Guest de Skrevet January 5, 2002 Rapporter Skrevet January 5, 2002 Vi er et dansk ægtepar som er flyttet til Sverige, og vi må sige at det har været meget nemt. Vi har købt en splinter ny bostadsret i Heksingborg bygget år 2000. 100 kvm med altan,indergård,det mest moderne køkken du kan tænkte dig, 2 mbit internet forbindelse ,kabeltv, P-kælder med fjenbetjening til hver bil, elevator, opvamet cykelrum, og meget mere af det gode. Det jeg prøver at understrege er, det er kvalitet man får for sine penge, og ihvertfald hvis man køber nyt. Prisen for denne lejlighed Skr.890.000.- minus kurs. Vi har fået den vuderet af banken i sommers år 2001 og vi købte den november 2000. Vi kan idag får 1.400.000.- Hvis det ikke er en god forretning. Det skal her siges, at hvis man køber nyt, så slipper man for at betale ejendomsskat i 5 år frem. DEJLIGT. Vi bor 100m fra kernen (den gammle borg/tårn)2 min fra vandet på gå ben. MEN jeg har hørt mange skræk historier og at flytte til Sverige, og har kun en ting at sige, Vi brugte 6 mdr. inden vi flyttede hertil på at sammenligne alt vi kunne komme i tanke om. ALTSÅ GRUNDIGT FORARBEJDE så sker der ikke noget. Vi siger altid det er DISNEY LAND herover. Vi har til gængæld nok mistet et vennepar (eller var de nu også det) efter flytningen. pga. man er bange for hvad der står i P-kælderen af BMW,Mercedes osv. Vi har tilgængæld fået venner herover og de venner i danmark som vi altid har kendt er kun glade på vores vejne, så man for renses lidt ud. Og familien kommer meget tit, og vi det samme. Vi kan kun sige er man tilforandring så hop i det, man bliver faktisk rig på oplevelser og jaaa også i læderpungen. Velkommen hertil.
Guest de Besvaret January 5, 2002 Rapporter Besvaret January 5, 2002 Vi er et dansk ægtepar som er flyttet til Sverige, og vi må sige at det har været meget nemt. Vi har købt en splinter ny bostadsret i Heksingborg bygget år 2000. 100 kvm med altan,indergård,det mest moderne køkken du kan tænkte dig, 2 mbit internet forbindelse ,kabeltv, P-kælder med fjenbetjening til hver bil, elevator, opvamet cykelrum, og meget mere af det gode. Det jeg prøver at understrege er, det er kvalitet man får for sine penge, og ihvertfald hvis man køber nyt. Prisen for denne lejlighed Skr.890.000.- minus kurs. Vi har fået den vuderet af banken i sommers år 2001 og vi købte den november 2000. Vi kan idag får 1.400.000.- Hvis det ikke er en god forretning. Det skal her siges, at hvis man køber nyt, så slipper man for at betale ejendomsskat i 5 år frem. DEJLIGT. Vi bor 100m fra kernen (den gammle borg/tårn)2 min fra vandet på gå ben. MEN jeg har hørt mange skræk historier og at flytte til Sverige, og har kun en ting at sige, Vi brugte 6 mdr. inden vi flyttede hertil på at sammenligne alt vi kunne komme i tanke om. ALTSÅ GRUNDIGT FORARBEJDE så sker der ikke noget. Vi siger altid det er DISNEY LAND herover. Vi har til gængæld nok mistet et vennepar (eller var de nu også det) efter flytningen. pga. man er bange for hvad der står i P-kælderen af BMW,Mercedes osv. Vi har tilgængæld fået venner herover og de venner i danmark som vi altid har kendt er kun glade på vores vejne, så man for renses lidt ud. Og familien kommer meget tit, og vi det samme. Vi kan kun sige er man tilforandring så hop i det, man bliver faktisk rig på oplevelser og jaaa også i læderpungen. Velkommen hertil.
Guest michael Besvaret January 13, 2002 Rapporter Besvaret January 13, 2002 Vi overvejer også meget i øjeblikket, om vi skal købe hus i Sverige. Hvis vi gør, hvor er det så bedst at gøre det. Vi skal være relativt tæt på broen. Min kone skal køre over broen og jeg tager toget. Kan i ikke komme med fordele og ulemper. Hvordan ser det ud med vuggestue og børnehave i Sverige. Det er nok det største spørgsmål, da vi har børn. Må sige at det tiltrækker mig meget, at købe et hus derovre, (+ en lækker bil). Havde tænkt mig at bo derovre i måske 3-4 år, vil det kunne betale sig. Har jo hørt lidt om, at huspriserne stiger, så det kunne måske være en lille opsparing.
Guest de Besvaret January 14, 2002 Rapporter Besvaret January 14, 2002 En fordel ville være at bo i udkanten af malmø, men huspriser i Malmø er noget højre end det meste af skåne, men igen en god bid lavere end KBH området. Så det er helt fint at bo ved broen. Vedr. jeres børn Alder? Det i skal gøre er at sikre jer en plads i hos vuggestue og børnehave inden i overhovet tager pengepungen op af lommen. Tænk på sproget, vil det drille jeres ælste i børnehaven og alle de små ting som betyder meget i deres alder, snak med børnehaven, om de har erfaring med det osv. Vuggestue er der ikke problemer med pga. alderen. Det er jo altid svært at sige hvormeget man kan "score" på bolig men ja, det er et godt tidspunkt at etablere sig i Sverige, har dog været bedre. Men umidlbart er der ikke noget at være bange for. Men brug meget tid på både, mentalt og de fysiske forberedelser, jeg vil understrege brug tid på at flytte i hovedet først.
Guest michael Besvaret March 20, 2002 Rapporter Besvaret March 20, 2002 Er der nogen der ved, om det er lovligt at eje fast ejendom, både i Danmark og Sverige. Eller er man nødtil, at sælge huset i Danmark inden der foretages køb i Sverige.
Guest anonym Besvaret March 20, 2002 Rapporter Besvaret March 20, 2002 Selvfølgelig må man det.Der er jo masser af danskere der har fritidshus i Sverige.
Guest michael Besvaret March 20, 2002 Rapporter Besvaret March 20, 2002 Gælder dette også hvis man har helårs bolig på begge sider af sundet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu