Guest leman Skrevet February 21, 2003 Rapporter Skrevet February 21, 2003 Er der nogen dansker som har flyttet sin virksomhed fra dk til sverige ? Jeg har brug for en del informationer, alt fra oprettelse af CVR nr. flytning af hjemmeside eller ihvertefald kunne modtage mails fra den til sverige og meget meget mere. Vi har været i kontakt med de svenske myndigheder ang. CVR nr. men der er en del tvivlspørgsmål fra den svenske side med hensyn til mine kunder er i danmark. Kunne jeg være så heldig at springe mange led over og få en snak omkring ovenstående og meget mere ville jeg være meget taknemmelig. Hilsen Betina L. Leman
Guest leman Besvaret February 21, 2003 Rapporter Besvaret February 21, 2003 Er der nogen dansker som har flyttet sin virksomhed fra dk til sverige ? Jeg har brug for en del informationer, alt fra oprettelse af CVR nr. flytning af hjemmeside eller ihvertefald kunne modtage mails fra den til sverige og meget meget mere. Vi har været i kontakt med de svenske myndigheder ang. CVR nr. men der er en del tvivlspørgsmål fra den svenske side med hensyn til mine kunder er i danmark. Kunne jeg være så heldig at springe mange led over og få en snak omkring ovenstående og meget mere ville jeg være meget taknemmelig. Hilsen Betina L. Leman
Guest jan Besvaret February 21, 2003 Rapporter Besvaret February 21, 2003 Hej Betina, Jeg står i nøjagtig samme situation. Men det er svært at hente relevante og særlig brugbare oplysninger - selv hos Told & Skat i København Så alle gode tips er guld værd...
Guest henning Besvaret February 21, 2003 Rapporter Besvaret February 21, 2003 Har i prøvet at snakke med Øresunddirekt? http://www.oresunddirekt.com/forside.asp Og hvis i bliver kloge på denne øvelse, kunne det da være sjovt at høre hvad i finder ud af... Mvh Henning
Guest betina Besvaret February 22, 2003 Rapporter Besvaret February 22, 2003 Hej Henning og Jan, Tak for jeres tilbagemeldinger ;o) Jeg har været inde på øresundsdirect.... den er ikke skrevet så jeg kan få de oplysninger som jeg har brug for. Det virker som en god side for helt nyopstartet virksomhed. Jeg håber på at der er andre der har stået i vores situation - Jan og min egens, som kan give os de oplysninger som vi har brug for. Jeg prøver også selv at hente de oplysninger forskellige steder, men det ville unægtelig være en stor hjælp - og tidsbesparende - hvis mange af de utallige opringninger kunne halveres. Jeg skriver hvis jeg få fat i nogle guldkorn andre steder ;o) Hilsen Betina
Guest henning Besvaret February 22, 2003 Rapporter Besvaret February 22, 2003 Hej Bettina Det jeg mente med at gå ind på ØresundDirekt var at de har et informationscenter med flinke folk man kan spørge om alt muligt. Adressen står deres forside (efter valg af sprog) - det er lige i nærheden af Centralen i Malmø, hvis man kommer med toget. Mvh Henning
Guest lene Besvaret February 22, 2003 Rapporter Besvaret February 22, 2003 her er et udpluk af hvad min revisor siger ( jeg har indtil videre valgt at lade firmaet blive i DK) "Hvis du flytter firmaet til Sverige, vil du skulle sende dine varer mv. fra Sverige til dine kunder i Danmark. Varerne skal pålægges svensk moms, og de danske virksomheder der køber dine varer vil ikke kunne afløfte den svenske moms. Du har dog mulighed for at sende varerne fra Sverige uden moms, men det kræver at både du og de danske virksomhedskunder indberetter hver enkelt handel til Told og Skat. Hvis firmaet ligger i Sverige, vil du ikke blive begrænset skattepligtig af overskuddet i Danmark, og såfremt du ikke har øvrige indtægter fra Danmark, vil du være ude af det danske skattesystem.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu