Guest mr Skrevet January 13, 2004 Rapporter Skrevet January 13, 2004 Hej alle & tak for dette fantastiske forum :-) Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogle af jer "svenskere" kan hjælpe med... Hvor meget må man opholde sig i Danmark når man bor i Sverige??? Og NEJ det er ikke fordi jeg er ude på, at snyde mig til billigere bil etc. men jeg læser HD to aftener om ugen på handelshøjskolen i Kbh. og er først færdig kl. 23. Jeg kunne derfor godt forestille mig, at jeg jeg ville sove hos fx. kæresten et par gange om ugen... Men hvad siger reglerne helt præcist - alle jeg snakker med siger noget forskelligt....Jeg har både hørt, at det kun kræves at man sover i Sverige en gang om ugen da dette bliver betegnet som to dage...Men hvad er rigtigt??? Ps. jeg har tænkt mig, at købe svensk bil så bliver jeg evt. nødt til at lade denne blive i Sverige eller??? På forhånd tak.
Guest mr Besvaret January 13, 2004 Rapporter Besvaret January 13, 2004 Hej alle & tak for dette fantastiske forum :-) Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogle af jer "svenskere" kan hjælpe med... Hvor meget må man opholde sig i Danmark når man bor i Sverige??? Og NEJ det er ikke fordi jeg er ude på, at snyde mig til billigere bil etc. men jeg læser HD to aftener om ugen på handelshøjskolen i Kbh. og er først færdig kl. 23. Jeg kunne derfor godt forestille mig, at jeg jeg ville sove hos fx. kæresten et par gange om ugen... Men hvad siger reglerne helt præcist - alle jeg snakker med siger noget forskelligt....Jeg har både hørt, at det kun kræves at man sover i Sverige en gang om ugen da dette bliver betegnet som to dage...Men hvad er rigtigt??? Ps. jeg har tænkt mig, at købe svensk bil så bliver jeg evt. nødt til at lade denne blive i Sverige eller??? På forhånd tak.
Guest palle Besvaret January 13, 2004 Rapporter Besvaret January 13, 2004 Max. 180 dage i dk om året. Så må du selv bestemme hvordan de skal fordeles.
Guest ronni Besvaret January 28, 2004 Rapporter Besvaret January 28, 2004 Jeg läser også HD på Handelshöjskolen, så hvis du flytter herover kunne vi jo fölges ad derover?
Guest homer Besvaret January 29, 2004 Rapporter Besvaret January 29, 2004 Der er sgu heller ingen myndigheder der ligger på lur ved kærestens indgangsdør, men med den seneste fokus på fuskere der køber billig bil i S og reelt bor i DK skal du nok sørge for at have "orden i papirerne" - altså en reel udgift til husleje o.a. i Sverige - og kunne dokumentere en regelmæssig transport frem og tilbage. Så afsted til S med dig!! Velkommen!!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu