Guest tom Skrevet December 3, 2004 Rapporter Skrevet December 3, 2004 Hejsa Jeg mangler lidt info omkring tog-nettet i Malmø. (med henblik på at pendle ml. Kbh. og Malmø) Hvilke steder kan man stå på toget, hvis man bor i Malmø indenfor "inre ringvägen" ? Har Sverige noget ala S-Tog? Findes der et online-kort over alle tog-stationer i Malmø? Vh Tom
Guest tom Besvaret December 3, 2004 Rapporter Besvaret December 3, 2004 Hejsa Jeg mangler lidt info omkring tog-nettet i Malmø. (med henblik på at pendle ml. Kbh. og Malmø) Hvilke steder kan man stå på toget, hvis man bor i Malmø indenfor "inre ringvägen" ? Har Sverige noget ala S-Tog? Findes der et online-kort over alle tog-stationer i Malmø? Vh Tom
swoop Besvaret December 3, 2004 Rapporter Besvaret December 3, 2004 Hej Tom, nu er det lidt længe siden jeg sidst har benyttet toget, men jeg tror ikke det har ændret sig ret meget - ellers må andre byde ind. Hvis du skal pendle til København kan du praktisk talt vælge mellem 2 station Malmö Central og Malmö Syd (Svågertorp). Der findes en slags lokal bane, men det er vist mere end forbindelse til resten af Sydskåne end til København. Stationerne dette tog stopper ved hedder: ôstervärn og Petersborg. Du kan læse mere om tognettet på http://www.skanetrafiken.se
Guest tom Besvaret December 3, 2004 Rapporter Besvaret December 3, 2004 Hej Allan. Tak for svaret. Hvor i Malmø ligger Malmö Syd stationen ? På kortet (map24), kan jeg kun finde Central, lundavägen og Persborg. Tom
Guest kim Besvaret December 3, 2004 Rapporter Besvaret December 3, 2004 Malmö Syd - Svågertorp - ligger virkelig i det sydlige Malmö. Når du ser på et kort, er det lige af nærheden af et motorvejskryds, hvor motorvejen mod Trelleborg krydser den "Ydre ringmotorvej". Stationen er etableret i forbindelse med togforbindelsen til Danmark via Øresundsbron - og der har faktisk været tale om at stationen skulle være en midlertidig foreteelse, indtil den nye "City Tunnel" bliver færdig - et langtidsprojekt, der først lige er ved at komme i gang.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu