Jump to content

Start af virksomhed i Sverige

Recommended Posts

Guest mikkelpoulstrup
Skrevet

Hvordan gør man det? Hvor skal man registreres?. Kan man som dansker starte en virksomhed, og stadig bo i Danmark? Er der nogle regler for indskud af kapital i forbindelse med start af virksomhed? Spørgeløsten er opstået da jeg ønsker at åbne en afdeling/butik af min danske virksomhed i Sverige. Jeg ønsker stadig at bo i Danmark, samtidig nmed at jeg hjælper til i starten.

Guest mikkelpoulstrup
Besvaret

Hvordan gør man det? Hvor skal man registreres?. Kan man som dansker starte en virksomhed, og stadig bo i Danmark? Er der nogle regler for indskud af kapital i forbindelse med start af virksomhed? Spørgeløsten er opstået da jeg ønsker at åbne en afdeling/butik af min danske virksomhed i Sverige. Jeg ønsker stadig at bo i Danmark, samtidig nmed at jeg hjælper til i starten.

Guest jesper
Besvaret

da jeg selv skulle starte min afdeling op i sverige fandt jeg størst information hos den svenske ambassade i københavn. Bemærk: du kan ikke som dansker bosiddende i danmark starte virksomhed op i sverige uden at være der fysisk. Enten dig eller den der nu "tegner" virksomheden lokalt.

Guest palle
Besvaret

Mikkel... Hvad er det du vil starte op ? Prøv at skriv på min email, hansenpalle32@hotmail.com Vi har mulighed for at starte op, med støtte ala "iværksætterydelse". Måske vi kunne finde på noget sammen ?

Guest jesper
Besvaret

Jeg overvejede også, inden jeg flyttede herover, at starte firma. Men må indrømme jeg blev lidt "afskræmt", da ingen kunne fortælle hvad man skulle gøre...og nogle mente det var et mindre helvede. Det skal også lige siges, at jeg ikke før har været selvstændig - så det hele er bare blevet endnu mere uoverskueligt! *g*

Guest peter
Besvaret

Skal vi ikke finde en aften, hvor vi kan snakke om det..Jeg skulle gerne være klar med det hele den 1/8.. Jeg lægger gerne hus til happy.gifhappy.gif

Guest christian
Besvaret

Jeg vil også gerne med på denne vogn da jeg lige har startet aps i DK men gerne vil vide lidt mere om hvad mulighederne er i S...

Besvaret

Hold da op, det bliver et stort firma!! Hvem skal være direktør?? happy.gif

Guest jesper
Besvaret

Jeg er frisk på en iværksætter-aften. Jeg er ret nysgerrig m.h.t. reglerne om virksomhed i SE.

Guest carspar
Besvaret

Hej, jeg har selv et AB her i Sverige, det kan du få hvis du er registreret her, med minimum Skr 100.000 i Aktiekapital, men du kan da begynde med at lave en filial af dit danske foretagende her i Sverige, det kræver dog bare lidt mere af din revisor. Det betyder at det "kun" er en afdeling af dit Danske firma, men fuld gyldig, dog skal filialen aflægge selvstændigt regnskab til de svenske myndigheder, så dne del skal være på plads. Den danske og den svenske lovgivninng på området er begge underlagt EU regnskabslovgivning, så det lettet lidt (det er værre hvis det var i Norge). Hvis du er interesseret i lidt mere så mail mig da det er lidt omfattende. Men ellers god fornøjelse med alle de offentlige kontorer, de er dog venligere end det lyder fra de fleste.

Guest peter
Besvaret

Hvad sker der med den iværksætter aften ??? Carsten du er meget velkommen hvis du har tid happy.gifhappy.gifhappy.gif

Guest carspar
Besvaret

Hej Peter H, jeg vil meget gerne stille op til en sådan iværksætteraften, jeg tror at jeg har en del at tilføje. Husk at hvis det er en god idè så findes der en pengekasse med billige risikovillige lån til at finansiere de sidste 50% hvis den verificeres (www.almi.se) Det er spændende, og det er ikke så svært at starte op i Sverige. Hvis det er noget der glipper med de forskellige instanser og man bliver kritiseret, så har jeg lært fra nogle bestemte butikker i Danmark at sige "jeg ikke forstå" så bliver de meget hjælpsomme og det meste bøvl bliver glemt. Generelt er skåninger vilde med at handle med danskere, fordi vi er meget åbne og snakkesaglige, der er det indtryk de har når de opdager at vi er dansk. Hvis der var flere Danske virksomheder der opdagede det så kunne der nok let, alene på det, skabes meromsætning i Skåne, for mange milioner, der er min erfaring. Men bare lav en dato så vil jeg forsøge komme.

• 5 years later...
Besvaret

Hej Carspar, jeg har et sprøgsmål..

Hej, jeg har selv et AB her i Sverige, det kan du få hvis du er registreret her, med minimum Skr 100.000 i Aktiekapital, men du kan da begynde med at lave en filial af dit danske foretagende her i Sverige, det kræver dog bare lidt mere af din revisor. Det betyder at det "kun" er en afdeling af dit Danske firma, men fuld gyldig, dog skal filialen aflægge selvstændigt regnskab til de svenske myndigheder, så dne del skal være på plads. Den danske og den svenske lovgivninng på området er begge underlagt EU regnskabslovgivning, så det lettet lidt (det er værre hvis det var i Norge). Hvis du er interesseret i lidt mere så mail mig da det er lidt omfattende. Men ellers god fornøjelse med alle de offentlige kontorer, de er dog venligere end det lyder fra de fleste.
Hej Vi har en lille klinik hvor vi fjerner hår med IPL, vi er rigtig gode til det, da vi er sprunget udefra Ellipse.org, (forskningscenteret i hørsholm) vi har 9 års erfaring. Vi er desværre støt på et problem med en bekendtgørelse fra sundhedsstyrelsen, som gør at vi skal have en hoved afd. i sverige, I denne forbindelse har vi tænkt os i malmø, hvor vi ligeleds vil starte op, da vi har en del sjælvandring fra sverige til DK, pga vi er billigere end de er derovere, så er det mest oplagt at blive i sverige. Sverige har ingen restriktioner på vores område,Men når vi laver en hoved afd. i sverige så forsvinder de danske restriktioner på vores produkt, da vi køre ind under forskellige EU-direktiver m.m som beskytter os, så vi stadigvæk kan have forholdvis lave omkostninger som kommer kunderne til gode i Danmark. Vi vil ikke starte et AB selvskab op, lige pt. men er ved at få et lokale i storkongensgaten med en tilhørende reception samt vente værelse, så det kan ikke blive nemmere. Men har du nogen idé om hvor vi skal udfylde papir, samt om du har kendskab til de skatteregler om når man starter en hoved afd. i sverige.... Vores mail adresse er flg. Supremellipse@gmail.com mit tlf. er flg. 20449339 Mvh Oliver På forhånd tak.
Besvaret
Hej Vi har en lille klinik hvor vi fjerner hår med IPL, vi er rigtig gode til det, da vi er sprunget udefra Ellipse.org, (forskningscenteret i hørsholm) vi har 9 års erfaring. Vi er desværre støt på et problem med en bekendtgørelse fra sundhedsstyrelsen, som gør at vi skal have en hoved afd. i sverige, I denne forbindelse har vi tænkt os i malmø, hvor vi ligeleds vil starte op, da vi har en del sjælvandring fra sverige til DK, pga vi er billigere end de er derovere, så er det mest oplagt at blive i sverige. Sverige har ingen restriktioner på vores område,Men når vi laver en hoved afd. i sverige så forsvinder de danske restriktioner på vores produkt, da vi køre ind under forskellige EU-direktiver m.m som beskytter os, så vi stadigvæk kan have forholdvis lave omkostninger som kommer kunderne til gode i Danmark. Vi vil ikke starte et AB selvskab op, lige pt. men er ved at få et lokale i storkongensgaten med en tilhørende reception samt vente værelse, så det kan ikke blive nemmere. Men har du nogen idé om hvor vi skal udfylde papir, samt om du har kendskab til de skatteregler om når man starter en hoved afd. i sverige.... Vores mail adresse er flg. Supremellipse@gmail.com mit tlf. er flg. 20449339 Mvh Oliver På forhånd tak.
bare lige hvis du ikke have set det så er det her indlæg over 5 år gammelt :laugh: så skriv en PM til ham i tilfølde af han ikke ser det her indlæg :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...