Guest kim Skrevet April 14, 2002 Rapporter Skrevet April 14, 2002 Hej med jer. Allerførst vil jeg lige sige dette er en dejlig side for os som bare overvejer at fraflytte vores fædreland.Og det gør vi pr 1 maj.og derfor har vi da også nogle spørgsmål,som der måske var nogle af jer der kunne hjælpe os med.vi har et barn som går i 2 klasse,kan hun få ekstra hjælp med svensk i starten?????Og hvad med telefon/bredbånd hvilket selskab bør jeg vælge???Og til sidst,har jeg lige købt en bil i dk.skal jeg lade den indregistrer i sverige????
Guest kim Besvaret April 14, 2002 Rapporter Besvaret April 14, 2002 Hej med jer. Allerførst vil jeg lige sige dette er en dejlig side for os som bare overvejer at fraflytte vores fædreland.Og det gør vi pr 1 maj.og derfor har vi da også nogle spørgsmål,som der måske var nogle af jer der kunne hjælpe os med.vi har et barn som går i 2 klasse,kan hun få ekstra hjælp med svensk i starten?????Og hvad med telefon/bredbånd hvilket selskab bør jeg vælge???Og til sidst,har jeg lige købt en bil i dk.skal jeg lade den indregistrer i sverige????
Guest mic2 Besvaret April 17, 2002 Rapporter Besvaret April 17, 2002 Hej og velkommen, det der med jeres barn det kan godt være at i måske skal prøve at høre den skole i kunne tænke jer at hun skal gå på, om det er noget de kan tilbyde. Telefon/bredbånd jaa det er jo som smag behager, men vi har telia (telefon) som jo også har noget at gøre med bredbånd, kaldet COMHEM de to løsninger er vi ganske tilfreds med. Bilen det er et godt spørgsmål men, hvis du lader den indregistrer i sverige så kunne men tænke sig at den falder meget i værdi den samme bil i sverige sikkert er en hel del billigere, så når du sælger de vil i nok miste en del. Jeg solgte selv vores bil 3 mdr før vi flyttede. Hvad der kan betale sig er lidt svært at sige men prøv at sammenligne hvad du kan få for den i DK nu, og SV nu. Hilsen MIC2
Guest l@rsen Besvaret April 22, 2002 Rapporter Besvaret April 22, 2002 Hej. Reglerne i Sverige siger at din Danske bil skal være omregistreret til Svensk indenfor et vist tidsrum, men det ville jo være åndsvagt at gøre. Så mit råd er, at enten sælger du den i Dk eller så kører du på danske plader herovre alligevel. Har selv gjort det i 1/2 år og kender en anden Dansker der har gjort det i 1 1/2år uden nogle former for problemer. Med hensyn til bredbånd, så er det bedste du kan få herovre T1 forbindelse fra Bredbåndsbolaget, men det kan du kun få hvis boligforeningen har det lagt ind. Ellers så er der som sagt Comhem som fungere ligesom kabelmodem i Danmark, dog er der ingen begrænsning for hvor meget du må hente ned som der nok er i Dk. T1 forbindelsen er noget alle computernørder drømmer om at have, og jeg vil næsten vove den påstand at det er den bedste inet forbindelse i Europa til de penge. Og til ham som på dette site har skrevet at man ikke skal tro at Sverige er et super it-land, nej måske ikke ude på landet, men hvis den lejlighed i finder har T1-bredband installeret, er i kommet til et (super it-land). Comhems tilbud i Malmö er stadigvæk billigere og bedre end nogle af de tilbud de kan komme med i Dk, selvom de er steget.
Admin Besvaret April 22, 2002 Rapporter Besvaret April 22, 2002 Nu er der jo andet i IT-verdenen end selve forbindelsen.Jeg synes f.eks. det er meget ødelæggende for iværksætter-ånden at der er så skrappe krav til at få en .se adresse.
Guest mic2 Besvaret April 22, 2002 Rapporter Besvaret April 22, 2002 Yep det er totalt vildt at man skal være en virksomhed før det kan lade sig gøre, enig.
Guest niclas Besvaret April 24, 2002 Rapporter Besvaret April 24, 2002 Men nunames.nu er glade for de skrappe regler. Det betyder flere penge til dem. Mange flere. ;-) Her ude i Åstorp har vi også ganske gode muligheder for Internetadgang. Kabelvision/Tele2 med Kabelmodem, 1-2 udbydere med ADSL (bruger selv Bostream) og trådløst Internet via en lokal udbyder. Og så er der jo gammeldags analog forbindelse, hvis man har god tid. Alt i alt er mit indtryk at flere kommuner i Skåne har travlt med at få udbygget gode Internet opkoblinger til så mange områder af kommunen som muligt, for at kunne lokke både nye borgere og nye virksomheder til.
Admin Besvaret April 24, 2002 Rapporter Besvaret April 24, 2002 Bor du i Åstorp ? Så får du jo snart et nyt spændende sted at handle.Ullared 2 åbner en ny butik ude ved Checkpoint Sweden den 16.Maj. Det bliver spændende at se om det er noget der dur. Jeg skal selv være med til at indrette en afdeling i butikken.
Guest niclas Besvaret April 24, 2002 Rapporter Besvaret April 24, 2002 Jeps.... Det føles til tider som "Lille Danmark". Dansk høres over alt. :-/ Spændt på at se, hvad der sker... Der er en masse spændende ting i gang på handelssiden. Bl.a. kommer der en stor skotøjsbutik, en cafe og en ting til i samme bygning. Ved City Gross skal der opføres en ICA Maxi, større end den i Helsingborg. Samt en række andre forretninger.
Admin Besvaret April 24, 2002 Rapporter Besvaret April 24, 2002 Det lyder godt.Man kan aldrig få for mange valgmuligheder.Det lyder måske lidt mærkeligt at man lægger 2 Maxi'er inden for 10 Km, mens der ikke er nogen i f.eks. Malmø.Det kan selvfølgelig aflaste den i HBG, for den er lidt "overbelastet" til tider.
Guest niclas Besvaret April 24, 2002 Rapporter Besvaret April 24, 2002 Desværre er handelsstrøgene i selve Åstorp ved at være ganske tomme. :-( Lidt mærkelig politik at føre - de giver tilskud og tilskynder erhvervsdrivende til at komme til Storgatan, og samtidigt hiver de store konkurrenter til, kun 10 minutters kørsel fra centrum... Åstorp ligger ellers ganske praktisk for pendleren. Selv jeg, der (endnu) ikke har bil, kan nemt komme til Helsingbrg/Helsingør. I myldretiden går der op til 6/7 tog/busser i hver retning per time. I bil tager det 15-20 minutter at komme til færgerne - og indkøbsmulighederne er gode. Rent boligmæssigt er her også (som regel) billigere end i Helsingborg og det er ikke så svært at finde en god leje-lejlighed (www.wihlborgs.se). Jeg har dog et kraftigt indtryk af at man stadig bør undgå Haga-området - men der arbejdes på at gøre det bedre. Selv bor jeg i leje-lejlighed lige over for Söderåsen (ligger 5-10 minutters gang fra skoven) og 5 minutters gang fra stationen.
Admin Besvaret April 27, 2002 Rapporter Besvaret April 27, 2002 Det er vel også et spørgsmål om forretningerne på Storgatan holder åbent på de tider som storcentrene gør det.Billedet fra Åstorp som er i rotationen på forsiden, er taget ca. 13.30 på en lørdag.En ren spøgelses-by.Så er det jo ikke så mærkeligt at folk tager til Vala og City gross som lokker med weekend-åbent.Problemet er det samme i Helsingborg City.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu