Jump to content

Arbejdsløs i sverige

Recommended Posts

Guest thomas
Skrevet

Er der nogen der ved hvad man skal gøre hvis man er blevet arbejdsløs, og ikke har timer nok i sin a-kasse?

Guest thomas
Besvaret

Er der nogen der ved hvad man skal gøre hvis man er blevet arbejdsløs, og ikke har timer nok i sin a-kasse?

Besvaret

Hej Thomas! Du ska gå till Arbetsförmedlingen och tala med dem. Du kan få ett annat bidrag som heter Aktivitetsbidrag, eller något annat. I vart fall, gå till närmaste Arbetsförmedling.

Besvaret

Hej! Er man i Sverige ikke berettiget alm. arbejdsløshedsunderstøttelse p.gr.a. for få timer, flyttet til fra udlandet m.v. kan man få "grundersättning" fra Alfakassan. Skal da blot have bevis for arbejde på min. 1 dag i Sverige, og være tilmeldt arbejdsformidlingen. Det er hvad jeg fik oplyst hos arbejdsformidlingen, da jeg selv stod i samme situation. Se yderligere info på : www.alfakassan.com Fik selv fundet et job før jeg kom dertil (havde ikke arbejdet i S), og før arbejdsformidlingen formåede at kalde ind til samtale (der var da gået 2 måneder!!!!).

Besvaret

Hvor skal man henvende sig, hvis man vil søge et arbejde i Sverige? Man kan selvfølgelig henvende sig direkte til virksomhederne, men er der en slags formidling?? Er det svært som dansker at få et kontorassistent job som kvinde i Malmø??

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...