Jump to content

Recommended Posts

Guest peter
Skrevet

Vil nogen videregive deres erfaringer med valg af skole og fritids ordning. Der må være nogle skoler der er bedre end andre, eller evt. privat skoler. Er der områder i Malmø man skal undgå, har hørt et rygte om at Rosengården ikke skulle være det bedste sted at flytte til som 10 årig. Er der noget om det?

Guest peter
Besvaret

Vil nogen videregive deres erfaringer med valg af skole og fritids ordning. Der må være nogle skoler der er bedre end andre, eller evt. privat skoler. Er der områder i Malmø man skal undgå, har hørt et rygte om at Rosengården ikke skulle være det bedste sted at flytte til som 10 årig. Er der noget om det?

• 2 months later...
Besvaret

Hej Peter.. Rosengården er ikke et specielt godt sted for et barn at vokse op.. Rosengården er Malmø's svar på Vollsmose.. så kan du jo selv danne dig et indtryk...

Besvaret

Nu er Rosengården jo et vidt begreb, det er jo et kæmpe område, hvor der faktisk er alt lige fra friluftsbad til skøjtehal og alt hvad man nu ellers kan komme i tanke om!!! Der er alle de fritidsaktiviteter, som jeg kan komme i tanker om. + der er mange børn. Men som Vincent siger så er Rosengården delt op i 2(de sorte og de hvide) Men Nadia, du ved vist ikke hvad du taler om når du sammenligner det med Vollsmose, det er ikke helt sandt!

• 11 months later...
Besvaret

Hov i røg væk fra spørgsmålet: Kan nogle nævne nogle gode skoler i malmø området til vores danske børn som flytter med?? (10 og 13 år)

• 1 year later...
Besvaret

Halløj sa. Jeg kommer også med et spørgsmål ang. skoler i Malmö. Jeg håber, at jeg er heldig nok, at jeg når at købe en bolig i Vårsången/Almvik område. Jeg har skrevet lidt til en af vores samarbejdspartner i Malmö og spurgte efter området. Han sagde, at området var godt, men hvis området er tilknyttet til Lindängen skole, så det er ikke særlig godt! :( Jeg har spurgt mægleren, så sagde hun, at det er præssis det skole, som ligger i nærheden. Er der nogen, som kender godt til området og til skolen? Kan nogen sige til mig, at der findes moske nogle andre skoler i nærheden eller private skoler, som jeg rolig kan give mine børn til? Jeg er meget heldig med mine børns nuværende skole. Det er så svært at finde en god folkeskole her i Kbh. Og vi har altid været glade for det. Derfor vil jeg ikke aflevere mine børn til en skole, som er social belastet. :(

Besvaret

Man tillhör skolan som ligger i området där man bor. Det kan vara svårt att få plats i en annan skola. PÅ Lindängen finns också Högaholmsskolan, och i närområdet Söderkulla skolan. Finns en privat skola 1-3 i Fosie, Hindby småskola, men det är ganska lång kö där, ska helst gått där på dagis för att få plats i skolan.

Besvaret

Siran, mange tak. Kan du sige tilmig, at Högaholmsskolan og Söderkulla skolan er gode skoler? Er der problemer ligesom Lindängen skolan? Jeg kender ikke så godt området, har været bare at kigge på huset. Ligger de langt væk fra Folksångsgattan 77 eller 17? På forhånd tak for svaret!

Besvaret

Högaholmsskolan ligger mitt över gatan vid affärscentrat. Bara 2 minuters gångväg från Lindängeskkolan. Söderkullaskolan ligger på Söderkulla, tar ca 20 min att gå från Folksångsgatan.

Besvaret

Hej Siran. Mange tak skal du have! Er Högaholmsskolan en god skole? Ville du anbefale mig at aflevere begge børn i denne skole? De begge to har problemer med at blive påvirket af andre. Og jeg er bekymret for det. Hvad hvis det er en dårlig selskab de begge to havner i? :( På forhånd tak for dit svar!

Besvaret

Vet att Högaholmsskolan har bättre rykte än Lindängeskolan. Hur gamla är dina barn ? Högaholm har åk 1-6 och Lindängen åk 1-9.

Besvaret

Hej igen. :) Mange tak for opysningen! Mine børn bliver om 1 måned 6 og 9. Så den ældste skal til sommer gå i 2. klasse, og den yngste i b/h klasse. Jeg snakker lige med ejeren om Högaholmsskolan.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...