Jump to content

Slagter i sverige?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg står og skal i lære som slagter om ikke så længe, når jeg er færdiguddannet om ca 4år er jeg så opsat på at flytte over på den anden side. Men er der ligesom i Dk små slagterforretninger som vi kender dem? Bare så jeg ved om der overhovédet er mulighed for job indefor mit fag. Martin

Besvaret

Jeg står og skal i lære som slagter om ikke så længe, når jeg er færdiguddannet om ca 4år er jeg så opsat på at flytte over på den anden side. Men er der ligesom i Dk små slagterforretninger som vi kender dem? Bare så jeg ved om der overhovédet er mulighed for job indefor mit fag. Martin

Besvaret

Det mener jeg bestemt der er, men ellers kunne du jo åbne en. Der må absolut være et marked for at sælge kød til danskere, jeg synes godt det kan være lidt svært at finde de helt rigtige stykker ko til grillen happy.gif

Besvaret

Det kunne da være en idé, måske lære svenskerne lidt om danskernes madvaner, måske det kan lide det når det kommer til stykket!

Guest carspar
Besvaret

Hej Martin Jo der er slagtere i Sverige samt som i DK, er der slagtere i alle supermarkeder. I Sverige kan du for eksempel købe Dansk Svinemørbrad til næste ½ pris, grundet den danske eksportstøtte, så det er jo billigt. Her i Lund i Sankt Petri Kyrkogata (over for Stadsbiblotektet) ligger en slagter, han har en Dansk kvinde ansat prøv at besøge dem og tal med hende, hun kender markedet og fremtiden. Du skal også spørge hende om Facket (fagforeningen) for de har temmelig meget at sige her i Sverige. Men kødmæssigt er Skånekost her er som dansk landmad.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...