Jump to content

Flere moderatorer?

Recommended Posts

Skrevet

Steen - var det ikke en idé at "aflaste" dig lidt, og sætte nogle af de helt faste brugere herinde op som Moderatorer? Så kunne de vel også oprette brugernavne, samt få ryddet lidt op henad vejen (ved eks. fejl-posts, flytte indlæg til ret gruppe osv osv) Bare et forslag - da jeg eks. selv tjekker herinde indtil flere gange om dagen, så kunne jeg sagtens gi´ en hånd med - og jeg er sikker på der er flere der vil synge i kor med mig happy.gif

Besvaret

Steen - var det ikke en idé at "aflaste" dig lidt, og sætte nogle af de helt faste brugere herinde op som Moderatorer? Så kunne de vel også oprette brugernavne, samt få ryddet lidt op henad vejen (ved eks. fejl-posts, flytte indlæg til ret gruppe osv osv) Bare et forslag - da jeg eks. selv tjekker herinde indtil flere gange om dagen, så kunne jeg sagtens gi´ en hånd med - og jeg er sikker på der er flere der vil synge i kor med mig happy.gif

Besvaret

Er der virkelig så meget behov for dette ? Jeg synes generelt folk opfører sig meget pænt i forhold til stort set alle andre fora jeg har deltaget i.

Besvaret

Jeg synen også der er en god selvjustits, det er godt at se at der er nogen der minder folk om dette hvis de nærmer sig etikkens grænse her. Du gør det godt Sten og hvis det ikke er en belastning for dig så syntes jeg at der er fint som det er. Hav en god dag.

Guest michaelbo@hjemme.dk
Besvaret

nej da her er da sør'me aldrig no'en der der siger no'et biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Besvaret

Tja, jeg synes nu, at det kunne være en god idé med lidt moderatorer da der er mange der bliver 'angrebet' blot pga. uvidenhed. Jeg stiller også gerne op som stor tilhænger af (en venlig tone på) denne side happy.gif

Besvaret

Folk, der henvender sig her på debatten, bliver IKKE angrebet på grund af uvidenhed, men fordi de ikke selv GIDER at søge svarene, selvom der er masser af svar herinde på netop det, de spørger om. Der ER jo ikke noget forbud mod at tænke selv. Og lige en bemærkning til den IDIOT, der fortsat misbruger mit navn herinde vil jeg lige sige: STOP DET OMGÅENDE eller .... Til alle jer andre: Hvis ikke min profil er brugt til et indlæg, så er det IKKE mig, der har skrevet det.

Besvaret

Du har helt ret Ulmus, men jeg synes nu stadig der kan være en skarp tone overfor uvidenhed til tider. Her tænker jeg ikke på de debile personer der ikke kan finde ud af at benytte 'søg-i-tidligere-indlæg' funktionen, men blot folk der måske stiller dumme spørgsmål fordi de bare ikke ved bedre happy.gif

Besvaret

Ulmus, nu hvor du er lidt ude med riven så se lidt på nettet, i.e newsgroups og andre fora, det er ikke god netikette at bruge versaler, det svarer til at råbe, og det er vel ikke nødvendigt herinde vel?

Besvaret

Det er vel fair nok at råbe lidt op, når en eller anden idiot misbruger ens navn ?

Besvaret

Palle-- Hvorfor? Forstår du det kun når der bliver skrevet med stort? Det er ikke rigtig alvorligt når det står med alm. bogstaver? Så skal landets love skrives om, denne gang skal de alvorlige love skrives med stort;-)

Besvaret

Jo, lige præcist - jeg forsøger nemlig at råbe den idiot op, som ikke engang vil stå ved, at han er galt på den. Han tager heller ikke den telefon, som han har opgivet nummer til, men har telefonsvarer på, så jeg undrer mig meget over, hvad han vil opnå med sin annoncer. SÅDAN EN BANGEBUKS!!!!!!!!!!!!!!! Iøvrigt kender jeg ikke noget til, at der skulle være en særlig takt og tone i forkellige fora - jeg skriver aldeles, som jeg lyster.

