Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

da jeg betaler skat på bornholm, hvor jeg boede før jeg flyttede til sverige er det så bornholm der skal udbetale børne-chekken? ifølge bornholm vil de betale differencen mellem den svenske takst og den danske... har nu søgt i sverige og de har for lang tid siden sendt nogle papirer fra bornholm til et eu kontor(?) i stockholm... jeg har dernæst modtaget en masse papir fra forsäkringskassan og udfyldt disse... jeg har endnu intet hørt og rj heller modtaget nogle penge. hvordan er lovgivningen på dette punkt? kender to piger i malmø, de får uden videre pengene fra kbh kommune... hvad gør man?

Besvaret

da jeg betaler skat på bornholm, hvor jeg boede før jeg flyttede til sverige er det så bornholm der skal udbetale børne-chekken? ifølge bornholm vil de betale differencen mellem den svenske takst og den danske... har nu søgt i sverige og de har for lang tid siden sendt nogle papirer fra bornholm til et eu kontor(?) i stockholm... jeg har dernæst modtaget en masse papir fra forsäkringskassan og udfyldt disse... jeg har endnu intet hørt og rj heller modtaget nogle penge. hvordan er lovgivningen på dette punkt? kender to piger i malmø, de får uden videre pengene fra kbh kommune... hvad gør man?

Besvaret

Jeg tog kontakt til Forsäkringskassan EU kontoret som ligger i Malmö kommune (kontor) og efter ½ time fik jeg børne-penge. Du skal udfylde papir fra FK og danmark kun betaler difference mellem den svenske takst og den danske.

• 1 month later...
Besvaret

Det mener jeg ikke er rigtigt. Hvis man betaler skat i Danmark, skal børnefamilieydelse betales af Danmark. En EVENTUEL difference skal så betales af Sverige, men da ydelsen er højere i DK end i Sverige er det ikke aktuelt. Vi får ydelsen fra DK, og fik i den forbindelse diverse underskrifter fra Forsäkringskassen om at vi ikke modtager nogen ydelse. Disse papirer fik vi fra DK og sendte til DK.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...