Jump to content

Proforma adresser

Recommended Posts

Skrevet

DEt med at mange flytter til Skåne, fordi det er billigt og attraktivt og udvandringen stiger og stiger er jo en total AND..... Det jo bare proforma adresser iflg. adskillige nyhedsmedier.....Faktisk mere end 50-60% Gad vide hvor mange som reelt hiver teltpælene op???? Ikke mange tror jeg!!

Besvaret

DEt med at mange flytter til Skåne, fordi det er billigt og attraktivt og udvandringen stiger og stiger er jo en total AND..... Det jo bare proforma adresser iflg. adskillige nyhedsmedier.....Faktisk mere end 50-60% Gad vide hvor mange som reelt hiver teltpælene op???? Ikke mange tror jeg!!

Besvaret

JAM: nu ved jeg ikke hvor de adskillige nyhedsmedier har deres tal fra.. MEN jeg ved da, at der er mange der skriver herinde om at flytte herover, og som sikkert også gør det. Jeg ved også at der er mange der flytter herover som man aldrig hører om.. Men der findes desværre også folk der bare ikke kan lade være med at snyde, hvis de kan komme til det.. og det er dem der trækker procentsatsen op, men om jeg lige tror på det er over halvdelen... tjahh.. Det sjove ved tal er jo, at man kan næsten selv altid regne dem ud som man vil..

Besvaret

Der er jo i bund og grund ingen ko på isen. T&S og skattevæsenet i SE er allerede gået igang med at opstøve proforma-adresser. ... ifølge adskillige medier.

Besvaret

Jam....både og... læs lige nyhederne rigtigt. Det er mellem 40&60 % af de personer, der ikke kan opnår opholdstilladelse i dk, som bor proforma i sverige. Ikke 50-60% af alle der flytter herover. Når Broen melder ud, at deres traffik har haft en kraftig stigning i første halvår af 2004, så er der jo nok nogle, der rent faktisk bor i sverige

Besvaret

24-års reglen i DK gør jo også sit til at gøde interessen for proforma-flytninger. Fordi....den regel er da til at tørre en vis legemsdel i.

Besvaret

Ja, en omstridt regl, som jo gør mange flytter proforma. Men, det er ikke den eneste grund. En regl som er ligeså latterlig er reglen om tilknyting. Så længe vi bor i Sverige, så opnår vi mindre og mindre tilknytning til dk, og kan derfor ikke forvente vi på noget tidspunkt at kunne flytte til dk. Snak lige om underlig regl ! Jeg har ikke boet i DK i mange år (7år) og pga det, har vi størrere tilknytning til min kærestes hjemland (som jeg jo også har boet nogle år i), og kan derved ikke få lov til at bo i dk. Det er super heldigt vi absolut ikke VIL bo i dk, men befinder os usædvanlig godt i Sverige

Guest stikkeren
Besvaret

Når vi snakker om proform kunne Told og Skat eksempelvis tjekke ejeren af kbh. camping der vistnok skulle bo i DK (kun SE Proforma) og køre rundt i en ny M3..how ups..(det kunne hurtig blive 1mio i bøde og ca. de samme i afgift)... Og en eller anden araber som har en personlig nummerplade (også den nye M3) - kan ikke lige huske hvad der står...andet end hans fornavn... De idioter ødelægger for os andre (og gør sikker også sin del til at vores skatter er så høje). Snyd betaler sig og vi andre betaler for det (og accepterer det øjensynelig)!

Besvaret

Nårh ja hvad pokker. T&S havde jo et samarbejde med Skattevärket, og på et eller andet tidspunkt strammer nettet. De har det med at sagen dør ud i medierne, og så hugger de til når de har sagen klar. Jo flere der laver nummeret jo større bliver sagen jo. Politikkerne har jo god tid, det ved vi jo alt om os der pendler. Det er ikke noget der bekymrer mig i dagligdagen.

Guest michaelbo
Besvaret

Jeg tror helt bestemt at flere og flere flytter. Nogle pga. af en ret stram lovgivning vedr. ægteskab med borgere fra trdielande , andre pga. af boligmulighederne i KBH og andre sikkert pga. billige biler i sverige. Personligt er jeg da ligeglad hvorfor, bare at folk rent faktisk flytter. Personligt er føler jeg det pissetrættende at betale 66% i skat fordi det er en folkesport at snyde i skat, det er pissetrættende at betale 20000 i forsikring for husstand og tre gamle biler , osv osv. Jam hvad er egentlig dit budskab i din indlæg ? Det hører hjemme i Ekstrabladet eller en anden underlødig sprøjte. Læs dog debatsiderne herinde og du vil da ud fra alle de brogede indlæg forstå at næsten alle der er aktive her bor eller flytter til sverige.

Besvaret

Vores begrundelse for at overveje S, er helt klart de lavere udgifter til bolig (billigere biler interesserer os ikke - endnu ;-). Min kone overvejer at gå hjemme og passe vores søn og det kan bare ikke lade sig gøre i et forgældet parcelhus i kbh.

Besvaret

Stephan: Hvorfor bo i KBH....Du kan få et nyt hus på 150m2 i Helsinge, Græsted eller Frederiksværk til 1,8 - 2 mill og så kan du samtidig forstå hvad de siger:-)

Besvaret

Jeg kan VIRKELIG ikke finde billige hus i Malmø, medmindre det er i "BAD NABORHOOD".... Husene i ligger da på 2,3 fire millioner og så lige et par brobizzer, hvis livet ikke skal blive alt for surt.... JEg kan forstå hvis man flytter over som studerende eller singlefyr med benzin i blodet, men en familie på 4????????

Guest michaelbo
Besvaret

Holger ! Nu kan du sgu ikke regne den ud. Hvad i helvede skal jeg dog bo i et hul som Helsinge eller Fredriksværk for. Jeg arbejder i Gladsaxe, har du prøvet motervejen om morgenen ? Uanset hvornår jeg ønskede at komme til KBH så ville jeg ikke kunne gøre det på under 50 - 60 min. Nu flytter jeg til Malmø .... Centrum 17 min. Vi har købt hus et rigtig pænt sted i malmø 2,3 mill skr.... MEN OVER 50 ÅR. Jeg er da fulstændig totalt fløjtende ligeglad med hvor mange år det tager at betale lor... , den månedlige udgift er hvad man skal kigge på. Lav månedlig ydelse så har du jo også råd til at bo i det når du skal pensioneres ikke!! Comprendre ! Altså hus til 2,3 = ca 11000 skr/mdr inclusiv driftomkostninger. Hvor fanden får du det i KBH ?? Du ka få en dødssyg 2v/3v. Skal jeg bo i en f de udørkener du ellers beskriver så skal både jeg og kæresten bruge en bil for at passe vores arbejde, nu blir det sjovt ikke ! prøv at regne på hvad det koster at holde to 150000 krs vrag kørende i DK. Så er det sgu unægteligt sjovere i Sverige. Og læg så lige til at dine generelle omkostninger ved at leve er noget lavere + sidst men ikke mindst det er ret højt til loftet i Sverige. Vi glæder os enormt til 1 oktober. happy.gif

Besvaret

HOLGER jeg kan virkeligt ikke forstå hvad du laver herinde. Ha ha ha ... den gode gamle danske holdning med at syntes hvad andre skal syntes, det var en af de ting jeg også elskede at flytte fra. Du har kun regnet det så overfladisk, at dit indlæg falder komplet igennem. En masse mennesker har hørt her er billigt, og så bliver de overraskede når de finder ud af at det hele ikke er gratis. Brok, brok brok over forliste forventninger.\ Når man tager en beregning kan du ikke gøre det på 5 minutter, ved at besøge 2 websider. Man er nødt til at se det samlede budget på årsplan med bolig, transport, fødevare priser, beskatning af bolig, lån o.m.a. Så tak for dit indlæg Holger, desværre må vi oplyse dig om, at vi ved nok en del mere om det end du gør, og det er faktisk rigtigt hvad der står herinde. Jeg elsker ikke svenskere, men skåninge er mere stolte end danmark og sverige tilsammen. Danmark er som sverige både dyrt, arrogant, bedrevidende, afgiftplaget og stadigt mit elskede fædreland uden tvivl... men jeg vil for eftertiden kalde mig Skåning med stolthed, der nærmer sig en sønderjyde. Her er SÅ fedt at bo, og det KAN du bare ikke lave en beregning på i din påstand. Hver dag vi kører hjem over broen, glæder vi os til at komme HJEM. Det har jeg svært ved at sætte tal på. Hver gang man sludrer med folk herovre, smiler de og kommenterer venligt de syntes det er hyggeligt man flytter til. Det har jeg svært ved at sætte tal på. Når man som par går og handler ind mens man taler dansk, får man mange lune smil fra alle mulige folk.Det har jeg svært ved at sætte tal på. Folk herovre prøver faktisk at være imødekommende ved at bruge danske ord når de taler, og er langt fra uforståelige. Der bor til gengæld folk i Jylland, jeg aldrig lærer at forstå. Havde man flyttet til Jylland havde man været københavner, i de næste 3 generationer. Sorry hvis jeg tromlede dig verbalt, men en gang imellem får mine landsmænd mig til at rejse hænderne imod skyerne i afmagt...og ryge i keyboardet. :-)

Besvaret

Thomas O! Jeg syntes du lægger det at bo i Sverige lidt for rosenrødt op i forhold til så mange andre steder i DK, incl. Jylland. Det er typisk for en københavner at snakke om Jylland sådan som du gør det, du skal hellere prøve at bo derovre før du kommer med dine konklusioner. I Jylland er man meget mere tolerante overfor folk fra andre landsdele end man er i Kbh og omegn og det ved jeg da min mor og halvdelen af min familie kommer fra Kbh og de har haft det meget godt herovre og kunne ikke tænke sig at komme tilbage. Et eksempel er, at man stort set hverdag skal høre for at man kommer fra Jylland, når man er i Kbh, mens Folk fra København og Sjælland overhovedet ikke har de samme problemer i Jylland. Jeg tror kun du ser det du víl se, der er altså negative ting alle steder..

Besvaret

Hvad ved jeg...min kæreste er Jyde...det er hende der siger det :-) Jeg har ikke noget imod Jyder...og har aldrig boet i København. Var du iøvrigt klar over at flere gamle danske ord som er bevaret i det Jyske, også findes i Skånsk den dag idag? Skåne og Jylland har noget til fælles i kulturen og sproget, som er glemt på Sjælland. "Ålehue" eks. :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...