Jump to content

Våbentilladelse

Recommended Posts

Skrevet

Jeg går med tanker om at flytte til Malmø, jeg er samler af sværd og knive, og har her i DK en så kaldt blankvåbentilladelse. Skal man også have det i Sverige? og i så fald, er det noget der er lige så nemt at få som i DK? På forhånd tak.

Besvaret

Jeg går med tanker om at flytte til Malmø, jeg er samler af sværd og knive, og har her i DK en så kaldt blankvåbentilladelse. Skal man også have det i Sverige? og i så fald, er det noget der er lige så nemt at få som i DK? På forhånd tak.

Besvaret

Jeg er også interesseret hvis du finder på noget brugbart Tiazo. Jeg har en Dansk bære/samletilladelse men p.t. intet i samlingen. Jeg skal nok også videregive hvis jeg finder noget info?

Besvaret

Til andre interesserede: Jeg har fået svar fra politiet i Malmø Det kræver ingen tilladelse at samle knive og sværd, men pistoler kræver en samler tilladelse, jeg ved ikke med en bære tilladelse, da jeg kun har samlingen derhjemme og ikke bærer rundt på den happy.gif Med venlig hilsen Tiazo

• 5 months later...
Guest thomas
Besvaret

Er her nogle pistolskytter? Er der nogen her der har Dansk våbentilladelse til håndvåben i skytteforeningsregi? Jeg ved det er ikke noget problem med at indføre en Pistol til stævner i Danmark, men i Danmark kan man kun få en tilladelse til skydning i en bestemt forening. De er ikke meget for at udstede en licens, til en Dansker der bor i udlandet. Hvad med Sverige, kan man få tilladelse til at købe/bære et håndskydevåben, der medtages til skydning i Dansk forening? Den her er lidt tricky, ved godt jeg nok bliver nødt til at spørge på politistationen, men det kunne jo være der var een herinde der kender nogen?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...