Jump to content

Oliefirmaer????

Recommended Posts

Guest birgitte
Skrevet

Nu har jeg søgt i alle trådende, men kan ikke rigtig finde noget om dette emne! Vi flytter til Bjuv d. 1 dec. og derfor søger vi med lys og lygte efter villaolie forhandlere og har da også fundet en del. Problemet er at de vil have det hele forudbetalt, fordi vi er tilflyttere og det er mange penge ca. 9000/se. Er der nogen der har erfaringer med dette og er der nogen der kan anbefale et fima frem for et andet? V.H. Birgitte

Guest birgitte
Besvaret

Nu har jeg søgt i alle trådende, men kan ikke rigtig finde noget om dette emne! Vi flytter til Bjuv d. 1 dec. og derfor søger vi med lys og lygte efter villaolie forhandlere og har da også fundet en del. Problemet er at de vil have det hele forudbetalt, fordi vi er tilflyttere og det er mange penge ca. 9000/se. Er der nogen der har erfaringer med dette og er der nogen der kan anbefale et fima frem for et andet? V.H. Birgitte

Besvaret

Birgitte, Jeg har haft samme erfaring - og endte med at betale - forud. Det er fordi svenskerne har noget meget strikse kontroller omkring kundernes betalingsevne. Når du har betalt og fået din første leverance, så går det helt uproblematisk næste gang. Enten må du blive ved med at søge - eller også bestille en mindre og billigere portion første gang - så er du inde i varmen og bør kunne bestille noget mere. Sverige ER anderledes end Danmark - men det er vel derfor vi flytter - ikk'?

Besvaret

Få dig en varmekonto hos Statoil (i forbindelse med et Statoil-kort), så fordeler de automatisk betalingen over 12 mdr.

Besvaret

Må jeg spørge om I selv har bygget hus i Bjuv? Det skal min mand og jeg nemlig til. Vi flytter til Bjuv i uge 8 til næste år - hvilket vi selvfølgelig glæder os rigtig meget til :-)

Besvaret

Vi måtte af med 13.800 SEK hos Sydkraft i depositum. Hvis vi ikke modtager rykkere det første år får vi dem tilbage igen, ellers står de til der er gået et år uden rykkere. Heller ikke lige en udgift vi havde regnet med! (Det skal lige nævnes at vi har jordvarme, derfor det høje depositum (bruger for ca. 20.000 SEK om året i el + varme)). Men øv en udgift!

Besvaret

Hej og tak for svarene, selvom de ikke var særlig positive.Nej Dorthe vi har købt en villa fra 67 og flytter over 1.dec. Glæder os meget! V.H. Birgitte

Guest michaelbo
Besvaret

Mette, det med Sydkraft forstår jeg ikke!! Vi har lige købt hus med elvarme, hvor vi forbruger ca 18000 sek om året, vi har betalt 240 sek i oprettelse.Det gik helt automatisk. Så det forstår jeg ikke. Vi er også hos Sydkraft.

Besvaret

Hm... Der er åbenbart forskel. Vi har elvarme med et forventet årsforbrug på cirka 25.000 kWh, vi har Kreab som leverandør og har på intet tidspunkt være afkrævet forudbetaling. De har månedlige opkrævninger. Fra Statoil ville de gerne have en udtalelse om årsindtægt fra den danske arbejdsgiver da de jo ikke får den oplysning via den almindelige kreditoplysning. Det var alt. Jeg tror dog at minimumkravet for kredit sædvanligvis er at man har en svenskt personnummer - og det har man jo ikke før man ER flyttet.

Besvaret

Vi fik at vide, at det er sædvanlig procedure når man ikke har nogle kreditoplysninger på nytilflyttere fra andre lande. Vi betalte også de 240,- i oprettelse. Jeg glæder mig til august hvor vi får dem igen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...