Jump to content

Venstre om Øresund

Recommended Posts

Guest webmasteren
Skrevet

Spørgsmål til Venstre: Hvis der er et område hvor Nyrup regeringen har mislykket total må det være satsningen på Øresundsregionen. Har Venstre nogen konkrete bud på hvordan man får indfriet de forventninger der var til Øresundsregionen ? Jeg tænker specielt på sammarbejdet med Sverige om fjernelse af de lovmæssige forhindringer der er for både firmaer og personer der ønsker at etablere sig på den andren side, men også bropriser og andre motiverende tiltag. Nyrup regeringen har mildest talt ikke været behjælpelig i den forbindelse.

Guest webmasteren
Besvaret

Spørgsmål til Venstre: Hvis der er et område hvor Nyrup regeringen har mislykket total må det være satsningen på Øresundsregionen. Har Venstre nogen konkrete bud på hvordan man får indfriet de forventninger der var til Øresundsregionen ? Jeg tænker specielt på sammarbejdet med Sverige om fjernelse af de lovmæssige forhindringer der er for både firmaer og personer der ønsker at etablere sig på den andren side, men også bropriser og andre motiverende tiltag. Nyrup regeringen har mildest talt ikke været behjælpelig i den forbindelse.

Besvaret

Du har fuldstændig ret, Jeg har både i skrift og tale - herunder en hel dags radioaviser - skarpt kritiseret regeringen for dens passivitet. I forbindelse med min tale på Nordisk Råd dagen før valget blev udskrevet, gjorde jeg det igen - som præsident for foretagenet. Men som du vèd interesserer dansk pressse sig ikke meget for NR. Men under alle omstændigheder: Jeg har kraftigt bebrejdet dem, at de intet har gjort - til trods for at de i 8 år har vidst hvornår den nye bro skulle åbne..Og jeg har fremført dette BVenstre-synspunkt både i pressen, i Folketinget og i Nordisk Råd. Med venlig hilsen Svend Erik Hovmand (Erhvervs ordfører for Venstre)

• 4 months later...
Besvaret

På Bilprovnings site står der om import af campingvogne, at man skal medbringe typegodkendelse af påløbsbremser og trækanordning samt at man skal have gasanlægget testet. Er der nogen her, som ved i hvilket omfang det også gælder for nyere campingvogne, indført fra Danmark?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...