Besvaret

Til Judith Ulmus. Når folk henvender sig her på debatten, sker det ofte at de er nye, og ikke kender debatten, så det behøver ikke altid være, fordi de ikke gider at søge svarene. Derudover syntes jeg at det er ok at de i starten spørger, om det der er blevet spurgt om flere gange før, fordi antallet af debatindlæg er enormt at søge i. Vi kan vel guide dem lidt på vej og ind imellem sker der da også nye ting i begge samfund (SE og DK) som kan have ændret lidt på det tidligere skrevet. Når folk spørger, så kan de jo også få svar fra dem der var nye for 6-12 måneder siden, de har jo tydeligere, end vi "gamle", i hukommelsen hvordan det var som nyindvandrer. Hav en god dag.

Besvaret

Hej Carsten! Jeg forstår ikke, hvor du vil hen med dit indlæg til mig. Det, jeg påberåber mig ret til, er at skrive med store bogstaver, hvis jeg vil. Og så prøver jeg iøvrigt at råbe den idiot, som flere gange har sent boligannoncer ind i mit navn. Jeg har intet med den annonce at gøre, og derfor ville det være rart, om vedkommende stod frem, istedet for at genere andre med falske annoncer. Jeg kan iøvrigt ikke se noget problem i, at vi andre svarer nye, at de kan søge i de gamle indlæg. Hvis de ikke finder det, de savner, er der aldrig problemer med at få svar, hellerikke fra "os gamle". Men der skal være lidt rimelighed i, hvor meget tid vi skal bruge på at svare på det samme om og om igen.

Besvaret

Ulmus, så undlad dog at svare dem, hvis andre gider "spilde" deres tid, så er det vel fint. Og diskussionen om at det fylder serveren op har været fremme og blev afvist som et argument. Jeg må give Carsten ret, at der kan altså ske ændringer som gør, at de "gamle" svar ikke længere er korrekte og samtidig bliver vi jo alle klogere. Ofte bliver nye mødt med ikke særligt pæne svar. Folk glemmer hurtigt, at vi alle har været nye og usikre.

Besvaret

Generelt vil jeg sige at dette mere og mere har udviklet sig til et sammenspist lukket forum for 5-6 udvalgte der udviser tydelige ejerfornemmelser og små moderatorer i maven!

Besvaret

Taq Zeni, det var bare det jeg ville sige. Vi har jo selv været nye, og for mig gik der lidt tid med at finde ud af at søge i denne portal, jeg bruger mange andre i andre sammenhæng. Jeg tror at jeg lige har fundet ud af at lave Ikoner, så dette er stadigt nyt for mig! Jeg ser gerne at vi holder en god og positiv tone her, fordi de nye har brug for råd lige her og nu. Der er også journalister og andre der har gavn af dette forum. Derfor mener jeg at vi kan tage godt imod nye på en possitive men objektive måde. Hvis vi bliver lidt trætte af de samme spørgsmål igen og igen, så kan vi lade det op til andre at svare og samle kræfter til vi igen kan svare positivt, for der er brug for os alle. Det er ikke myntet på nogen, men bare ment positivt. På mandag aften får jeg besøg af en af deltagerne herinde, får at hjælpe med at afklare alle de spørgsmål rør sig om at starte op for sig selv her i Sverige (egenforetagere). Vedkomne bor i dag i Danmark, så der er sandelig meget at få styr på, både med firmaet og det private at skulle flytte til Sverige på samme tid. Selv ved jeg en hel del om dette og synes at der er positivt og givende at kunnen hjælpe. Men det er godt at vi er så mange her, det er det det skabet det informative forum det er. Særlig tak til "Översten" Steen som er skaberen.

Besvaret

Jeg har selv undret mig over at folk gider at brokke sig over gentagne spørgsmål. Jeg har selv lige været inde i et andet forum, hvor der også var spurgt om det samme flere gange. Her var der ingen der brokkede sig.Til gengæld var der forskellige løsninger på de samme problemer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...