal tænke på at dit barn skal være fyldt 1 år, før det kan få plads. Ventetiden er meget afhængigt af hvor du flytter hen, som du vil kunne se i andre tråde her på siden, er steder som Limhamn, Bunkeflo og sikkert også Centrum af Malmö, er meget belastede, hvor de områder der ligge lige uden for Malmö har kortere køer.
Guest katrine Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 Hej Det er ikke helt rigtigt at man skal have et svensk personnr. før man kan skrive sit barn op i förskolan. Man skal have en adresse men behøver ikke at være flyttet. (personnr. vil de ikke udlevere før man er flyttet)
Miriam Besvaret January 27, 2005 Rapporter Besvaret January 27, 2005 hmm ok, men min mand flyttede nu over inden og fik person nr., før vi kunne få lov at skrive vores søn op.
Guest katrine Besvaret January 28, 2005 Rapporter Besvaret January 28, 2005 Nå det kan jo være at det varierer lidt fra kommune til kommune men jeg snakkede med folk i Malmø, Lund og Eslöv i sommers da vi skulle flytte og de sagde alle det samme.
Miriam Besvaret January 28, 2005 Rapporter Besvaret January 28, 2005 Det her er 2 år siden, og jeg tror måske der kan være sket meget siden der, de kunne heller ikke finde ud af at lave fiktive cpr. numre i mit område :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu