Jump to content

Forbrugerråd??

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogen der kender til, om der er et sted man kan henvende sig, hvis man har et problem med en forretning der har solgt en en vare?? Jeg er lidt på spanden her...

Besvaret

Er der nogen der kender til, om der er et sted man kan henvende sig, hvis man har et problem med en forretning der har solgt en en vare?? Jeg er lidt på spanden her...

• 4 years later...
Besvaret

Er der nogen der har haft kontakt til konsumentverket pga. et eller andet problem??? Jeg er ved at være f*cking træt af de l*rte Bredbandsbolaget (Telenor), der med vilje gør sig dumme! Jeg gider ikke se på flere f*cking PayEx l*rte kuverter, der har med Bredbandsbolaget (Telenor) at gøre!!! TIP TIL ALLE DER OVERVEJER BREDBANDSBOLAGET ELLER ANDRE UDBYDERE AF KOMMUNIKATION: GEM AL DOKUMENTATION OG KOMMUNIKATION DER ER MULIG AT GEMME! SELV DEN KORTESTE E-MAIL - GEM DET!!! OG ADVARSEL TIL ALLE DER OVERVEJER BREDBANDSBOLAGET: LAD VÆRE!!! ELLER... TÆNK JER OM INDEN! DE VIRKEER FLINKE OG YDMYGE MEN ER SOM ANDRE GRISKE MASTODONTER EN FLOK NÆRIGE, SJATPISSENDE, PLATFODEDE PISUNGER DER OPFØRER SIG GRÆSK-KATOLSK OVERFOR DINE HENVENDELSER! HVIS DET ALTSÅ DREJER SIG OM NOGET HVOR DE IKKE FÅR DERES PENGE... ELLERS ER DE JO GANSKE SØDE... SJOVT NOK... Nå - f*ck it - skriver sgu lige til konsumentverket og hører hvordan og hvorledes...

Besvaret
Hej Nina Hvad er problemet, hvis jeg må spørge ?
Besvaret

Hejsan nina. www.konsumentverket.se kik til venstre i menyn og tryck på konsumentvägledare, du får op en lille boks du skriver din kommune, du får nu et tele nr og/eller til nogen i din kommune, bor du i en lille kommune så kan det være du bliver henvised til nermest største by. Og til dig med problem med Bredband, du kan gå ind på den samme side, der er meget at læse om forskellige ting, de laver tester på næsten alt som findes at købe i Sverige. Og ja det er lite af det samme som det Danske forbrugerråd. Man kan få meget god vejledning af dom de er altid søde og rare. Lycka till.. knuzzzzzzzzzzzzz hexa :love2: :love2:

Besvaret

Som der i starten af tråden tydeligvis står - og jeg citerer lige mig selv; "Er der nogen der har haft kontakt til konsumentverket pga. et eller andet problem???", spørger jeg læsere/brugere af dette forum om noget... og trådens overskrift er - og jeg citerer lige Nina; "Forbrugerråd"... undskyld jeg måske lyder lidt tvær... men skal jeg dele det op i stavelser og wikipedia links for at folk forstår det...? For ikke at oprette 10 tråde af samme emne som det sker med f.eks. bilforsikringer, brobizzer, pendlerkort, mistede kørekort, Audi'er vs Mercedes vs noget helt tredje (ikke at jeg har noget imod det :) ), skriver jeg videre på en i forvejen oprettet tråd om emnet :th2:

Besvaret
Hejsan nina. www.konsumentverket.se kik til venstre i menyn og tryck på konsumentvägledare, du får op en lille boks du skriver din kommune, du får nu et tele nr og/eller til nogen i din kommune, bor du i en lille kommune så kan det være du bliver henvised til nermest største by.
Tak for linket - havde nu været derinde :) ville også høre om der var andre der havde haft kontakt til dem og som kunne fortælle om hvor meget de gør for en, om det er umgaen værd osv. thanks anyway :th2:
Besvaret

Hejsa... Jeg har kun gode ting fra dem. når jeg boede i Sverige, og mine venner og familie bruger dom når tingen ikke kører som de skal. Så jeg kan kun sige at når man er i knibe så plejer de at være meget flinke, er det noget man i Sverige er bang for så er det dem. jeg har for mig de har en sort liste, der de står i, om du ikke opfør dig ordenligt mod en kunde eller klient, ved ikke om den er der i dag... mvh hexa

Besvaret
Hejsa... Jeg har kun gode ting fra dem. når jeg boede i Sverige, og mine venner og familie bruger dom når tingen ikke kører som de skal. Så jeg kan kun sige at når man er i knibe så plejer de at være meget flinke, er det noget man i Sverige er bang for så er det dem. jeg har for mig de har en sort liste, der de står i, om du ikke opfør dig ordenligt mod en kunde eller klient, ved ikke om den er der i dag... mvh hexa
Hey... :) Lyder rigtigt godt - jeg siger mange tak for din venlighed :) kontakter dem imorgen...!
Besvaret
Som der i starten af tråden tydeligvis står - og jeg citerer lige mig selv; "Er der nogen der har haft kontakt til konsumentverket pga. et eller andet problem???"' date=' spørger jeg læsere/brugere af dette forum om noget... og trådens overskrift er - og jeg citerer lige Nina; "Forbrugerråd"... undskyld jeg måske lyder lidt tvær... men skal jeg dele det op i stavelser og wikipedia links for at folk forstår det...? For ikke at oprette 10 tråde af samme emne som det sker med f.eks. bilforsikringer, brobizzer, pendlerkort, mistede kørekort, Audi'er vs Mercedes vs noget helt tredje (ikke at jeg har noget imod det ), skriver jeg videre på en i forvejen oprettet tråd om emnet[/quote'] Det var også hvad jeg personligt regnede med, og faktisk også begyndte at skrive, som svar til BS, at du nok bare havde brugt sögefunktionen og fundet en gammel tråd, men jeg droppede det igen, fordi jeg tänkte at der ikke var grund til at träde langhalm, og at det alligevel blive misforstået, men så gik det galt alligevel:rolleye: Yes sir! Synes efterhånden alle I fyre er som en omgang töser, så meget som I tager alting som en personlig fornärmelse;) (ja ja, bare svin mig til...:))
Besvaret
Det var også hvad jeg personligt regnede med' date=' og faktisk også begyndte at skrive, som svar til BS, at du nok bare havde brugt sögefunktionen og fundet en gammel tråd, men jeg droppede det igen, fordi jeg tänkte at der ikke var grund til at träde langhalm, og at det alligevel blive misforstået, men så gik det galt alligevel Yes sir! Synes efterhånden alle I fyre er som en omgang töser, så meget som I tager alting som en personlig fornärmelse (ja ja, bare svin mig til...:))[/quote'] Hejsan :) 1. Var gal og ikke i humør til fedladne/dumsmarte/ligegyldige kommentarer. Havde ikke noget med prinsesse attitude at gøre - gad bare ikke at høre på folk der ikke havde noget konkret at fortælle... beklager mit sure opstød :flov: fik trænet og det hjalp - er glad igen, hehe ;) 2. Hvorfor skulle jeg svine dig til? Det her er internet, som nogen klogt sagde, et middel ikke et mål. Kender dig ikke, så har ikke belæg for at udtale mig om dig...
Besvaret
2. Hvorfor skulle jeg svine dig til? Det her er internet' date=' som nogen klogt sagde, et middel ikke et mål. Kender dig ikke, så har ikke belæg for at udtale mig om dig...[/quote']Det skal du da heller ikke:) Men nu gav jeg dig måske en grund, så jeg mente såmänd bare, at når man kommer med visse udtalelser, må man også väre klar på at få igen;) Men dejligt at du fik tränet det dårlige humör väk:th2:
Besvaret
Ska man klaga på en firma eller butik eller annat ska man vända sig till Allmäna ReklamationsNämnden (ARN). De tar hand som sånt.
Det kommer da an på hvor i klageprocessen man befinder sig. Man kommer langt med råd og regler fra kommunens konsumentvejleder som man kan bruge i argumentationen med firmaet man klager hos. Så vidt jeg ved henvender man sig først til ARN når man er kørt ned i hver sin grøft og ikke har råd til at køre en regulær retssag. ARN kan ikke dømme til noget som helst andet end en anmodning om rettelse, samt at de kan sætte et selskab på den sorte liste hvis de ikke makker ret. Men de rigtigt useriøse ''entrepenører'' går bare i konkurs og starter nyt selskab.
Besvaret
Det kommer da an på hvor i klageprocessen man befinder sig. Man kommer langt med råd og regler fra kommunens konsumentvejleder som man kan bruge i argumentationen med firmaet man klager hos. Så vidt jeg ved henvender man sig først til ARN når man er kørt ned i hver sin grøft og ikke har råd til at køre en regulær retssag. ARN kan ikke dømme til noget som helst andet end en anmodning om rettelse, samt at de kan sætte et selskab på den sorte liste hvis de ikke makker ret. Men de rigtigt useriøse ''entrepenører'' går bare i konkurs og starter nyt selskab.
:rose: Helt korrekt Fagerborn, man går først til kommunen og klager, om de senere synes det er en kompliceret sag hjælper de dig at gå videre. Om du begynder med ARN, så er risikon at dom spørger om du snakket med kommunen, før ARN kommer når det er rigtigt slemme, og tager i øret på de som er slemme. Det var sådan det virkede når jeg boede i sv og jeg snakkede med min Syster idag og det virker sådan nu også. Men selvfølgelig kan man ringe ARN med en gang, men oftest henvises man til kommunen då de tager alle små sager. mvh hexa :love2: :love2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...