Guest henning Skrevet October 1, 2004 Rapporter Skrevet October 1, 2004 Hej Min kone som er statsløs ukrainer, min søn og jeg, flyttede til Malmö for et års tid siden. Vi har og har haft en del problemer med den danske udlændingestyrelse vedr. hendes arbejdstilladelse i Danmark. Jeg funderer også over hendes pension og hvor den skal udbetales fra. Jeg vil gerne hvis nogen er i samme situation om at give lyd fra sig, da vi stadig ikke har en afklaring vedr. hendes arbejdstilladelse. Er nogen gift med en tredielandsborger som har opnået arbejdstilladelse i Danmark eller som har fået afslag ?
Guest henning Besvaret October 1, 2004 Rapporter Besvaret October 1, 2004 Hej Min kone som er statsløs ukrainer, min søn og jeg, flyttede til Malmö for et års tid siden. Vi har og har haft en del problemer med den danske udlændingestyrelse vedr. hendes arbejdstilladelse i Danmark. Jeg funderer også over hendes pension og hvor den skal udbetales fra. Jeg vil gerne hvis nogen er i samme situation om at give lyd fra sig, da vi stadig ikke har en afklaring vedr. hendes arbejdstilladelse. Er nogen gift med en tredielandsborger som har opnået arbejdstilladelse i Danmark eller som har fået afslag ?
Guest malezar Besvaret October 2, 2004 Rapporter Besvaret October 2, 2004 http://www.aegteskabudengraenser.dk/content/page01.asp check det link. der er masser af info, og der er sikkert andre i dine sko. mvh Christian
Guest palle Besvaret October 2, 2004 Rapporter Besvaret October 2, 2004 Hun kan ikke bo i Sverige og arbejde i DK, men får automatisk opholds/arbejdstilladelse i Sverige. Du kan bare skrive/ringe.... hansenpalle32@hotmail.com
Guest henning Besvaret October 3, 2004 Rapporter Besvaret October 3, 2004 Hej Palle Det er korrekt at hun får opholdstilladelse i Sverige efter EU-reglerne, men det er endnu ikke afgjort om hun får arbejdstilladelse i DK. Jeg har ministerens ord (Bertel) at det er muligt. Er du selv gift med en tredielandsborger og flyttet fra DK til Sverige ?? Hilsen Henning
Guest palle Besvaret October 4, 2004 Rapporter Besvaret October 4, 2004 Nej, vi er ikke gift, men har kendt hinanden så længe, at det ikke har været nødvendigt. Berthel har aldrig tidligere holdt hans ord, så stol du ikke for meget på det han siger. Hvis det skulle være muligt at for arbejdstilladelse i DK, så er betingelserne opfyldt for opholdstilladelse. I skal så være de første der får lavet dette sær-arrangement. For at kunne opnår arbejdstilladelse i dk, skal man ha' en uddannelse og/eller erhverserfaring som ikke kan findes i dk. Man skal altså specifikt søge et job som har været slået op i min. 6 måneder og ikke kan besættes af en dansker (eller anden med opholdtilladelse i dk) De mest kendte er vel "forsker ordningen" som jo benyttes af fodboldspillere.... Problemet er bare, at hvis man får den arbejdstilladelse, så får man også opholdtilladelse.... det tror du ikke selv på, vel ? Hvorfor vil hun iøvrigt gerne arbejde i dk ?? Hvorfor ikke i Sverige ??
Guest henning Besvaret October 4, 2004 Rapporter Besvaret October 4, 2004 Hej Palle Alt det du skriver er helt rigtigt - og dog for jeg har kørt en principiel sag med udlændingestyrelsen efter vi fik afslag. Jeg klagede til Bertel over, at en dansker gift med en tredielandsborger, blev stillet ringere end andre hvis man vil deltage i øresundsintegrationen, netop p.g.a den manglende arbejdstilladelse. Bertel har skriftligt svaret at dette var der taget højde for i lovgivningen, og henviste til en paragraf, der var åben for tolkning. Man kan rent faktisk få arbejdstilladelse, men der skal være særlige grunde herfor. Vi har på den baggrund søgt igen, alt imens min kone arbejder i DK, og sagen verserer nu på 12 måned !! Ægteskab uden grænser har fortalt mig, at deres indtryk var, at myndighederne ikke forfulgte sager hvor mennesker med bopæl i Sverige udfører lovligt arbejde i DK. For hvad skal de gøre ? Inddrage opholdstilladelsen ? Min kone har kæmpet hårdt for at det job hun har nu, men vil gerne arbejde i sverige, men det er vanskeligt når man ikke (endnu) kan skrive eller tale svensk særlig godt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu