Jump to content

Kørekort

Recommended Posts

Skrevet

er der nogen der ved noget om at tage kørekort i sverige (malmø). Jeg er sikker på at det er billigere; nogen erfaringer ? evt. nogle der kunne tænke sig at lære mig at køre bil ?; Jeg ved at det kan lade sig gøre at "lære" af en der har kørekort. venlig hilsen Henrik.

Besvaret

er der nogen der ved noget om at tage kørekort i sverige (malmø). Jeg er sikker på at det er billigere; nogen erfaringer ? evt. nogle der kunne tænke sig at lære mig at køre bil ?; Jeg ved at det kan lade sig gøre at "lære" af en der har kørekort. venlig hilsen Henrik.

Besvaret

Den primære grund til at det er billigere er fordi der ikke er krav om et bestemt antal køretimer. Du beslutter sammen med din kørelærer hvornår du er klar til at gå op til prøven. Du kan jo så nøjes med et par timer hvis du som du helt rigtigt selv siger får en med kørekort til at lære dig at køre. Bilen som du kører i skal have påsat et mærke hvorpå der står øvningskører eller noget i den stil som kan købes på tankstationen. Der er nogle regler omkring hvorlang tid personen som sidder ved siden af skal have haft kørekort o.s.v. som jeg ikke lige husker. Ud over det mener jeg at du skal have boet i Sverige mindst 6 måneder før du kan gå¨op til Køreprøven men er heller ikke helt 100% sikker på dette punkt. En ting er sikkert inden du hopper ud i en bil med en anden med kørekort siddende ved siden af så ring til polisen så du kan være helt 100% sikker på reglerne. Tror ikke det er så sjovt at blive stoppet hvis man ifølge reglerne ikke må føre bilen.

Besvaret

tak skal du have, hvis der er nogle der kan afse nogle timer. Jeg skal selvfølgelig nok betale omkostninger og et eller andet oveni. jeg har boet i malmø i lidt mere end 1 år. venlig hilsen Henrik.

• 1 month later...
Guest steelsky
Besvaret

Reglerne er som følger: Du må køre med en eller flere navngivne lærere som ansøger om at blive netop dine lærere, de skal have gyldigt kørekort til det du skal have det i og godkendes af länstyrelsen som så checker at de ikke har en sprit dom eller lignende. Derudover skal vedkommene have boet i Sverige i mindst 5 år. /Søren

Besvaret

Hej, Jeg kan lige komme med en lille rettelse, der er ikke krav om at du skal have boet i sverige i 5 år før du må være "instruktør" men du skal have haft dit kørekort i mindst 5 år(EU-kørekort) Blev selv "instruktør" for konen efter vi havde boet i Sverige i 6 mdr. mvh Peter S

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...