Jump to content

Børnecheck - tilbagebetaling

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er bosat i Skåne med min kone og vores to børn. Min kone studerer i Malmö, men får SU fra Danmark (sådan er reglerne). Jeg arbejder i København, så vi betaler begge skat i Danmark. Ifølge Øresunddirekt.com (som så vidt jeg kan se er den danske og svenske regerings informationsorgan) er vi i vores situation berettiget til børnecheck fra Danmark, da det er her vi lægger skatten. Alligevel har vi modtaget en opkrævning fra Københavns kommune vedlagt et girokort pålydende beløbet juli-sept. Vi har anket KK's krav med de argumenter der er fremført her. Er der andre der har haft de problemer? Jens

Besvaret

Jeg er bosat i Skåne med min kone og vores to børn. Min kone studerer i Malmö, men får SU fra Danmark (sådan er reglerne). Jeg arbejder i København, så vi betaler begge skat i Danmark. Ifølge Øresunddirekt.com (som så vidt jeg kan se er den danske og svenske regerings informationsorgan) er vi i vores situation berettiget til børnecheck fra Danmark, da det er her vi lægger skatten. Alligevel har vi modtaget en opkrævning fra Københavns kommune vedlagt et girokort pålydende beløbet juli-sept. Vi har anket KK's krav med de argumenter der er fremført her. Er der andre der har haft de problemer? Jens

Besvaret

Hej Jens, Vi har godt nok ikke haft problemer med Frederiksberg kommune, men vi har dog undersøgt reglerne. Hvis en af jer har en indkomst i Sverige er det Sverige der skal udbetale børnepenge, dog suppleret op fra DK, hvis det beløb der bliver udbetalt af Sverige er mindre end det beløb der normalt udbetales fra DK. Hvis i begge er skattepligtige i DK er det alene DK der skal udbetale børnepengene. Hvis DK nægter at udbetale penge til jer er i berettiget til børnepenge fra Sverige. Ring ind til KK og fortæl dem at i begge er fuldt skattepligtige i DK og at Sverige ikke vil udbetale børnepenge når i betaler skat i DK. (Det er godtnok ikke helt rigtigt, men det virker) håber det hjælper mvh Peter S

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...